Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-جدی ثانی گفت:۲۰ تقاطع‌ تهران به سیستم هشدار صوتی چراغ عابرپیاده ویژه روشندلان به عنوان مناسب سازی معابر شهری مجهز می شوند.

مجهز کردن تقاطع‌های تهران به سیستم هشدار صوتی چراغ عابرپیاده ویژه روشندلان به عنوان مناسب سازی معابر شهری برای استفاده شهروندان کم توان و ناتوان آغاز شده و تا پایان تیرماه چراغ عابر پیاده ۲۰ تقاطع هوشمند مجهز به این سیستم به بهره برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کورش جدی‌ثانی مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران در خصوص این موضوع گفت: این سیستم برای کمک به افراد روشندل و کم توان تهرانی در هنگام عبور از تقاطع و کاهش مخاطرات این گروه از افراد جامعه در هنگام گذر از معابر، طراحی و ساخته شده است که البته از آغاز نصب، با عابرانی مواجه شدیم که نقصی در بینایی نداشتند، ولی از وجود این سیستم در تقاطع‌ها استقبال کردند و وجود آن را بسیار مفید دانستند.

وی اضافه کرد: به منظور بکارگیری فناوری‌های نوین جهت تسهیل در عبور و مرور روشندلان در تقاطعات زمان‌دار، با هماهنگی‌های انجام گرفته با انجمن روشندلان تهران، اجرای آزمایشی این طرح در تقاطع‌های کلاهدوز-قیطریه (چهارراه قنات) و در نزدیکی انجمن مذکور نصب و راه‌اندازی شد، که پس از اجرای موفقیت‌آمیز طرح آزمایشی، تعداد ۱۰۷ آلارم صوتی در ۱۳ تقاطع هوشمند شهر طراحی و نصب شد.

بیشتر بخوانید

کنترل ترافیک با شیوه‌های قدیمی ممکن نیست

جدی‌ثانی اظهار داشت: در فاز اول پروژه، شرکت کنترل ترافیک تهران قصد دارد به عنوان فاز یک این پروژه تا انتهای تیر ماه سال جاری، تعداد ۱۳ تقاطع هوشمند را به ۲۰ تقاطع ارتقا دهد که با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران زمان افتتاح به صورت رسمی اعلام و فاز‌های بعدی نیز به همین ترتیب راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: همه مراحل طراحی و ساخت این سیستم در داخل کشور و توسط شرکت‌های توانمند و دانش بنیان انجام شده است و برای سیستم مذکور قابلیت هر گونه تغییر در سخت افزار و نرم افزار آن وجود خواهد داشت.

شایان ذکر است این سیستم هم‌اکنون در تقاطعات آفریقا–حقانی، کلاهدوز– کاوه، کلاهدوز - آقامیری، (چهارراه قنات)، میدان صادقیه، میدان فردوسی، سهروردی – مطهری، بهشتی – سهند، گلبرگ - رشید، ثانی – گلستان، ولیعصر (عج) - مولوی، مصطفی خمینی – امیرکبیر (چهارراه سرچشمه)، جمهوری – سعدی، چهارراه تیرانداز و حجربن عدی - رسالت نصب شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کنترل ترافیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود

سرپرست منطقه دو شهرداری اراک از تخریب ملک تجاری و تعریض پیاده‌رو چهارراه عضد خبر داد و گفت: در حال حاضر خاک‌برداری تخریب انجام شده و عملیات تسطیح و شن‌ریزی نیز صورت گرفته است تا در ادامه، این معبر سنگ فرش شود.

ناصر عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با اشاره به نقش شهرداری‌ها در تسهیل تردد عابران و زیباسازی فضای شهری اظهار کرد: با توجه به اینکه خیابان شهید بهشتی به عنوان یکی از خیابان‌های اصلی و به نوعی نماد شهر اراک معرفی می‌شود و حجم عبور و مرور شهروندان در پیاده رو آن بالا است و تاکنون قسمت‌های عمده‌ای از آن تعریض شده است، یک باب مغازه واقع در طرح تعریض پیاده‌رو این خیابان به تازگی تخریب و به معبر اضافه شد.

وی افزود: در حال حاضر خاک‌برداری تخریب انجام شده و عملیات تسطیح و شن‌ریزی نیز صورت گرفته است تا در ادامه، این معبر سنگ فرش شود.

سرپرست منطقه دو شهرداری اراک از تخریب ملک تجاری و تعریض پیاده رو چهار راه عضد خبر داد و تصریح کرد: حفره‌ای به عمق دو متر که بر اثر ریزش چاه فاضلاب ملک قدیمی در بن بست خلیلی کوچه مدرس خیابان فردوسی ایجاد شده بود که با رعایت اصول ایمنی ترمیم و اصلاح شد.

عسگری گفت: ریزش و تخریب چاه‌های فاضلاب در بافت‌های قدیمی شهر روز به روز در حال افزایش است که لازم است شهروندان ساکن در این محله‌ها نسبت به ایمن‌سازی چاه‌های قدیمی فاضلاب موجود در منزل خود اقدام کنند.

کد خبر 750827

دیگر خبرها

  • تکمیل سیستم روشنایی ضلع شرقی پارک باغشمال تبریز
  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • استفاده از کابل دیتا در چراغ‌های راهنمایی رانندگی
  • شهر بدون چراغ قرمز در ایران کجاست؟
  • راه‌اندازی سیستم پرداخت بدون تماس در حمل‌ونقل عمومی آتن
  • نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می‌کند
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • روان سازی ترافیک تبریز با احداث ۶ تقاطع های غیر همسطح
  • روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح