Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران با توجه به قدمتی که در حوزه واکسن دارد، جزو اولین کشورهایی بود که موفق به تولید واکسن کرونا شد اما با این وجود هنوز سرعت واکسیناسیون در کشورمان بسیار پایین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان؛ در بحبوحه بیماری مسری کرونا و کنترل جهانی آن واکسن های ایرانی یکی پس از دیگری تولید و روانه بازار می شوند، و مجوز واکسیناسیون عمومی دریافت کرده اند که این اتفاق در فضای علمی، سیاسی و اقتصادی دنیا حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد آریایی نژاد، عضو سابق کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده سابق ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: دنیای استکبار به نوعی علم اش هم نیز سرقت از خارج از مجموعه خودش است.

وی با اشاره به کشف گور دسته جمعی کودکان کانادایی گفت: این واقعه یعنی بومیان مناطق امریکایی که مو بورها و چشم آبی ها در آن سیطره دارند به نوعی قتل عام شدند و به روش های مختلف سرزمین شان با وحشی گری تمام اشغال شد.

آریایی نژاد عنوان کرد: کشورهای استعمارگر مصداق بارز تفرقه بیانداز و حکومت کن هستند که اهداف دیگری را هم دنبال می کنند؛ به عنوان مثال کشورهایی مثل افغانستان و عراق سوریه و کشورهایی که توانستند با قدرت نظامی تسخیرش کنند و در آنجا بمانند، چاه های نفت سوریه، عراق، معادن افغانستان با شیوه های مختلف عقب نگه داشتن فرهنگی کشورها تسلط پیدا می کنند.

وی افزود: برای کشورهایی چون ایران که دارای استعداد های فراوانی است دانه می پاشند؛ از طریق ثروت های حاصل شده از قتل و غارت، و بهره علم برای کشور آنها به کار گرفته می شود و باید بدانیم در دنیای غرب اگر علمی وجود دارد باید این نکته مدنظر باشد.

عضو سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ایرانیان اگر خود را باور داشته باشند و در کشور خود بمانند و مسئولان هم همراهی کنند قطعا این اقدام نتیجه خواهد داد.

در فرهنگ ایرانی اگر کیفیت کنترل شود، تولیدات بهتر از نمونه‌های خارجی خواهد شد

وی افزود: واکسیناسیون را داخلی انجام می دهیم و همان طور که دیدید رهبر معظم انقلاب از واکسن ایرانی استفاده کردند و برای ایرانیان مایه فخر و مباهات است چرا که احترام به تولید ملی و علم تولید داخل است.

آریایی نژاد تصریح کرد: سه نوع واکسن تمام ایرانی و یک نوع مشترک با کوبا داریم که جای افتخار دارد.

وی ادامه داد: در فرهنگ ایرانی اگر کیفیت کنترل شود حتی بهتر از خارجی ها هم می توان تولید کرد و چه بسا بهتر از نمونه های خارجی هم تولید شود .

عضو سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وقتی علم داریم در حقیقت قدرت عمل داریم و این مقوله، وجهه بین المللی و قدرت چانه زنی ایران را در خیلی از مسائل بالا می برد همان طور که در حوزه دیپلماسی هم از موضع قدرت حرف می زنیم و نه ضعف.

وی تاکید کرد: ایرانیان باید به حدی کرسی های علمی را تصرف کنند که در کف برابر با دنیای بیرون باشیم.

واکسن داخلی در حوزه های سیاسی و اقتصادی نیز دستاوردهایی دارد

بهنام ملکی، کارشناس مسائل اقتصادی همچنین در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان گفت: اقتصاد و سلامت دو مقوله ای هستند که همزمان مورد توجه هستند.

وی افزود: ایران با توجه به قدمتی که در حوزه واکسن دارد میباست جزو اولین کشورها می بود که واکسن را تولید کند؛ چرا که بهترین استعدادهای ما در رشته های داروسازی و پزشکی هستند.

ملکی عنوان کرد: خوشبختانه ایران توانسته واکسن را تولید کند اما طبیعتا در حوزه اقتصادی نیز دستاورد هایی دارد.

کارشناس اقتصادی افزود: متاسفانه ایران در حجم کم واکسیناسیون را انجام می دهد چرا که کشور همسایه ما ترکیه 55میلیون واکسن شده اند در حالیکه واکسیناسیون در ایران به یک دهم هم نمی رسد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: ایران منابع عظیمی دارد و می تواند بهتر عمل کند و سرعت واکسیناسیون با سرعت بیشتری شکل گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۳۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم و فناوری دانشمندان ایرانی عامل موفقیت عملیات «وعده صادق» بود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی، چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت روز معلم و تجلیل از اساتید سرآمد آموزشی دانشگاه‌های استان کرمان که در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد با بیان اینکه علم یک معیار است و هر کس دارای علم بیشتر باشد، ارزش وی از دیگران بیشتر است، گفت: شهید مطهری شخصیتی متدین و دانشمند بود که آثار ارزشمند و فاخری را عرضه کرد و تا همیشه نام وی ماندگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه همه ما مدیون علما و روحانیون هستیم، افزود: بیشترین اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند و بنا بر این نیست که دانشگاه یک جزیره‌ای جدا از جامعه باشد، لذا باید به دنبال حل مسائل باشیم.

حسینی، با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق را نباید دست کم بگیریم چراکه آغازی بر سایر تحولات جهانی شده است، افزود: علم و فناوری دانشمندان ما عامل موفقیت این عملیات بود و در این عملیات فقط ۲۰ درصد ظرفیت موشکی و پهپادی به کار گرفته شد.

وی گفت: در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در جهان خواهیم بود که مصداق آن اعتراض دانشجویان دانشگاه‌های مطرح دنیا است که از مقاومت ملت ایران برخواسته است.

کد خبر 6094736

دیگر خبرها

  • علم و فناوری دانشمندان ایرانی عامل موفقیت عملیات «وعده صادق» بود
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم، راهبردی برای توسعه روابط ایران با همسایگان
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان