Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:09:19 GMT

تعویض یک میلیون کولر گازی فرسوده

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۲۶۱۰

تعویض یک میلیون کولر گازی فرسوده

«رضا اردکانیان» روز سه‌شنبه درباره علت تعویق در اجرای طرح تعویض یک میلیون کولرگازی فرسوده، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کار در حال پیگیری است، در مقطعی نیاز بود که طرح مجددا به شورای اقتصاد برگردد تا اصلاحیه‌ای که برای اجرای کار نیاز بود، صورت گیرد.

وی ادامه داد: اصلاحیه لازم انجام شده و شورای اقتصاد مصوبه لازم را داده است و این کار در مراحل اجرایی قرار دارد، اگرچه جزییات آن را باید از مدیرعامل شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق جویا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردکانیان درباره اجرایی شدن این طرح در تابستان امسال نیز گفت: بعید می‌دانم، زیرا باید طرح به مناقصه گذاشته شود.

تلاش برای اصلاح نظام تعرفه‌گذاری آب، برق و گاز

وزیر نیرو درباره اصلاح نظام تعرفه گذاری آب و برق و گاز گفت: وزارت نیرو و وزارت نفت آیین‌نامه اجرایی پیشنهادی مشترک خود برای اصلاح تعرفه‌گذاری آب، برق و گاز را مطابق قانون به سازمان برنامه و بودجه ارسال کردند.

وی ضمن اشاره به بندی از تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ مبنی بر اصلاح نظام تعرفه‌گذاری آب، برق و گاز، ادامه داد: با توجه به اینکه برای این کار، مهلت یک ماهه تعیین شده بود، هم وزارت نیرو و هم وزارت نفت در مدت تعیین شده، آیین نامه اجرایی را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کردند.

اردکانیان افزود: مرجع عرضه آیین‌نامه‌های اجرایی احکام قانون بودجه، سازمان برنامه است و در برخی موارد، این سازمان راسا اقدام به صدور آیین‌نامه می‌کند و در مواردی به حکم قانون، سایر دستگاه‌ها پیشنهاد خود را به سازمان برنامه و بودجه ارائه می‌دهند.

وزیر نیرو گفت: براین اساس ما پیشنهادهای خود را به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده ایم و امید است در قالب تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ شاهد اصلاح نظام تعرفه‌گذاری آب و برق باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سال ۱۳۹۸ مصوبه طرح تعویض یک میلیون کولر گازی از سوی شورای اقتصاد مصوب و برای اجرا ابلاغ شد و براساس این مصوبه شورای اقتصاد، مجوز طرح جایگزینی یک میلیون کولر گازی فرسوده با کولرهای گازی راندمان بالا در شهرستان‌هایی که دارای تعرفه برق مناطق گرمسیر یک هستند، از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در دی ماه پارسال ابلاغ شد.

قرار است،  انتخاب سازندگان داخلی کولرهای گازی پربازده و کم مصرف بر اساس استانداردهای مدنظر انجام شود.

برچسب‌ها وزارت نفت شورای اقتصاد رضا اردکانیان وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت نفت شورای اقتصاد رضا اردکانیان وزارت نفت شورای اقتصاد رضا اردکانیان وزارت نیرو سازمان برنامه و بودجه شورای اقتصاد آیین نامه یک میلیون برق و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۲۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی جداول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که هنوز ابلاغ نشده است، نشان می‌دهد که برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حدود ۱۹ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین بر این اساس وزارت ارتباطات در بخش رشد هزینه‌ای ۱۱ درصد، در رشد سرمایه‌ای ۳۳ درصد و در کل اعتبارات ۳۰ درصد رشد داشته است.

جدول رشد اعتبارات وزارت ارتباطات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳
عنوان دستگاه رشد هزینه‌ای (درصد) رشد سرمایه‌ای (درصد) رشد عمومی (درصد) رشد اختصاصی (درصد) رشد کل اعتبارات
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۱ ۳۳ ۳۰ ۵- ۳۰

برای دستگاه‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است به طوری که پس از ستاد وزارت ارتباطات، بیشترین بودجه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اختصاص دارد و کمترین بودجه به دبیر خانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات مربوط می‌شود و برای شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت نیز اعتباری در نظر گرفته نشده است.

اعتبارات مجموعه‌های ذیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ (اعتبار به میلیارد تومان)
عنوان هزینه‌ای سرمایه‌ای اختصاصی کل
مبلغ رشد مبلغ رشد مبلغ رشد مبلغ رشد
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲,۲۸۴ ۱۱% ۱۷,۱۰۹ ۳۳% ۱۹۰ ۵%- ۱۹,۵۸۴ ۳۰%
پژوهشگاه فضایی ایران ۱۴۶ ۲۴% - ۱۰۰%- ۱۰۰ ۰% ۲۴۶ ۷%
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۵۴۰ ۶% ۱۶۹۱۷ ۴۵% - - ۱۸۴۵۶ ۴۱%
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۴۳ ۱۶% ۱۲ ۵۰۰% ۴۰ ۰% ۱۹۵ ۱۸%
دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ۴ ۱۷% - ۱۰۰%- - - ۴ ۸%-
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۱۰ ۲۱% ۱۶ ۰% - - ۳۲۷ ۱۹%
سازمان فضایی ایران ۹۷ ۵۱% ۱۴۴ ۸۸%- - - ۲۴۱ ۸۰%-
پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ۴۵ ۱۸% ۱۱ ۳۲% ۵۰ ۱۷%- ۱۰۶ ۰%
شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران - - ۱۰ ۰% - - ۱۰ ۰%
شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت - - - - - - - -

بر اساس این گزارش، بودجه در نظر گرفته شده برای پژوهشگاه فضایی ایران ۲۴۶ میلیارد تومان، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۹۵ میلیارد تومان، دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ایران ۴ میلیارد تومان، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۲۷ میلیارد تومان، سازمان فضایی ایران ۲۴۱ میلیارد تومان، پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۰ میلیارد تومان و برای شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت اعتباری در نظر گرفته نشده است.

کد خبر 6087579 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات