Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-27@21:21:03 GMT

روز تاجگذاری دیگو

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۳۴۵۵

 آن دسته از فوتبال دوستانی که تمام بازی‌ها را دنبال می‌کنند و بهترین روزهای زندگی‌شان دوران یک ماهه جام‌های جهانی است، همیشه لیستی از بهترین دوره‌های جام‌جهانی را در ذهن‌شان دارند. اگر از آنها در مورد سه جام جهانی بی نظیر سئوال شود، بدون شک خیلی‌ها از آنها به جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک اشاره می‌کنند. برای آنها تمام بازی‌های آن جام خاطره‌انگیز بود و فینال بین آرژانتین و آلمان غربی جذابیت بیشتری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز ۲۹ ژوئن ورزشگاه آزتکا مکزیکو سیتی شاهد حضور ۱۱۴ هزار هوادار فوتبال روی نمیکت‌هایش بود که بیشتر آن جمعیت هم چشمش به دیگو مارادونا بود. 
آلمانی‌ها به مکزیک رفته بودند تا خاطرات تلخ‌شان از جام جهانی قبلی را پاک کنند. با این حال آنها جام را چندان با صلابت شروع نکردند. آنها دوره گروهی را با ۴ امتیاز و به عنوان تیم دوم تمام کردند. در دور یک هشتم به سختی از سد کامرون گذشتند و در بازی با میزبان در یک چهارم نهایی در ضربات پنالتی صعود کردند. تنها بازی مطمئن‌شان با فرانسه در نیمه نهایی بود که با ۲ گل به پیروزی رسیدند و با فینال رفتند. در آن طرف، همه چیز حول محور مارادونا بود. آنها مرحله گروهی با ۷ امتیاز تمام کردند و در مرحله یک هشتم اروگوئه را با یک گل شکست دادند. بعد نوبت به انگلیس رسید که دست خدا و گل قرن در همان بازی اتفاق افتاد. با پیروزی دو بر صفر مقابل بلژیک در نیمه نهایی هم، البی سلسته به فینال رسید.

مسابقه فینال از همان لحظه اولش با تمام بازی‌ها فرق داشت. زمان پخش سرود ملی آرژانتین، وقتی دوربین روی بازیکنان رفت هیچ حسی در صورت ۱۰ بازیکن این تیم دیده نمی‌شد. تنها بازیکنی که با بقیه فرق داشت، خوزه براون بود که در همان لحظه اشک در چشمانش حلقه زده بود. پشت آن اشک‌ها یک داستان دراماتیک وجود داشت. براون چند ماه قبل از جام یک مصدومیت سختی داشت و امیدی به رسیدن او نبود، اما او توانست خود را لیست نهایی آرژانتین برساند. از طرف دیگر، منتقدان از انتخاب این بازیکن از طرف کارلوس بیلاردو بسیار شاکی بودند. با این حال او در تمام بازی‌های آرژانتین در آن جام حضور داشت و اوج بازی‌اش در بازی فینال رقم خورد که زننده اولین گل آلبی سلسته بود. 

در نیمه دوم آرژانتین توسط خورخه والدانو به گل دومش رسید تا دستش به جام نزدیک‌تر شود. اما آنهایی که آلمان را می‌شناختند، می‌داسنتند که عنوان سلطان کامبک برازنده این تیم است. مانشافت با گل‌های رومینیگه و فولر توانست بازی را به تساوی بکشاند. اما هنرنمایی دیگو در دقیقه ۸۶ تمام رویاهای تیم بکن بائر را نابود کرد. در حالی که او در محاصره چند دفاع آلمان بود، پاس هنرمندانه‌اش به بورچاگا و گل او، آرژانتین را به دومین قهرمانی‌اش در جام جهانی رساند.

تصویر مارادونا در حالی که جام قهرمانی در دستانش و روی دوش بازیکنان بود، به یکی از ماندگارترین تصاویر تاریخ جام جهانی تبدیل شد. در پایان آن جام، مارادونا کفش طلای بهترین بازیکن و کفش نقره‌ای دومین گلزن جام با ۵ گل را دریافت کرد. دیگو با دادن ۵ پاس گل در آن جام، در ۱۰ گل از ۱۴ گل آرژانتین نقش کلیدی و بسیار پررنگی داشت.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۳۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای صعود به جام جهانی تمام تلاش خود را می کنیم

مجید مرتضایی سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان امروز (شنبه) در یک نشست خبری گفته است: «آسیا باید باور کند که قدرتی به‌نام افغانستان در فوتسال وجود دارد. فردا تمام تلاش خودمان را برای رفتن به جام جهانی می‌کنیم. اگر هم نشد چیزی از ارزش‌های ما کم نمی‌شود، چون تا حالا کارهای بزرگ زیادی را انجام دادیم.»

وی افزوده است: «قرقیزستان تیم خوبی است. آن‌ها مقابل ژاپن نتیجه گرفتند. ما تجربه رویارویی مقابل آن‌ها را در کافا داریم، اما این تیم قرقیزستان تیمی متفاوت است.»

سرمربی تیم ملی افغانستان تصریح کرد: «بازیکنانم مدت هاست تمرینات سخت و فشرده را سپری می‌کنند و ما با بازی کردن در شرایط سخت و حساس عادت داریم.»

قابل ذکر است که تیم ملی فوتسال افغانستان روز گذشته با نتیجه ۵ بر ۳ مقابل تیم ملی عراق پیروز شد.

تیم قرقیزستان نیز با پیروزی در برابر ویتنام به این مرحله مسابقات دست یافته است.

افغانستان فرصت دارد تا با پیروزی مقابل قرقیزستان به جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ صعود کند.

 افغانستان فردا ساعت 9:30 صبح به وقت کابل 8:30 به وقت تهران به مصاف قرقیزستان می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • برای صعود به جام جهانی تمام تلاش خود را می کنیم
  • راهیابی تیم والیبال دانش‌آموزی به فینال مسابقات جهانی
  • مارتین آنسلمی در مسیر موفقیت؛ بیلسای بعدی آرژانتین کیست؟
  • شمسایی: خوشحالم که در دو سال به دو فینال رسیدم
  • شمسایی: حق نداریم اشتباهات دو سال پیش را مرتکب شویم
  • شمسایی: تمام تمرکز ما روی بازی با تایلند است/ با کمترین اشتباه نمایش خوبی ارائه می‌کنیم
  • شمسایی: باید با تمام تمرکز به مصاف تایلند برویم
  • وحید شمسایی: حق نداریم اشتباهات دو سال پیش را تکرار کنیم
  • وحید شمسایی: با تمام تمرکز به مصاف تایلند می‌رویم
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها/ امید افغانستان به جهانی شدن