Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقه «دورهمی» با اجرای مهران مدیری، از ۲۱ خرداد روی آنتن شبکه نسیم رفته و تا یک شنبه شب ۱۱ قسمت از آن پخش شده است. پس از گذشت مدتی از پخش مسابقه، سازندگان تصمیم گرفتند تحت تاثیر بازخورد‌های مخاطبان تغییراتی در آن ایجاد کنند. مهران مدیری جمعه شب در «دورهمی» درباره انتقاد‌های مخاطبان صحبت کرد و توضیح داد که مردم انتظار دارند شوخی‌های برنامه بیشتر و ریتمش تندتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از وعده مهران مدیری درباره ایجاد تغییرات در مسابقه، «دورهمی» چه شکل و شمایلی پیدا کرده، آیا این مسابقه در ادامه می‌تواند رضایت مخاطبان را جلب کند؟

بیشتربخوانید

مهران مدیری در نقش جدی منوچهر نوذری / مسابقه اطلاعات عمومی «دورهمی» یادآور خاطره «مسابقه هفته»

پلاتو‌های طنز در «دورهمی ۵»
تغییرات مسابقه «دورهمی» در قسمت‌های اخیر، محسوس بود. مهران مدیری نسبت به قبل، تعامل بهتری با مخاطبان تلویزیون داشته است. به عنوان مثال او در قسمتی که شنبه شب پخش شد، پیش از شروع مسابقه، به شیوه فصول قبلی «دورهمی» که در پلاتوهایش موضوعاتی را با شوخی و کنایه مطرح می‌کرد، درباره افرادی که زیاد صحبت می‌کنند، اما از عقلشان استفاده نمی‌کنند، صحبت‌هایی را همراه با شوخی مطرح کرد. از آن جایی که صحبت‌های انتقادی مهران مدیری در برنامه «دورهمی» مورد توجه مخاطبان بود، سازندگان مسابقه تصمیم گرفته‌اند مشابه آن پلاتو‌ها را منتها با موضوعاتی مرتبط با یک مسابقه اطلاعات عمومی، در «دورهمی ۵» هم داشته باشند.

شوخی و تعامل بیشتر با شرکت کنندگان
مهران مدیری در مسابقه «دورهمی» با شرکت کنندگان ارتباط خوبی برقرار می‌کرد و اجرای خشک و رسمی نداشت، اما در هر صورت این مسابقه در حوزه اطلاعات عمومی است و ناخودآگاه گاهی فضای جدی و رسمی بر مسابقه حاکم می‌شد. همین مسئله تبدیل به نقطه ضعفی برای «دورهمی» شده بود و واکنش منفی مخاطبان را برانگیخته بود. اکنون در قسمت‌های جدید، مهران مدیری سعی کرده بیشتر با شرکت کنندگان معاشرت و شوخی کند و ارتباط صمیمانه تری با آن‌ها داشته باشد، بنابراین مواجهه‌اش با شرکت کنندگان مشابه آن چیزی است که در «دورهمی» دیده بودیم. مثلا او هنگامی که شرکت کننده پاسخ اشتباه عجیبی به سوال می‌دهد یا برای انتخاب گزینه درست دلایل منطقی و درستی ندارد، واکنش‌های بامزه‌ای به او نشان می‌دهد. مهران مدیری از مواردی که سوژه شوخی‌هایش با شرکت کنندگان شده نمی‌گذرد و در ادامه مسابقه نیز در موقعیت‌های به‌جا آن‌ها را یادآوری می‌کند. پیش از این مدیری در مقام مجری و پرسشگر برخورد عادی و جدی‌تری به پاسخ‌های شرکت کنندگان داشت. این اتفاق باعث شده، «دورهمی» نسبت به قسمت‌های اول سرگرم کننده و مفرح‌تر شود و مخاطب نیز با اشتیاق بیشتری مسابقه را دنبال کند.

امتیاز برای سرعت روبات
پیشتر در همین صفحه نوشتیم که هیجان مسابقه «دورهمی» کم است و همین موضوع باعث شد تماشای آن برای عده‌ای از مخاطبان جذاب نباشد. اکنون با تغییری که در یکی از قوانین مسابقه به وجود آمده، هیجان مرحله روبات بیشتر شده است. تا قبل از این، هر شرکت کننده می‌توانست با انتخاب عددی بین یک تا چهار، اندازه سرعت روبات را مشخص کند، بسیاری از شرکت کنندگانی که از حرکت روبات می‌ترسیدند، پایین‌ترین عدد یعنی یک را انتخاب می‌کردند و روبات با سرعت آرام‌تری حرکت می‌کرد، اکنون برای انتخاب میزان سرعت روبات امتیازی در نظر گرفته شده و شرکت کنندگانی که عدد چهار را انتخاب می‌کنند امتیاز بیشتری هم کسب می‌کنند، بنابراین حتی افرادی که چندان تمایل ندارند سطح چهار را انتخاب کنند، برای کسب امتیاز به ناچار این چالش را می‌پذیرند. حرکت سریع روبات و واکنش‌های شرکت کنندگان به آن هیجان مسابقه را بالاتر برده و باعث شده اتفاقات بامزه‌ای در مسابقه بیا‌فتد.

منبع: روزنامه خراسان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مهران مدیری مهران مدیری دورهمی مهران مدیری مسابقه دورهمی شرکت کنندگان مهران مدیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوریتم اینستاگرام تغییر می کند؟

به گزارش صدای ایران از انگجت، اینستاگرام اعلام کرد که در تلاش است سیستم رتبه‌بندی محتوای خود را «اصلاح» کند تا اکانت‌هایی که دنبال‌کنندگان کمتری دارند، راحت‌تر بتوانند محتوا‌های خود را به‌دست کاربران برسانند. در توضیحات این شرکت آمده است:

«از مدت‌ها قبل، به‌دلیل شیوه رتبه‌بندی محتوا توسط ما، پست‌های تولیدکنندگانی که دنبال‌کنندگان بیشتری داشتند و همچنین کسانی که محتوا‌های دیگران را بازنشر می‌دادند، بیشتر از سازندگان محتوا‌های دست اول و کوچک به کاربران پیشنهاد می‌شد. فکر می‌کنیم مهم است که این سازوکار را اصلاح کنیم تا همه محتواسازان فرصت برابری برای دستیابی به مخاطبان جدید داشته باشند.»

 

الگوریتم اینستاگرام چه تغییری می‌کند؟

هنوز دقیقاً مشخص نیست که سیستم پیشنهاد محتوای اینستاگرام چگونه می‌تواند برابری را افزایش دهد، اما این شرکت می‌گوید الگوریتم آنها دیگر به اکانت‌هایی که دنبال‌کنندگان بیشتری دارند، اولویت بالاتر نمی‌دهد: «محتوا‌های واجد شرایط... صرف‌نظر از اینکه کاربر اکانت منتشرکننده پست را دنبال می‌کند یا نه، به گروه کوچکی از مخاطبان که فکر می‌کنیم آن محتوا را می‌پسندند، نشان داده می‌شود.»

در ادامه با شکل‌گیری تعامل میان این مخاطبان و محتوای مربوطه، ویدیو‌هایی که بهترین عملکرد را داشته باشند، برای گروه بزرگ‌تری از مخاطبان به نمایش درمی‌آیند، سپس بهترین موارد بین آنها دوباره به یک گروه بزرگ‌تر نشان داده می‌شوند و این روند ادامه می‌یابد.

اینستاگرام می‌گوید این تغییر طی ماه‌های آینده در دسترس تمام کاربران قرار خواهد گرفت؛ بنابراین احتمالاً مدتی طول خواهد کشید تا تمام محتواسازان بتوانند اثر آن را مشاهده کنند.

اما تغییر مربوط به تشویق پست‌های اوریجینال یا دست اول، سریع‌تر اعمال می‌شود. اینستاگرام می‌گوید ریل‌هایی که ری‌پست می‌شوند، درصورتی‌که دقیقاً یکسان باشند، با کلیپ «اصلی» در پیشنهاد‌ها جایگزین خواهند شد. اکانت‌هایی که ریل‌هایی را ری‌پست می‌کنند هم برچسبی دریافت می‌کنند که سازنده اصلی محتوا را نشان خواهد داد. البته افرادی که محتوا‌ها را به‌طرز قابل‌توجهی تغییر می‌دهند، مثلاً روی آن صداگذاری می‌کنند یا به کلیپ‌ها واکنش می‌دهند یا آنها را با تغییرات چشمگیر به میم تبدیل می‌کنند، از این قاعده مستثنا خواهند بود.

کاربرانی که صرفاً محتوا‌های دیگران را بازنشر می‌دهند، با تکرار این رفتار با برخورد شدیدتری مواجه می‌شوند. اینستاگرام می‌گوید اگر این افراد در یک بازه زمانی ۳۰ روزه ۱۰ پست یا بیشتر، محتوای دست اول نداشته باشند، پیشنهاد پست‌های آنها را به‌کلی متوقف می‌کند.

تغییرات حاضر فعلاً تنها برای بخش ریلز اعمال می‌شود و برای سایر پست‌ها اجرا نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت!
  • الگوریتم اینستاگرام تغییر می کند؟
  • مهران مدیری مجوز «پدر قهوه» را گرفت؟
  • خاطرات خنده دار بهرام افشاری در برنامه مهران مدیری (فیلم)
  • نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)
  • ذوق خانم بازیگر برای ازدواج با مهران مدیری!
  • ذوق خانم بازیگر برای ازدواج به مهران مدیری!
  • نعیمه نظام‌دوست؛ دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم (فیلم)
  • (ویدئو) نعیمه نظام‌دوست: دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم
  • نعیمه نظام‌دوست: دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم؛ واکنش مدیری را ببینید | ویدئو