Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛  قیمت فلزات گرانبها همگام با ادامه روند صعودی بازارهای سهام و در میان ریسک پذیری ناچیز سرمایه‌گذاران در حالی افزایش یافت که نمودارهای روزانه این معاملات بیانگر مزیت فنی روند نزولی کوتاه مدت معاملات هستند. بر این اساس، معاملات آتی طلای آگوست با ۳.۳۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۸۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰ دلار در هر اونس و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۲۹ دلار افزایش به قیمت ۲۶.۲۵ دلار در هر اونس معامله شد.

شاخص‌های سهام ایالات متحده روند ترکیبی داشتند، علیرغم روند کاهشی شاخص داو جونز دو شاخص اس‌اندپی۵۰۰ و نزدک روند افزایشی در پیش گرفته و موفق به ثبت رکوردهای جدید شدند. حداقل ریسک گریزی در معاملات آرام تابستان باعث شده تا شاخص‌های سهام همچنان روند آرام افزایشی خود را ادامه دهند. در همین راستا وال استریت ژورنال گزارش داده است که بازارهای سهام ایالات متحده آرام‌ترین دوران خود را از سال ۲۰۱۷ سپری می‌کنند. معاملات در بازارهای مالی احتمالا تا روز جمعه که قرار است گزارش مشاغل وزارت کار منتشر شود، روندی خالی از تنش را ادامه خواهند داد.

نکته قابل توجه دیگر آنکه معاملات توجه چندانی به ناآرامی‌های ژئوپلتیکی اخیر نشان نداده‌اند.

در بازارهای کلیدی خارجی شاخص دلار آمریکا ثابت ماند. معاملات آتی نفت خام نیمکس اما پس از دستیابی به بالاترین سطح دو سال و نیم گذشته روند کاهشی در پیش گرفت. به نظر می‌رسد معامله‌گران نفت خام در انتظار نشست روز پنجشنبه اوپک هستند. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده هم روز گذشته با ادامه روند کاهشی در محدوده ۱.۴۷۳ درصدی معامله شد. 

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند نزولی معاملات آتی طلای آگوست از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردارند. نمودارهای میله‌ای بیانگر یک روند نزولی پنج هفته‌ای هستند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت بالاتر از ۱۸۲۶.۴۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی ۱۷۵۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت هفته گذشته یعنی ۱۷۹۵.۶۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۰۰ دلار در هر اونس عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۷۰.۴۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه ژوئن یعنی ۱۷۶۱.۲۰ دلار در هر اونس است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند نزولی معاملات آتی نقره جولای از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند نزولی پنج هفته‌ای قیمت‌ها در نمودارهای میله‌ای روزانه برقرار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره رسیدن به سطح مقاومت فنی ۲۷ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی ۲۵ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره بر روی بالاترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۶.۴۱۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بر روی ۲۶.۵۹ دلار در هر اونس مشاهده شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۵.۸۷۵ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه ژوئن یعنی ۲۵.۶۱۵ دلار در هر اونس قرار گرفته است. 

پربیننده ترین پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۷تیر / وقت زدن سوت پایان به بازی نوسان‌ گیران فرارسید دو عامل داخلی موثر بر افزایش قیمت دلار / نقش بخشنامه جدید ارزی در اختلال بازار قیمت دلار ۷ تیر ماه۱۴۰۰ پیش بینی قیمت طلا برای فردا ۷تیر / احتمال ثبات بازار تا پایان هفته بالاست قیمت دلار ۶ تیر ماه۱۴۰۰

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا ترین سطح قیمت معاملات دلار در هر اونس و سطح سطح پشتیبانی معاملات آتی گذشته یعنی سطح مقاومت روند نزولی قیمت دلار هدف بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت؛ تداوم نزولی قیمت طلا و سکه
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات