Web Analytics Made Easy - Statcounter

عارف خدرلو روز سه‌شنبه در بازدید از یکی از کمپ های ترک اعتیاد مهاباد افزود: از خیران این شهرستان انتظار می رود به افرادی که در دام مواد مخدر گرفتار شده و به علت هزینه بالا قادر به استفاده از خدمات کمپ‌های ترک اعتیاد نیستند، حمایت کنند.

وی با اشاره به کاهش سن افراد درگیر با مواد مخدر اضافه کرد: میانگین سنی کمپ ترک اعتیاد این شهرستان حدود ۳۰ سال است که این امر زنگ خطری برای توجه ویژه به مقوله مبارزه با مواد مخدر از طرف همه ارگان های دولتی و مشارکت تشکل های غیردولتی و انجمن های مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه مهاباد اظهار داشت: کمپ های ترک اعتیاد این شهرستان از مراکز نمونه استان است و خدماتی که در این اماکن برای ترک افراد درگیر ارایه می شود، در سطح قابل قبولی است.

خدرلو با اشاره به اینکه محیطی صمیمی در این کمپ برای انجام مراحل ترک اعتیاد ایجاد شده است، گفت: از خیران نیز دعوت می کنیم برای کمک و حمایت بیشتر از این افراد برای بهبودی هرچه سریع تر و بازگشت به زندگی عادی خود وارد عمل شوند.

رییس اداره بهزیستی مهاباد هم در این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون ۲ کمپ ترک اعتیاد با ظرفیت ۱۲۰ نفر در سطح این شهرستان فعال است .

مهران یوسفی بیان کرد: بازدید های سرزده و مرتب از این کمپ ها توسط ارگان های دولتی همچون شبکه بهداشت و درمان، نیروی انتظامی، بهزیستی و نمایندگان فرمانداری انجام شده و تذکرات لازم همراه با ضرب الاجل زمانی نیز در موارد لازم به آنها داده شده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت کمپ های ترک اعتیاد مهاباد نزدیک به تکمیل شدن است، اظهار داشت: یک مرکز DIC نیز برای کارتن خواب ها در سطح شهر فعال بوده که شبانه به ۲۰ نفر از معتادان خدمات ارایه می کند.

یوسفی عنوان کرد: سال گذشته در راستای ایجاد اشتغال به هفت نفر از افرادی که بیش از یک سال موفق به ترک اعتیاد بدون بازگشت شده بودند، تسهیلات کم بهره برای اشتغالزایی آنها و ایجاد درآمد پایدار پرداخت شد.

وی با بیان اینکه رغبت خیران برای کمک به مراکز DIC و کمپ های ترک اعتیاد به نسبت سایر مراکز خیریه کمتر است، گفت: افزایش هزینه های نگهداری موجب شده بهزیستی به تنهایی قادر به ارایه خدمات رایگان به معتادان نباشد که ضروری است خیران به این بخش نیز توجه ویژه داشته باشند. 

به گزارش ایرنا روز ششم تیر مصادف با ۲۶ ژوئن به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نام‌گذاری شده که در جمهوری اسلامی ایران هفته‌ای به این عنوان اختصاص داده است و شعار سال ۱۴۰۰ یاری گران زندگی، مشارکت های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد است.

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی معتادان متجاهر مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی معتادان متجاهر مهاباد آذربایجان غربی معتادان متجاهر مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد کمپ های ترک اعتیاد مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب سه مدال نقره شنا توسط شناگر نابغه مهابادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، بیست و هفتمین دوره رقابت‌های شنای قهرمانی کشور با نظارت مستقیم IPC روزهای سیزدهم وچهاردهم اردیبهشت ماه و در تهران  برگزار  شد.

شاهو محمدی نابغه ورزشی سندروم داون مهابادی در این دوره از رقابت ها از شهرستان مهاباد به همراه تیم استان حضور داشت که موفق به کسب سه مدال نقره شد.

نتایج بدست آمده توسط شرکت کنندگان در جدول رنکنیگ IPC ثبت می شود.

 

دیگر خبرها

  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • تغییر سلیقه‌ای فرمول محاسبه حقوق رانندگان آژانس شهرداری قزوین
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • تحقق نیمی از تعهدات خیران مدرسه ساز در سال گذشته
  • پدر مددکاری اجتماعی ایران: تعطیل کردن نمایش خانگی دردی از بحران‌های اجتماعی دوا نمی‌کند
  • واگذاری رایگان زمین به خیران مدرسه‌ساز در قشم
  • به مناسبت فرارسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر
  • کسب سه مدال نقره توسط شناگر نابغه مهابادی
  • کسب سه مدال نقره شنا توسط شناگر نابغه مهابادی