Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ بیش‌از یک‌ سال از شیوع بیماری کرونا در کشور می‌گذرد و با انتشار این ویروس در سطح کشور و به تبع آن در استان ایلام شاهد خسارت بسیاری به اصناف، بازاریان، کارگران و.. بودیم و تعطیلی پی‌درپی زیان فراوانی را به این اقشار وارد کرده‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، متأسفانه مدیریت ضعیف در زمینه کنترل این ویروس سبب شد پس‌از پیک اول این بیماری شاهد شیوع پیک دوم ،سوم و چهارم در سطح کشور باشیم و طی روزهای گذشته هشدارهایی از سوی مسئولان مبنی ‌بر شیوع پیک پنجم کرونا داده شده‌ است که این خبر  نشان‌ دهنده ادامه بحران‌های ناشی از کرونا در سطح کشور و همچنین استان ایلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت بالای اجناس از یک‌سو و اجاره سنگین واحدهای تجاری از سوی دیگر فشارهای اقتصادی بسیاری را به اصناف و بازاریان وارد می‌کند اما متأسفانه  مسئولان با قرمز شدن وضعیت هر یک از شهرستان‌ها تنها به تعطیلی اصناف بسنده می‌کنند، فارغ از این‌که این تعطیلی‌ها علاوه بر فشارهای اقتصادی، فشارهای روحی و روانی بسیار زیادی را به بازاریان وارد می‌کند.

بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و قلدری کرونا/ تعطیلی بازار در استان کهگیلویه و بویراحمد 3 هفته‌ای شدتعطیلی بازار تهران برای چهارمین هفته متوالیروایت تسنیم از تعطیلی بازار یاسوج و دست خالی کسبه

پرداخت هزینه‌های زندگی بدون درامد

صابری کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: تعطیلی‌های پی‌درپی سبب بروز مشکلات اقتصادی برای اصناف شده‌ و بسیاری از بازاریان با وجود این‌که درآمدی نداشته‌اند مجبور به پرداخت مالیات، اجاره‌بها و اجاره منزل، هزینه‌های زندگی و... هستند.

وی با بیان این‌که بی‌شک پرداخت این هزینه‌ها بدون درآمد غیرممکن است اظهار کرد: متأسفانه با این شرایط هیچ کمکی از سوی مسئولان به اصناف و بازاریان نشده‌ است و همین امر سبب شده این قشر طی ماه‌های گذشته با مشکلات بسیاری مواجه شود.

لزوم تلاش برای رفع مشکلات اصناف

صابری با اشاره به اینکه کارمندان در صورت تعطیلی ادارات حقوق خود را دریافت می کنند اضافه کرد: تعطیلی اصناف سبب بروز مشکلات جدی برای اصناف و بازاریان می‌شود و متاسفانه مسئولان به جای چاره اندیشی تنها به تعطیلی اصناف بسنده کرده‌اند.

وی ادامه داد: باید در این شرایط با پرداخت تسهیلات مناسب با بازپرداخت بلند مدت جهت رفع مشکلات بازاریان اقدام کرد تا آنها نیز توانایی تامین هزینه های زندگی را داشته باشند.

بر اساس گفته اصناف و بازاریان سال گذشته تسهیلاتی با سود بالا به برخی از آنها پرداخت شده که با توجه به سود بالای آن برای بسیاری از بازاریان به صرفه نبوده است.

راهکارها جهت کمک به اصناف

نظری دیگر کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه بدون شک زمانی که دولت تصمیم به تعطیلی اصناف ‌می‌گیرد باید با در نظر گرفتن بسته های حمایتی مناسب از متضرر شدن اصناف و بازاریان جلوگیری کند افزود: کاهش دریافت مالیات و پرداخت تسهیلات با سود کم از راهکارهایی است که دولت می‌تواند جهت ورشکستگی اصناف در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه جهت جلوگیری از بیکاری اصناف و افزایش آمار بیکاری باید پشتیبانی‌های لازم از این قشر صورت گیرد اظهار داشت: ستاد کرونا باید در مصوبات خود از متضرر شدن صنوف مختلف جلوگیری کند و با اخذ تصمیمات نادرست مشکلات معیشتی مردم را افزایش ندهد.

عدم حمایت مطلوب دولت از اصناف

یونس هواسیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: متأسفانه اصناف و بازاریان در زمان شیوع کرونا با مشکلات فراوانی مواجه شده‌اند اما متأسفانه حمایت‌های لازم از سوی دولت از این قشر انجام‌نشده است.

رئیس اتاق اصناف ایلام اضافه کرد: صنوف آرایشگاه‌‌های مردانه و زنانه، تالارهای پذیرایی ،نوشت‌افزار ،عکاسان و غیره از جمله صنوفی محسوب می‌شوند که بیشترین آسیب را در ایام کرونا متحمل شده‌اند.

ارائه تسهیلات با سود کم

وی با بیان این‌که به‌منظور کمک به اصناف و بازاریان تسهیلات 16 درصد به آنان پرداخت‌شده است افزود : تعداد بسیاری از اصناف و بازاریان ایلام این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

هواسیان با اشاره به این‌که تسهیلات مذکور با سود بالا، کمک چندانی به اصناف و بازاریان نکرده‌ اظهار داشت: دولت باید در زمینه مالیات و همچنین بیمه تامین اجتماعی به اصناف و بازاریان کمک کند، اما متأسفانه تاکنون شاهد اقدامی دراین‌باره نبوده‌ایم.

رئیس اتاق اصناف اضافه کرد: با توجه به متضرر شدن این قشر باید تسهیلات با سود کم برای اصناف و بازاریان در نظر گرفته شود.

تعطیلی مداوم اصناف در حالی است که استان ایلام یکی از متورم ترین استان‌ها در سطح کشور است و بی‌شک در شرایط نامطلوب اقتصادی کنونی برخی از اصناف با وضعیت اسف‌بار اقتصادی مواجه شده‌اند و بالا بودن هزینه قیمت مواد خوراکی، اجاره‌بها منازل و واحدهای تجاری، داد بسیاری از مردم را درآورده است و این‌که چگونه اصناف و بازاریان در این شرایط اقتصادی به زندگی خود ادامه می‌دهند سوالی است که باید پاسخ آن را از مسئولانی پرسید که با سوءمدیریت زمینه بروز این بحران‌ها را ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام/180/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد اصناف و بازاریان تعطیلی اصناف سطح کشور هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۳۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی

قاسم پیشه ور رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: با توجه به گلایه مندی کشاورزان، جایزه تحویل گندم به ازای هرکیلو ۲ هزارتومان باید هرچه سریع تر توسط رئیس‌جمهور اعلام شود تا گندم تولیدی به هدر نرود.

او با بیان اینکه تخصیص جایزه گندم راهکاری موثر در راستای خودکفایی گندم محسوب می شود، افزود: بنابر اعلام معاونت زراعت، اگر دولت جایزه گندم را تخصیص دهد، پیش بینی می‌شود که میزان خرید از مرز ۱۱ میلیون تن فراتر رود.

پیشه ور ادامه داد: اگر جایزه خرید به گندم اختصاص نیابد، گندم تولیدی جایگزین خوراک دام و طیور یا به آن سوی مرزها قاچاق می‌شود که با این وجود دولت  برای تامین گندم مورد نیاز ناگزیر به واردات است.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: با اعلام جایزه گندم، کشاورزان اطمینان خاطر دارند که دولت حمایتشان می‌کند، لذا این امر در پایداری تولید و جلوگیری از مهاجرت به شهرها تاثیر بسزایی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی