Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: سند توسعه ۳۱ شهرستان کمتر توسعه یافته در کشور تدوین و اجرایی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، بابک دین پرست ظهر امروز در حاشیه بازدید از چند شرکت در ساوه در جمع خبرنگاران با اشاره به کار سندهای توسعه پیشران استان‌ها اظهار داشت: در این سفرهای خود به استان‌ها، یک سری از اسناد را حسب دستور وزیر کشور پیگیری می‌کنیم؛ به طوری که در دو استان سیستان و بلوچستان و فارس که به عنوان معین اقتصاد مقاومتی تعیین شدند سند تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای استان فارس سند پیشران توسعه تنظیم شد که به تایید رئیس جمهور رسیده و پس از ابلاغ پیگیری می‌شود که  پیشرفت بسیار خوبی دارد.

وی افزود: برای استان سیستان و بلوچستان به عنوان دومین استانی که وزیر کشور به عنوان جانشین فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی تعیین شد سند محرومیت‌زدایی اضطراری تهیه شده و بیش از 500 بند دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور ادامه داد: یک سند هم برای توسعه منطقه سیستان درنظر گرفته شده که 110 عنوان دارد و مجموعا این دو سند در سفری که حدود 10 روز گذشته به سیستان و بلوچستان داشتم 52 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دین پرست تصریح کرد: سند کردستان از چند سال گذشته تهیه شد که 30 عنوان طرح بسیار مهم دارد و در سفر هفته گذشته به این استان حدود 44 تا 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما برای مواردی نیازمند تهیه اعتبار از سازمان برنامه و بودجه است.

وی عنوان کرد: درباره سند  توسعه جزایر هرمزگان هفته آینده به این استان سفر دارم تا آخرین وضعیت این سند بررسی شود بنابراین برای همه استان‌ها یک شهر کمترتوسعه یافته در نظر گرفته شده که برای 31 شهرستان توسط معاونت‌های مربوطه پیگیری و اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با اشاره به سفر به استان مرکزی گفت: به طور مرتب سفر به استان‌های مختلف از جمله استان مرکزی داریم و امروز جلسه اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل در استانداری برگزار می‌شود. از تعدادی واحدهای تولیدی از جمله شرکت فولاد دشتستان در زرندیه بازدیدی انجام شد که 3 مشکل مهم داشت و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری پیگیر موضوعات هستند تا در جلسه استانداری راهکاری برای رفع مشکلات داشته باشیم.

وی افزود: بررسی و حل برخی موانع شرکت های تولیدی و صنعتی در استان مرکزی از جمله اهداف این سفر به شمار می‌رود که در این راستا باید به مشکلاتی مثل قطعی برق این واحدها که تعداد بسیاری از واحدهای تولیدی را درگیر کرده اشاره داشت؛ البته قرار براین شد تا سهمیه قطعی برقی که مورد توافق مدیران واحدهای تولیدی و برق قرار گرفته، توسط واحدهایی که ژنراتور برق دارند جبران شود که به شبکه توزیع برق نیز کمک‌رسانی شود. البته در نظر داریم تا با توافق با مسئولین استانی از سهمیه قطعی برق واحدها کم کنیم.

دین پرست ادامه داد: برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی در استان مرکزی با مشکل تامین مواد اولیه، سرمایه در گردش و... روبرو هستند و مقرر شده تا در این سفر به حل مشکلات و موانع اقدام کنیم، همچنین مهمترین مشکل تولید در کشور قوانین پراکنده و متعدد و حتی متضاد می‌بینی که البته تا زمانی که دولت و مجلس وارد گود و میدان نشوند، موانع تولید حل‌شدنی نیست.

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به ضرورت توجه به مسئله تحقق شعار سال گفت: معتقدیم شخصی امکان و توان مانع‌زدایی از تولید را دارد که خود بر سر راه تولید مانع‌تراشی نکند، متاسفانه هنوز برخی از قوانین قدیمی و حتی مربوط به سال 1317 ملاک عمل قرار می‌گیرد و همانطور که بیان شد این پراکندگی، تعدد و حتی تضاد موجود در برخی مقررات و قوانین، مهمترین مانع و مشکل تولید کشور است.

وی افزود: مصوبات ستاد تسهیل و کارگروه‌های استانی براساس قانون، موضوعاتی لازم الاجرا هستند به آن معنا که اگر کسی آن را اجرا نکند مرتکب ترک فعل شده و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

سند توسعه و اشتغال استان لرستان رونمایی شدسند توسعه فرهنگ عمومی مورد بازبینی نخبگان قزوینی قرار گیردسند توسعه و آمایش شهرستان دشتیاری تدوین شد

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به تصمیمات و مصوبات صد و دوازدهمین جلسه ستاد تسهیل گفت: در این جلسه مقرر شد دستگاه هایی که در اجرای این مصوبات کوتاهی و تعلل داشته اند به دادستانی و بازرسی کل کشور معرفی شوند که البته این جلسه چند بند مهم و اولویت‌دار مورد توافق و مصوب داشت که یکی از آنها بررسی دخالت دستگاه‌ها در جریان سرمایه‌گذاری بود، همچنین براساس قانون و مصوبان دولت چرا و برچه مبنایی این مداخله صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در بند دوم مصوب در این جلسه نیز تاکید شد تا هر دستگاهی که ادعای عملیاتی کردن شعار سال را دارد، بررسی کند که چه قوانین و مصوباتی مانع تولید است تا برای آن موضوع نیز چاره‌اندیشی صورت بگیرد.

دین‌پرست اضافه کرد: بند سوم مصوبات نیز بر اساس  این بود تا هر وزارتخانه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی پیرامون مسئله تولید را احصاء و تمامی آنها را در قالب یک بخشنامه ابلاغ کند بنابراین با این اقدام در نهایت بخشنامه‌های زائد لغو شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور تصریح کرد: مقرر شده که تمام وزارتخانه‌ها اطلاعات مورد نیاز را به ما بدهند تا پس از آن با همکاری معاون اقتصادی رئیس جمهور، دبیر هیئت دولت، رؤسای کمیسیون های مرتبط در مجلس و وزیر اقتصاد و دارایی که مسئولیت شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی و مسئولیت هیئت مقررات‌زدایی را دارد دعوت کنیم و قوانین و مقررات مزاحم شناسایی شده را اصلاح کنیم تا از طرق مختلف مانع زدایی ها صورت بگیرد.

دین پرست اظهار کرد: معاون حقوقی رئیس جمهور براساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی از سال 95 موظف است که قوانین مزاحم را شناسایی و نسبت به اصلاح اقدام کند و به موازات فعالیت‌ها دولت در امر مانع زدایی و شناسایی قوانین مزاحم، به بخش خصوصی نیز گفته شد که با همکاری اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و ... قوانین مانع تولید را احصا و شناسایی کنند اما تا امروز تقریبا هیچ دستگاه دولتی و حتی اتاق بازرگانی نسبت به انجام این مصوبات اقدامی نداشته است.

انتهای پیام/711/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد معاون اقتصادی وزیر کشور اقتصاد مقاومتی استان مرکزی سند توسعه دین پرست استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۲۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه رفع نقاط حادثه خیز در استان با توجه گستردگی راه‌ها نیازمند تامین اعتبارات است، گفت: یکسری ایرادات در برخی قوانین و مقررات وجود دارد که باید در سیاستگذاری‌ها مورد توجه متولیان امر قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، سید محمد شعاعی در مراسم گرامیداشت روز ایمنی و حمل نقل استان، اظهار داشت: در دهه‌های گذشته اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌ها با هدف کاهش تصادفات انجام گرفته است ولی باز هم ایراداتی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه خیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکسری ایرادات در برخی قوانین و مقررات وجود دارد که باید در سیاستگذاری‌ها مورد توجه متولیان امر قرار گیرد، گفت: بسیاری از تلفات انسانی در تصادفات به دلیل تخطی از قانون نیست بلکه به دلیل افزایش سفرها و ترددها رخ می‌دهد و در این میان عامل انسانی نقش اساسی دارد.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع های بین راهی باید مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرد، ادامه داد: توجه به این موضوع، استفاده از مراکز گردشگری را هم رونق می بخشد و در کاهش تصادفات نیز تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه رانندگان وسائط نقلیه در کاهش تصادفات نقش آفرین هستند، اضافه کرد: در شرایطی که وضعیت جمعیتی در شرایط مناسب قرار ندارد تلفات تصادفات برای کشور آزار دهنده و هزینه بر است.

این مسئول با بیان اینکه از تمامی رانندگان به ویژه راکبان موتورسیکلت درخواست می‌شود به قوانین پایبند باشند، گفت: تنوع موتورسیکلت ها نسبت به گذشته بیشتر شده و استفاده صحیح از آن در کاهش تصادفات بسیار موثر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است