Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: ۹ کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در رشته­‌های گلیم‌­بافی، البسه محلی، پرده‌بافی، جاجیم‌بافی، مینای ملیله، چرم‌دوزی، سفال­‌سازی و انگشترسازی در شهرستان های ایجرود، ابهر، سلطانیه و زنجان برگزار شد که زمینه را برای احیای مجدد و باز زنده‌سازی رشته‌های پرده‌بافی و جاجیم‌بافی که جزو رشته‌­های فراموش شده بود در شهرستان طارم فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: در هفته صنایع‌دستی، مراسم تجلیل از هنرمندان ملیله‌ساز و کارکنان معاونت صنایع‌دستی با اهدای لوح تقدیر به آن ها در محل خانه هنرمندان در روز جهانی صنایع‌دستی، تهیه بیلبورد و بنر صنایع‌دستی و نصب آن در میادین مختلف شهرو  بازدید از کارگاه‌های نمونه زنجان برگزار شد.

ارجمند ادامه داد: در خصوص شهر جهانی ملیله تصاویر و اطلاعات نقوش ملیله به ۲ زبان جهت ایجاد بانک نقوش صنایع‌دستی استان زنجان جمع‌آوری و از کارگاه‌های تولید ملیله چندین بار بازدید به عمل آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: صدور ۲۲۲ پروانه تولید انفرادی و ۸ کارت صنعتگری، یک جواز تأسیس کارگاهی، ۱۴ فقره مجوز مستقل، ۳ فقره مجوز پشتیبان و ۲۵۰ مورد بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی، از دیگر کار‌های انجام شده در این حوزه بود تا در زمینه تولید محصول و رفع موانع تولید حوزه صنایع‌دستی گام بردارند.

ارجمند افزود: صادرات چمدانی در ۳ ماه اول امسال به ارزش ۱۰۰ هزار دلار صادرات غیررسمی و ۱۵ هزار دلار صادرات رسمی بود و برنامه‌ریزی ما برای آینده این است که در مسیری حرکت کنیم که واسطه‌های صادرات محصولات کم شود و صنعتگران در زمینه فروش محصولات خود به سود بیشتر برسند.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری صنایع دستی استان زنجان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۱۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به مازاد تولید سیب زمینی، بخشی از محصول مورد نیاز در انبار‌ها دپو شده است که اتخاذ سیاست نادرست عوارض ۶۰ درصدی صادرات سیب زمینی می‌تواند آسیب جدی به تولید این محصول وارد کند.

او قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی را ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو سیب زمینی با نرخ ۷ تا ۹ هزارتومان از کشاورزان خریداری می‌شود، درحالیکه هزینه‌های بالای بذر، کارگری، آب و برق، حمل و نقل، دنباله بند‌های کشاورزی و تعمیرات ماشین آلات هیچ تناسبی با درآمد سیب زمینی کاران ندارد.

نیازی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی و کمبود نقدینگی انتظار می‌رود که حمایت‌های لازم از بخش تولید صورت بگیرد چراکه دریافت عوارض ۶۰ درصدی صادرات راهکار تنظیم بازار نیست و برای استمرار صادرات و پایداری تولید هرچه سریع‌تر باید این عوارض حذف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف، این رقم مازاد بر نیاز کشور است که باید در راستای تعادل بازار، تولید مازاد به بازار‌های هدف صادر شود.

او با بیان اینکه صادرات سیب زمینی راهکار تنظیم بازار داخل است، گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر می‌شود و در شرایط کنونی باید عوارض صادرات حذف شود تا مازاد تولید صادر شود، در غیراین صورت دلالان و کارخانه‌ها با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که این امر به زیان بخش تولید تمام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید