Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت معدن و تجارت در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ایدرو و شرکت‌های خودروساز با بنیاد شهید در راستای اجرای بند «ز» تبصره «۷» قانون بودجه ۱۴۰۰ از داخلی سازی ۱.۵ میلیارد دلار از قطعات و تجهیزات مرتبط با صنعت خودرو خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از ایکوپرس- به گزارش شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در این آیین که با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رییس هیات عامل ایدرو و مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور (ایران‌خودرو وسایپا) برگزار شد، با بیان این مطلب، افزود: چهار میلیارد دلار واردات قطعات و تجهیزات مرتبط با صنعت خودروسازی اکنون به ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد دلار رسیده است و کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته که بر همین منوال به سمت داخلی‌سازی بیشتر برای کاهش ارزبری پیش می رویم.
وی امضای این تفاهم نامه را در راستای اجرای بند (ز) تبصره (۷) قانون بودجه ۱۴۰۰ دانست و بیان کرد: این تفاهم نامه در راستای هماهنگی و همکاری در واگذاری خودرو به جانبازان، خانواده‌های معظم شهداء و مدافعین حرم توسط دو خودروساز ایران‌خودرو و سایپا ارایه می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که سربازان وطن و فداکارانی که برای سربلندی هر کشوری تلاش و ایثارگری کرده‌اند همواره مورد تجلیل و ستایش قرار می گیرند، ادامه داد: ایدرو و بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت مشترک تلاش‌های لازم را برای ایجاد شرایط مورد نیاز جهت تحقق تسهیلات بانکی و واگذاری خودروها به صورت اقساطی انجام می‌دهند.
رزم حسینی با اشاره به تصویب این تبصره در بودجه ۱۴۰۰ تاکید کرد: تشخیص و معرفی افراد واجد شرایط برای بهره مندی از خودرو بر عهده بنیاد شهید می باشد و مبنای قیمت محصولات مورد نظر، قیمت مصوب اعلامی از سوی مراجع ذیصلاح در زمان عرضه خودروها است.
وی در ادامه با اشاره به افزایش تولید، تنوع و داخلی سازی محصولات خودرویی بیان کرد: خودروسازان کشور افزایش تولید ۲۸ درصدی داشته اند که این افزایش تولید در کنار افزایش تنوع و کیفیت محصولات بوده است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بودجه ۱۴۰۰ بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش فوری خودرو ریسپکت ۲ ویژه خودرو فرسوده + جزئیات

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، پیرو تبصره ۵ قانون اصلاح ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو در خصوص عرضه خودرو به دارندگان خودروهای فرسوده به اطلاع می‌رساند، امکان پیش ثبت نام یکدستگاه از محصول ریسپکت ۲، برای متقاضیان مالک خودروهای فرسوده مفاد ماده ۲ آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو و مشمول و حائز شرایط مندرج در این آیین نامه، در قالب طرح خودروهای فرسوده به صورت آنلاین از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ لغایت ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ از طریق پورتال جماع ایرانی کار به شرح جدول ذیل و با شرایط اعلام شده و ظرفیت محدود فراهم گردیده است.

بیشتر بخوانید: اعلام قیمت قطعی ۲ خودروی برقی در سامانه یکپارچه خودرو

لذا متقاضیان و حائز شرایط آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، میتوانند در مهلت مقرر اعلام شده نسبت به ثبت تقاضای خود به همراه ثبت مشخصات خودرو فرسوده تحت تملک خود در سایت فروش این شرکت اقدام نمایند.

شرایط فروش:

کد خبر: 1229901 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان تعیین تکلیف شد /ضوابط اجرایی قانون بودجه سال جاری ابلاغ شد
  • به دنبال مردمی‌سازی بنیاد هستیم
  • افزایش ۵ برابری بودجه مناطق ۲۲‌گانه تهران در دوره ششم مدیریت شهری
  • ۵ مزیت استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ مالیاتی برای اصناف
  • تخصیص ارز ترجیحی برای خرید تجهیزات و داروهای ایثارگران و جانبازان
  • تخصیص ارزترجیحی برای خرید تجهیزات و داروهای ایثارگران و جانبازان
  • فروش فوری خودرو ریسپکت ۲ ویژه خودرو فرسوده + جزئیات
  • افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه