Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان دادستان خرم‌دره از تفهیم اتهام به ۱۳ متهم در پرونده شهرداری خرم‌دره خبر داد.

مهدی اصفهانی ظهر امروز (۸ تیر ماه) در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه خرم‌دره برگزار شد، با بیان اینکه تدوین سند تحول قضایی از تاکیدات مقام معظم رهبری در سالیان اخیر است که محقق شد، اظهار کرد: این سند، سندی است که فردمحور نیست و در واقع سند تحولات قضایی ریل‌گذاری مسیر برای سال‌های آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حقوق عامه از وظایف و تکالیفی است که به عهده دادستان قرار داده شده و در بند دوم اصل ۱۵۶ قانون اساسی احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع از وظایف اصلی قوه قضاییه است، عنوان کرد: در بحث حقوق عامه، توجه ویژه به حقوق متهمان و مجرمان از زمانی که فردی وارد دستگاه قضا می‌شود، وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به تفهیم اتهام و حق داشتن وکیل اشاره کرد.

اصفهانی با بیان اینکه در راستای حفظ کرامت مراجعان در سال ۹۹ بیش از ۴۰۰ مورد ملاقات مردمی انجام شده است، ادامه داد: در بیانات مقام معظم رهبری نیز به حفظ کرامت انسان‌ها در مراجعه به دستگاه قضا تاکید شده است و رضایت مورد تاکید مقام معظم رهبری از دستگاه قضا در گرو حفظ تکریم ارباب رجوع، حفظ کرامت انسانی و رسیدگی عادلانه در قوه قضاییه است.

دادستان خرم‌دره با بیان اینکه یکی دیگر از مسائل مورد توجه در دستگاه قضا بحث پیشگیری و جلوگیری از تضییع منابع عمومی و بیت‌المال است، اظهار کرد: در بحث مبارزه با فساد، پرونده‌ای در حوزه شهرداری خرمدره تشکیل شده است.

این مسئول با بیان اینکه در این پرونده به اتهامات متهمانی رسیدگی می‌شود که بعضا مربوط به بیش از ۱۷ سال پیش است، تصریح کرد: این موضوع بدان معناست که مسئولانی که نظام اسلامی خدمت می‌کنند، باید بدانند در هر زمانی باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

وی با توضیح این مطلب که در پرونده شهرداری به تعداد ۱۳ متهم تفهیم اتهام شده است، بیان کرد: اگر دلایل کفایت و به کیفرخواست برسد و به دادگاه ارسال شود، اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان شهرداري مبارزه با فساد تفهیم اتهام دستگاه قضا خرم دره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، این دو نفر به نام‌های دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند.

ارل و رویز نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند. بر اساس گزارش‌ها، ۳ نفر از سایر کسانی که با این پرونده مرتبط هستند، به اتهام‌های دیگری دستگیر شده‌اند.

منابع خبری انگلیس می‌گویند که انبار تجاری مرتبط با اوکراین ماه مارس گذشته آتش گرفت و از آن زمان، تحقیقات درباره این پرونده به دایره مبارزه با تروریسم پلیس انگلیس واگذار شد.

دادستان انگلیس ارل را به همکاری با گروه شبه نظامی واگنر، شناسایی و استخدام افراد برای همکاری با سرویس جاسوسی روسیه متهم کرده است. گفته می‌شود که او در عملیات آتش‌سوزی انبار اوکراینی نقش محوری داشته است.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

این تحول درحالی صورت می‌گیرد که دادستانی انگلیس دوشنبه گذشته نیز ۲ شهروند دیگر این کشور را به بهانه افشای اسرار محرمانه به چین متهم کرد. این ۲ نفر هم ماه مارس گذشته به ظن جاسوسی برای دولت پکن دستگیر شدند و قرار است محاکمه شوند.

دیگر خبرها

  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • تهیه کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • ۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • روز حسابرسی نزدیک است: ترس و لرز در منچسترسیتی!‏
  • تداوم سریال شناسایی جاسوسان روسیه و چین در انگلیس