Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سیدحسین حسینی گفت: ۷۰ درصد مردم کردستان از مبارزه دستگاه قضایی با مفاسد اطمینان خاطر دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت الاسلام سیدحسین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به همکاران قضایی و اداری و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان، اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری دوران ریاست آیت الله رئیسی بر قوه قضاییه مصداق بارز کار جهادی و انقلابی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در خصوص سند تحول قضایی و اجرایی شدن آن در دستگاه قضایی استان اقدامات موثری انجام شد و در بحث رسیدگی به پرونده‌های قضایی، پرسنل دستگاه قضایی استان با تلاش شبانه‌روزی و پشتکار از انباشت پرونده‌ها جلوگیری کرده و در خردادماه سال جاری تعداد 28 هزار و 600 پرونده به دادگستری استان وارد شد.

 

وی بیان کرد: همچنین تعداد 30 هزار و 900 پرونده رسیدگی شده و منجر به صدور حکم شد که خوشبختانه تعداد 2 هزار و 300 پرونده از مانده پرونده های قبلی مختومه شدند.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان ضمن اشاره به مقوله زندان افزود: خوشبختانه در دوره تحول قضایی لزوم نگاه اصلاحی و بازاجتماعی کردن زندانیان و همچنین نظارت مستمر قضات بر زندانیان در راستای استفاده از تسهیلات و نهادهای ارفاقی قانونی برای آزادی زندانیان نهادینه شد و نکته بعدی لزوم توجه ویژه به خانواده زندانیان هست که در این راستا روسا، دادستان‌ها و قضات دادگستری با سرکشی مرتب از خانواده زندانیان در راستای کاستن از آلام آنان تلاش می‌نمایند.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان ساخت: در حوزه اداره ثبت اسناد و املاک استان در یک سال اخیر 1 میلیون و 550 هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان تثبیت مالکیت شده و برای آنها سند مالکیت صادر شده و خوشبختانه اداره کل ثبت اسناد و املاک کردستان در میان ادارات ثبت اسناد کل کشور به عنوان اداره برتر و نمونه انتخاب شد.

 

وی بر لزوم هوشمندسازی کامل دستگاه قضایی استان تاکید کرد و افزود: هم‌اکنون بیش از 92 درصد از ابلاغات در دادگستری استان بصورت الکترونیکی صادر می شود و ضروری است تا مردم استان نسبت به ابلاغات الکترونیکی حساس باشند تا حقی از کسی تضییع نگردد.

 

وی به تاثیر ویروس کرونا بر دستگاه قضایی استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی و ایثارگرانه همکاران دادگستری استان و از ابتدای دوران شیوع این ویروس در استان تاکنون هیچکدام از شعب دادگستری استان تعطیل نشده و رسیدگی های قضایی ادامه داشته و هیچ خللی در پاسخ دهی به مردم ایجاد نشد.

 

رئیس کل دادگستری استان کردستان به بحث حقوق عامه اشاره کرود و گفت: قبل از دوران تحول قضایی حقوق عامه نمود چندانی نداشت ولکن در دوران جدید دادستان‌های عمومی و انقلاب استان در موارد مختلف از جمله آب شرب، توزیع آرد، مرغ و کود شیمیایی و فرار مالیاتی مستقیما ورود کرده و تاکنون بیش از 200 میلیارد تومان در استان کردستان وصول مالیاتی صورت گرفته است.

 

حجت‌الاسلام حسینی بر ضرورت ارتباط دوسویه مردم و دستگاه قضایی استان تاکید کرد و اظهار داشت: دستگاه قضایی مرجع تظلم خواهی همه آحاد جامعه است و در دادگستری استان کردستان یک روز مشخص برای ملاقات مردمی مسئولان تعیین شده و مردم نیز باید با مراجعه به دستگاه قضایی پیگیر مسائل و مشکلات خود باشند.

 

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رعایت دقت ، انصاف و عدالت در مبارزه و رسیدگی به مفاسد اشاره و تاکید کرد: طبق نظرسنجی های صورت گرفته حدود 70 درصد از مردم ضمن رضایتنمدی از دستگاه قضایی از اراده مبارزه دستگاه قضایی با مفاسد اطمینان خاطر دارند و در استان کردستان نیز اراده جدی بر مبارزه با فساد وجود دارد.

 

حسینی بر رسیدگی و پیگیری تمامی گزارشات مربوط به فساد در استان خبر داد و افزود : در خصوص رسیدگی به موارد مفاسد باید با دقت کامل تحقیقات لازم و کافی صورت گرفته و موضوع در زمان مناسب رسانه ای گردد و تاکید می کنیم که در این زمینه هیچ خط قرمزی وجود ندارد و همچنین ذکر این نکته ضروری است که نباید در انعکاس فساد بزرگنمایی و مبالغه صورت گیرد تا چهره استان مخدوش نشود .

 

وی ضمن اشاره به فعالیت واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی در دادگستری استان و حضور کارشناسان برجسته حقوقی در این واحدها ، خطاب به مردم استان کردستان اظهار داشت: در معاملات و داد و ستدهای مالی و غیرمالی حتما قبل از هر اقدام مشورت قانونی و قضایی داشته باشید و با ارتقای اطلاعات و آگاهی های قضایی و حقوقی خود از وارد شدن ضرر و زیان به خود جلوگیری نمایید.

 

وی در پایان سخنان خود با مردم بر لزوم اهتمام جدی تمامی دستگاههای اجرایی استان بر جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران تاکید کرد و افزود: این مورد از تاکیدات ویژه رهبرمعظم انقلاب و رئیس دستگاه قضایی است و باید دغدغه تمامی مدیران اجرایی استان باشد تا با حمایت جدی از تولیدگران و صاحبان صنایع و کارخانجات چراغ تولید و صنعت در کردستان روشن باشد.

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: دستگاه قضا دادگستری کردستان دادگستری استان کردستان دستگاه قضایی استان دستگاه قضایی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری کل استان کردستان پیش از ظهر یکشنبه در آئین افتتاح این دفتر اظهار کرد: کاهش مراجعه به دستگاه قضائی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه جویی در وقت و هزینه، افزایش کارآمدی نظام قضائی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری از اهداف توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی است.

علی رشیدی افزود: تکریم ارباب رجوع باید از اولویت‌های کاری دفاتر خدمات الکترونیک قضائی است و این مهم مورد توجه خواهد بود.

وی همچنین بر همکاری هر چه بیشتر دادگستری‌ها با دفاتر خدمات الکترونیک قضائی تأکید کرد.

این دفتر به آدرس شهرستان قروه، خیابان شریعتی، بعد از سه راه طالقانی، جنب فروشگاه افق کوروش به شهروندان قروه خدمات قضائی ارائه می‌کند.

گفتنی است؛ دفتر فوق چهل و سومین دفتر خدمات الکترونیک قضائی در استان کردستان است.

کد خبر 6097105

دیگر خبرها

  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی شهر قروه افتتاح شد
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم