Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استا‌ن‌ها- بافت‌های ناکارآمد سطح شهر که پاتوق افراد معلوم الحال شده باید شناسایی شود و در صورت عدم همکاری و معرفی صاحبان، تخریب شود چرا که به مکانی برای آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، امروز فرسودگی بافت‌های شهری به عنوان معضلی در رسیدن به هدف توسعه پایدار شهرها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قسمتی از این بافت‌ها به عنوان میراث تاریخی و فرهنگی شهرها شناخته می‌شود که در اثر کوتاهی در نگهداری و زنده‌سازی آن به مکان‌هایی برای انجام اعمال خلاف و پاتوقی برای افراد معتاد و بیمار تبدیل شده و بافت‌ها را ناکارآمد و مسئله‌دار از منظر کالبدی، عملکردی، اجتماعی و غیره کرده است.

با توجه به گستردگی بافت‌های فرسوده، رسیدن به شاخص‌های پایداری کالبدی امری بسیار حیاتی و مهم است و به گفته مسئولان مهاجرت‌پذیری خراسان جنوبی در سال‌های اخیر که زیاد هم بوده است استان خراسان جنوبی جزو هفت استانی است که بیشترین مهاجرت را دارد و از سویی دیگر بافت‌های ناکارآمد سطح شهر که پاتوق افراد معلوم الحال شده است باید شناسایی شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه جلسات و شورای پیشگیری از وقوع جرم به صورت مرتب در استان به ویژه برای مناسبت‌های مختلف برگزار شده و می‌شود اظهار داشت: کارگروه پیشگیری از بافت‌های فرسوده،کارگروه پیشگیری از اعتیاد و کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز از جمله کارگروه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان است.

حجت الاسلام وحدانی‌نیا با بیان اینکه ظرفیت قانونی ما در رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان ظرفیت خواب است، افزود: در مرکز استان یک دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان داریم و کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا وارز از دیگر اقداماتی است که انجام دادیم.

بافت فرسوده در قلب شهر بجنورد همچنان آوار شده است+تصاویر سقف تسهیلات نوسازی بافت فرسوده 300 میلیون تومان شد معاون وزیر راه: از برنامه مکلف نوسازی بافت فرسوده عقب‌تر هستیم

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان جنوبی ا بیان اینکه اجرای سند تحول بنیادین در قوه قضائیه سندی است که به دستور آیت الله رئیسی در دستور کار قرار گرفته است که بر اجرای آن تاکید شده است گفت: در خراسان جنوبی تعاملات خوبی بین دستگاه‌ها وجود دارد و همه دستگاه‌ها موظف هستند برای پیشگیری از وقوع جرم با قوه قضائیه همکاری کنند.

  خراسان جنوبی جزو 7 استان دارای بیشترین مهاجرت است  

وحدانی‌نیا با بیان اینکه خراسان جنوبی به گونه ای بوده که جزو 7 استان دارای بیشترین مهاجرت است و در این راستا مقرر شده تا چند دهستان مشخص و آسیب‌ها بررسی شود افزود: بافت‌های ناکارآمد در سطح شهر که پاتوقی برای افراد معلوم الحال شده است باید شناسایی شود که در صورت عدم همکاری و معرفی صاحبان تخریب شود زیرا به مکانی برای آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده است.

وی بیشترین جرائم در حوزه قضایی را مطالبات دادرسی، مطالبه تاخیر وصول، مطالبه وجه، تامین دلیل، تامین خواسته، مطالبه مهریه، صدور اجرایی چک، مطالبه نفقه و طلاق توافقی دانست و ادامه داد: در حوزه جرائم کیفری در سال گذشته سرقت‌های خرد، ضرب و جرح عمدی، توهین کلامی، حمل مواد مخدر، رانندگی بدون گواهینامه، نگهداری مواد مخدر، تهدید، تخریب و کلاهبرداری بیشترین جرائم بوده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خراسان جنوبی با بیان اینکه در قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر اعتیاد به مواد مخدر جرم نیست بلکه عدم ترک اعتیاد جرم است گفت: جرائم سرقت‌های خرد در استان زیبنده نیست و شیوع کرونا، اعتماد بیش از حد مردم و باز گذاشتن درب و پنجره‌های خودرو، گذاشتن وسایل در ساختمان‌های نیمه ساز  و غیره از جمله دلایل سرقت‌های خرد است.

وحدانی‌نیا با اشاره به سامانه تصمیم افزود: سامانه تصمیم سامانه‌ای است برای زوجینی که قصد طلاق دارند که زوجین در این سامانه ثبت‌نام می‌کنند و روند طلاق؛ سازش یا جدایی از این طریق پیگیری می‌شود که در این راستا 10 درصد پرونده‌ها منجر به سازش شده است.

وی با تاکید بر اینکه طرح نماد در تمام مدارس درمیان و 21 مدرسه بیرجند اجرا شده است که برای شهرستان‌ها نیز 6 مدرسه در نظر گرفته شد تا طرح نماد در آن اجرایی شود، افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون 400 گزارش از طریق این سامانه به ما رسیده که 81 گزارش مربوط به سال جدید است.

وحدانی‌نیا ادامه داد: همه پرونده‌های خانوادگی باید از حوزه مشاوره بگذرد و در سال گذشته هزار و 629 پرونده ارجاعی به سمت مرکز مشاوره قوه قضائیه ارجاع شده که بیش از 700 پرونده مختومه شده و 43.95 درصد پرونده‌ها منجر به صلح شده است.

انتهای پیام/254/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افراد معلوم الحال شده استان خراسان جنوبی کارگروه پیشگیری بافت های ناکارآمد وحدانی نیا مواد مخدر سطح شهر بافت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۲۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده و ۶ شعبه هلال‌احمر استان به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف در آماده باش هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی کاوسی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، اظهار داشت: 6 شهرستان خراسان‌جنوبی برای امدادرسانی به این دو شهرستان آماده باش هستند. 

وی گفت: بنابر اعلام هواشناسی شدت بارندگی‌ها امروز در شهرستان‌های بیرجند و خوسف بیشتر است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: علاوه بر تیم‌های عملیاتی شهرستان بیرجند و خوسف تیم‌های سیلاب شهرستان‌های قائن، سربیشه سرایان و نهبندان نیز در حالت آماده باش به جهت احتمال وقوع سیلاب هستند.

کاوسی بیان کرد: تیم‌های عملیاتی قائن و سربیشه پشتیبان شهرستان بیرجند و تیم‌های عملیاتی سرایان و نهبندان پشتیبان شهرستان خوسف هستند. 

وی بیان کرد: در حال حاضر 4 نفر در جاده خوسف- معدن قلعه‌زری، در سیلاب گیر افتاده‌اند و یک تیم از شهرستان خوسف به محل اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند. 

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده و از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیرضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند