Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید محمدرضا غفوری معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق قم ، با اشاره به ناحیه بندی کل مناطق کشور و قرارگیری استان قم در منطقه سه گرمسیری، افزود: مشترکین بر اساس میزان مصرف برق به سه دسته پرمصرف، خوش مصرف و کم‌مصرف تقسیم‌بندی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق قم به افزایش ۱۷ درصدی نرخ برق برای مشترکین خوش مصرف و پرمصرف از ابتدای امسال خبر داد و اضافه کرد: ۶۰ درصد از مشترکین برق استان قم جزو مشترکین خوش مصرف هستند و مصارف ماهیانه این دسته از مشترکین در ماه خرداد، تیر، مرداد و شهریور بین ۲۰۰تا ۱۰۰۰ کیلووات می‌باشد.

او ادامه داد: درصورتی‌که در ماه‌های اعلام‌شده بیش از یک هزار کیلووات مصرف داشته باشند جزء مشترکین پرمصرف محسوب می‌شوند و برای این دسته از مشترکین، مصرف بیش از ۲۰۰۰ کیلووات در ماه‌های یاد شده با بیشترین نرخ برق محاسبه می‌گردد.

غفوری با بیان این‌که مشترکین می‌توانند با مدیریت مصارف لوازم برقی محل کار و یا منزل خود از دسته مشترکین پرمصرف به دسته خوش مصرف و یا کم‌مصرف جابه‌جا شوند، تصریح کرد: مشترکین می‌توانند با نصب برنامه (برق من) وضعیت رفتار مصرفی برق خود را شناسایی و نسبت به کاهش موارد غیرضروری اقدام و برای نصب این برنامه موبایلی به سایت کافه بازار و یا گوگل پلی مراجعه کنند.

 معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق قم یادآور شد: مردم می‌توانند با راهکار‌های بسیار ساده، اما مهم با اصلاح الگوی مصرف برق به کاهش خاموشی‌های اضطراری شبکه گام‌های موثری بردارند.

او گفت: مشترکین برق در صورت کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۲۰ درصد تخفیف بهای برق استفاده کنند.

معاون شرکت توزیع نیروی برق قم به راهکار‌های ساده همچون تنظیم درجه کولرگازی بر روی ۲۵ درجه، خاموش کردن لوازم برقی غیرضروری در ساعات پیک‌بار، استفاده از دورکند کولر آبی و عدم استفاده هم‌زمان از لوازم برقی پرمصرف به‌ویژه در ساعات اوج بار (۱۲ الی ۱۸) اشاره کرد و این راهکار‌ها را در کاهش خاموشی‌های اضطراری بسیار اثربخش برشمرد.

در حال حاضر حدود ۶۰۰ هزار مشترک برق در استان قم وجود دارد؛ ۱۳ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۴ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشترکین برق توزیع نیروی برق قم شرکت توزیع نیروی برق قم مصرف برق خوش مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از دیگر مزیت‌های آسپرین بیشتر بدانیم

آفتاب‌‌نیوز :

پره اکلامپسی، یکی از بیماری‌های دوران بارداری است که با فشار خون بالا و آسیب اندامی مشخص می‌شود و علائم آن شامل تورم، افزایش وزن ناگهانی و سردرد است و به مسومیت حاملگی نیز شناخته می‌شود.

از هر ۲۰ زن باردار در ایالات متحده یک زن در معرض این بیماری قرار دارد. پره اکلامپسی، یکی از عوامل مرگ مادران باردار به‌شمار می‌رود.

به گزارش نیویورک تایمز، بسیاری از زنان باردار درباره این بیماری و راه‌های درمان یا کنترل آن اطلاعات کمی دارند.

گروه ویژه خدمات پیشگیرانه ایالات متحده از ۱۰ سال پیش به زنانی که در معرض خطر پره اکلامپسی قرار دارند توصیه می‌کنند تحت نظر پزشک از هفته دوازدهم بارداری آسپرین بچه مصرف کنند. این گروه ویژه، هیاتی بانفوذ از کارشناسان هستند که دستورالعمل‌های همگانی سلامت صادر می‌کنند.

کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان با حمایت از این توصیه اعلام کرده است آسپرین با دز پایین که تحت نظر پزشک تجویز می‌شود به احتمال زیاد عوارضی ندارد و بهترین زمان برای شروع مصرف آن قبل از هفته شانزدهم بارداری است، اگرچه می‌توان آن را دیرتر هم شروع کرد.

افرادی که در بارداری قبلی‌شان دچار پره اکلامپسی شده‌اند، زنانی که دو قلو، سه قلو یا چند قلو باردارند، افرادی که به بیماری کلیوی، بیماری خودایمنی، دیابت نوع ۱ یا ۲ مبتلا هستند، همچنین زنانی که فشار خون بالای مزمن دارند، با خطر ابتلا به پره اکلامپسی مواجه‌اند.

به گزارش ایندیپندنت، پژوهش‌ها نشان می‌دهد مصرف آسپرین بچه با دز کم می‌تواند خطر ابتلا به پره اکلامپسی را تا ۱۵ درصد و خطر زایمان زودرس را تا ۲۰ درصد کاهش دهد. این دارو همچنین خطر محدودیت رشد داخل رحمی را تا ۱۸ درصد کم می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت همدان رایگان زیر پوشش هستند
  • از دیگر مزیت‌های آسپرین بیشتر بدانیم
  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیروگاه شهید مفتح
  • ۵ نیروی هوایی برتر جهان در سال ۲۰۲۴؛ از تفنگداران دریایی آمریکا تا نیروی هوایی روسیه (+عکس)
  • تعویض۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی
  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵