Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:46:02 GMT

وضعیت قرمز کرونایی در چند قدمی ملایر

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۳۴۳۴

وضعیت قرمز کرونایی در چند قدمی ملایر

ایسنا/همدان معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر اظهار کرد: رسیدن به وضعیت قرمز کرونایی، تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی را به دنبال دارد که در این صورت کسبه و بازاریان متحمل زیان می‌شوند. پس با توجه به شرایط اقتصادی مردم، باید از تغییر رنگ و رسیدن به وضعیت قرمز جلوگیری کرد.

حسین فارسی روز سه شنبه ۸ تیر ماه در ستاد مقابله با کرونا شهرستان ملایر از ثابت بودن وضعیت نارنجی این شهرستان طی دو ماه اخیر خبر داد و گفت: بنابر گزارشات رسیده، برخی استان‌ها و شهرستان‌ها در کشور از وضعیت نارنجی به قرمز تغییر رنگ دادند بنابراین احتمال قرمز شدن وضعیت کرونایی شهرستان وجود دارد و وضعیت نارنجی شکننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به وجود شش تیم بازرسی شامل اعضای اتاق اصناف و کارکنان اداره صنعت، معدن و تجارت اشاره و اظهار کرد: این تیم ها وظیفه بازرسی از واحدهای صنفی مرکز شهر را بر عهده دارند. همچنین تیم‌هایی از نانوایی‌ها، جایگاه‌های سوخت، باشگاه‌های بدنسازی و اماکن ورزشی سرپوشیده و اداراتی از جمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بازرسی و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی تأکید می‌کنند.

فارسی از اثرگذاری پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: خوشبختانه به‌دلیل رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی، فراهم‌سازی ماسک و الکل در تمامی شعب برای استفاده اعضای شعبه و نیز اضافه شدن ۱۷ شعبه به شعبه‌های اخذ رأی در سطح شهرستان برای جلوگیری از تجمع، سبب شد که روند افزایشی در میزان بستری‌ها یا مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا نداشته باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: همزمان با افتتاح ستادهای انتخاباتی نامزدهای شورای اسلامی شهر ملایر، تیم‌هایی برای بازرسی از این ستادها و تأکید بر رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی تشکیل شدند.

فارسی به تشکیل پرونده علیه برخی کاندیداهایی که در زمان تبلیغات خود پروتکل های بهداشتی را رعایت نکردند، خبر داد و افزود: این پرونده ها توسط هیئت بازرسی بر انتخابات تشکیل شده و به طور قطع با کاندیداهای متخلف برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: تا بحال برای ۳۰۰ نفر از عوامل اجرایی ستاد انتخابات شهرستان واکسن کوو ایران برکت تهیه شده و برخی از اعضای این ستاد شامل نمایندگان فرماندار و تعدادی از کاربران کامپیوتر، واکسن را تزریق کردند.

وی به ضرورت کنترل تالارهای عروسی تأکید و خاطرنشان کرد: تالارهای عروسی باید با یک سوم ظرفیت (۳۰ درصد ظرفیت) فعالیت کنند و در صورت عدم رعایت برخورد قانونی صورت می گیرد.

 فارسی بیان کرد: ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد همچنان ادامه دارد و ضروری است شهروندان نسبت به رعایت محدودیت‌ تردد شبانه حساسیت بیشتری داشته باشند که در صورت بی‌توجهی برای متخلفان جریمه ۲۰۰ هزار تومانی اعمال خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر به ضرورت تداوم ضدعفونی معابر عمومی و اماکن پرتردد توسط نیروهای شهرداری اشاره و مطرح کرد: کنترل و نظارت بر آرامستان بهشت هاجر همچنان برقرار است و بستگان متوفی و مداحان باید در مدت زمان کوتاهی و با تعداد اندکی مراسم تشییع را برگزار کنند.

تزریق واکسن کوو ایران برکت برای ۳۰۰ نفر از عوامل اجرایی ستاد انتخابات شهرستان

در ادامه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر نیز با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۰ بیمار کرونایی در سه بیمارستان شهرستان بستری هستند، اظهار داشت: از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون روند کاهشی در تعداد بیماران بستری نداشتیم و به همین دلیل وضعیت نارنجی کرونایی در شهرستان ثابت بوده است.

دکتر محسن ترکاشوند از تعداد ۱۰ تا ۱۵ نفر موارد مثبت روزانه خبر داد و گفت: با تکمیل تزریق دُز دوم واکسن، از هفته آینده تزریق واکسن کرونا به زیر ۶۵ ساله ها را آغاز می کنیم. تکمیل واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال تاثیر چشمگیری در کاهش آمار مرگ و میر این رده سنی دارد.

ترکاشوند به بخش اول تزریق واکسن کوو ایران برکت برای برخی از عوامل اجرایی ستاد انتخابات شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به کرونا دلتا با قدرت سرایت بالا، در ۲۰ شهر کشور، نشان می دهد در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به زودی شاهد شیوع این نوع ویروس جهش یافته در ملایر خواهیم بود.

وی افزود: اپیدمی ابتدا با درگیری جوانان و علائم سرپایی در آنان آغاز می شود و سپس با درگیری افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای، سبب افزایش تعداد بیماران بستری و به دنبال آن سبب افزایش میزان مرگ و میر می شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر ضمن تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی صحیح و به موقع در خصوص کرونا دلتا، تصریح کرد: علاوه بر اطلاع رسانی به موقع و اقناع سازی مردم، ستاد مقابله با کرونا شهرستان باید برنامه خود برای مقابله با این نوع جهش یافته ویروس کرونا را داشته باشد.

ترکاشوند در بخش دیگری از تهیه لوازم حفاظت فردی توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر برای بیمارستان امام حسین این شهرستان خبر داد و گفت: برخی لوازم بیمارستانی شامل سانتریفیوژ، پتو، برانکارد، کمد بیمار، ماسک و دیگر وسایلی که در بیمارستان های ملایر کم داشتیم،  از محل نیت  واقف خیر اندیش مرحوم سیف الدوله به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان امروز به بیمارستان امام حسین (ع) تحویل داده شد.

کمترین برخورد نیروی انتظامی در حوزه برخورد با اصناف بوده است

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر نیز اطلاع رسانی مستمر رسانه ها و جلوگیری از عادی انگاری شیوع بیماری کرونا را ضروری دانست و افزود: خوشبختانه کمترین برخورد نیروی انتظامی در حوزه برخورد با اصناف بوده و اصناف و بازاریان همیشه همکاری لازم با ستاد مقابله با کرونا را داشتند.

سرهنگ محمد باقر سلگی تأکید کرد: ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا سه بامداد همچنان ادامه دارد و با وجودی که اکیپ‌های نیروی انتظامی در سطح شهر مستقر نیستند، اما تخلفات تردد شبانه توسط دوربین های نظارتی ثبت و جریمه ها اعمال می شود.

سلگی در پایان از شهروندانی که پلاک خودروی آنها غیر بومی بوده و ساکن شهرستان هستند، خواست هر چه سریعتر نسبت به تعویض پلاک خودرو خود اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کروناویروس واکسن کرونا همه باهم علیه کرونا پروتکل های بهداشتی شهرستان ملایر وضعیت نارنجی خبر داد و گفت تردد شبانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: دشمن با نقشه‌های خود درباره حجاب و عفاف، قصد دارد به سلامت جامعه آسیب بزند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام عبودی، شامگاه_ جمعه، هفتم اردیبهشت_ در کارگاه آموزشی حجاب و عفاف در حضور فرهنگیان شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: حجاب و عفاف موضوع بسیار مهمی برای معلمان است، مگر می‌شود شغل معلمی را بپذیریم، بعد قوانین این شغل را رعایت نکنیم و قانون را به‌هم زد.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف مربوط به بشریت است و نگاه دین ما نسبت مسئله حجاب و عفاف متفاوت است، افزود: در هر مسئله‌ای باید فکر و اندیشه را اصلاح نمود، در دنیا اندیشه‌ها خیلی متفاوتی وجود دارد، خداوند پیامبران و امامان را فرستاد که اندیشه صحیح را به ما یاد دهند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به داستان حضرت موسی (ع) که به کوه طور رفت و با خدا مناجات کرد، گفت: حضرت موسی فرمودند؛ «خدایا مرا ببین» خداوند، فرمودند؛ «هرگز مرا نخواهی دید» شاعران به این قصه سه نگاه متفاوت دارند پس باید ماها نیز نگاه‌مان را اصلاح نمائیم.

وی تصریح کرد: بعضی از افراد عریان بودن را مترقی بودن می‌دانند، در صورتی که این موضوع نشان از بی‌غیرتی و بی‌عفتی است.

عبودی خاطرنشان کرد: مرد باید قوام زندگی باشد، باید مدیر زندگی باشد، ما باید بُعد دنیایی حجاب و عفاف را مدنظر داشته باشیم، عزت و شرافت در این مورد باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: در مورد بی‌حجابی و بی عفتی معتقد به برخورد تنها نیستیم، این مورد آخرین مرحله است، فلذا اساس کار در این مورد تبیین و گفت‌وگو است با رعایت حفظ شأن و شخصیت طرف مقابل خیلی از کسانی که اهل رعایت نیستند با ارشاد و راهنمایی قابل توجیه و پذیرش هستند.

در ادامه صالح داستار سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: روز معلم تجلیل از موفقیت‌ها و ارزش‌ها است، منظور پاسداشت مقام رفیع معلم است معلمی شغل انبیا الهی بوده و این شغل رفیع است.

وی افزود: یکی از مدارسی که زودتر از مدارس دیگر راه‌اندازی شد حوزه علمیه آیت الله ملک حسینی بود، باید یاد کنیم از این شخصیت برجسته و از مفاخر استان که معلمی جامع بود.

داستار با بیان اینکه رهبر کبیر انقلاب فرموده‌اند؛ «دانشگاه دیر است به مدرسه برسیم»، تصریح کرد: دشمنان درصدد هستند که حجاب را از زنان و دختران بگیرند، قصد آسیب زدن به سلامت، روح و روان و جریحه‌دار کردن روح مردم و جامعه را دارند، بنابراین ما باید هوشیار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی ما هستند باید به دنبال فرزندپروری دینی و الهی باشیم، باید به دنبال تعمیق باورها بود، بنابراین مدارس تحت مدیریت مدیران باید از تربیت دینی و الهی بهره‌مند شوند.

کد خبر 748177

دیگر خبرها

  • پایش معادن شهرستان تفت
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • دشمن با نشانه رفتن حجاب قصد ضربه به روح و روان جامعه را دارد