Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مهندس کوروش جدی‌ثانی مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران با اعلام این خبر گفت: این سیستم برای کمک به افراد روشندل و کم‌هواس تهرانی در هنگام عبور از تقاطع و کاهش مخاطرات این گروه از افراد جامعه در هنگام گذر از معابر، طراحی و ساخته شده است، البته در هنگام نصب و پس از نصب با عابرانی مواجه شدیم که نقصی در بینایی نداشتند ولی از وجود این سیستم در تقاطعات استقبال کردند و وجود آن را بسیار مفید حتی برای افراد معمولی (سالخورده یا دانش‌آموز) می‌دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران تصریح کرد: در راستای به‌کارگیری فناوری‌های نوین جهت تسهیل در عبور و مرور روشندلان در تقاطعات زمان‌دار، با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با انجمن روشندلان تهران، اجرای آزمایشی این طرح در تقاطعات کلاهدوز ـ قیطریه (چهارراه قنات) و در نزدیکی انجمن مذکور نصب و راه‌اندازی شد که پس از اجرای موفقیت‌آمیز طرح آزمایشی، تعداد ۱۰۷ آلارم صوتی در ۱۳ تقاطع هوشمند شهر طراحی و نصب شد.
 
مهندس جدی‌ثانی افزود: در فاز اول پروژه، شرکت کنترل ترافیک تهران قصد دارد به عنوان فاز یک این پروژه تا انتهای تیر سال جاری، تعداد ۱۳ تقاطع هوشمند را به ۲۰ تقاطع ارتقا دهد که ان‌شاءالله با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، هاشمی زمان افتتاح به صورت رسمی اعلام و فازهای بعدی نیز به همین ترتیب راه‌اندازی خواهد شد.
 
وی افزود: کلیه مراحل طراحی و ساخت این سیستم در داخل کشور و توسط شرکت‌های توانمند و دانش‌بنیان انجام گرفته است و برای سیستم مذکور قابلیت هر گونه تغییر در سخت‌افزار و نرم‌افزار آن وجود خواهد داشت.
 
شایان ذکر است این سیستم هم‌اکنون در تقاطعات آفریقا – حقانی، کلاهدوز – کاوه، کلاهدوز - آقامیری، (چهارراه قنات)، میدان صادقیه، میدان فردوسی، سهروردی – مطهری، بهشتی – سهند، گلبرگ - رشید، ثانی – گلستان، ولیعصر(عج)- مولوی، مصطفی خمینی – امیرکبیر (چهارراه سرچشمه)، جمهوری – سعدی، چهارراه تیرانداز و حجربن عدی - رسالت نصب شده است.
 

کد خبر 610968 برچسب‌ها نابینایی عابر پیاده شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نابینایی عابر پیاده شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۲۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سامانه سوت زنی برای مشاوران املاک

داود بیگی نژاد نایب رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با بیان اینکه راهکار جلوگیری از اجاره دادن ملک و مسکن به اتباع غیر مجاز این است که برای مشاوران املاک سامانه سوت‌زنی و گزارش‌دهی به متولی امر راه‌اندازی شود، گفت:  د در حال حاضر طرح شناسایی اتباع خارجی غیر مجاز در حال انجام و اجرا است.

وی  با بیان اینکه  راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد  موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.

بیگی نژاد  توضیح داد: همزمان با ارائه گزارش‌ها بلافاصله و مستقیما به نهاد و دستگاه مربوطه ارسال می‌شود و این اقدام می‌تواند در شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز بسیار موثر و سریع باشد.

وی افزود: اتحادیه مشاوران املاک تهران در حال حاضر نظارت‌های زیادی از سوی اتحادیه مشاوران املاک بر  فعالیت اتحادیه مشاوران املاک تهران وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • اورهال واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • آمادگی نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز چشمه‌خوش و کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • جابجایی خطوط انتقال آب شرب تبریز واقع در تقاطع باسمنج
  • راه اندازی سامانه سوت زنی برای مشاوران املاک
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان