Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، سردرد می‌تواند ناشی از طیف گسترده‌ای از موضوعات باشد. بسیاری از مردم می‌دانند که بیماری‌های مختلف مانند میگرن و یا استرس و نیز خوردن بعضی مواد غذایی خاص می‌تواند باعث بروز سردرد شود.

با این حال، موارد عجیبی وجود دارد که می‌تواند باعث بروز سردرد در افراد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب به این موارد می‌پردازیم:

۱- رایحه‌ها

شاید به نظر عجیب برسد، اما افراد ممکن است با استشمام برخی رایحه‌ها دچار سردرد شوند. از جمله رایج‌ترین موادی که استشمام آن می‌تواند باعث بروز سردرد شود می‌تواند به بنزین، گازوئیل، تنباکو، و برخی عطر‌های تند اشاره کرد.

۲- اشعه‌های تابشی

یکی از موارد عجیب این لیست مربوط به تابش نور صفحه رایانه و یا تلفن همراه می‌شود. این نور‌ها می‌توانند باعث تحریک شبکیه چشم و اعصاب موجود در پشت چشم شده و باعث بروز سردرد در فرد شوند. این موضوع به ویژه در افرادی که ساعت‌های طولانی مشغول کار با رایانه هستند و یا عادت به زیاده روی در استفاده از تلفن همراه دارند، دیده می‌شود.

۳- اضطراب ناشی از روابط

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که پس از فعالیت‌های اجتماعی و روابط خانوادگی دچار اضطراب می‌شوید؟ اضطراب می‌تواند باعث کوتاه شدن روند تنفس شود. در نتیجه کاهش سطح اکسیژن خون و انقباض عروق خونی منجر به بروز سردرد در این افراد می‌شود.

۴- یخ زدن مغز

شاید شما هم پس از خوردن آب یخ و یا بستنی احساس می‌کنید که مغزتان دچار سرمازدگی شده و دچار سردرد می‌شوید. دانشمندان در پاسخ چرایی این اتفاق می‌گویند ترکیب تحریک اعصاب حساس به تغییر دما، و تاثیر سرما بر عروق خونی سقف دهان باعث بروز این سردرد می‌شود. توصیه می‌شود این افراد از خوردن مواد غذایی بسیار سرد اجتناب کنند.

۵- بستن سفت موی سر

به هیچ عنوان جای تعجب ندارد که بستن سفت موی سر باعث بروز سردرد شود. در واقع زمانی که زنان موی سر خود را سفت می‌بندند باعث فشار آمدن به جمجمه می‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهد نیمی از زنان در صورتی که مو‌های خود را سفت ببندند دچار سردرد خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سردرد استرس مواد غذایی میگرن باعث بروز سردرد تواند باعث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۳۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان

دادستان عمومی و انقلاب شهر قوچان گفت: شامگاه سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت حادثه انفجار یک منزل مسکونی در شهر قوچان منجر به فوت یک نفر شد.

حسن همتی‌فر، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در تشریح این حادثه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: یک واحد منزل مسکونی در خیابان شهید واقفی شهر قوچان در پی بروز حادثه انفجاری تخریب شده است.

وی با بیان اینکه در نخستین لحظات بروز این حادثه نیروهای آتش‌نشانی در صحنه حاضر شده و آتش حاصل از انفجار را مهار کردند، افزود: نیروهای خدماتی در حال حاضر در حال آواربرداری از محل حادثه هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهر قوچان با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، گفت: متأسفانه در پی بروز این حادثه یک نفر ساکن منزل مسکونی فوت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک کشته و 3 مصدوم در انفجار منزل مسکونی در خرمشهر انفجار منزل مسکونی در شیراز با یک کشته و سه مصدوم

دیگر خبرها

  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • نخستین تصاویر اشعه‌ایکس از کاوشگر چشم‌خرچنگی
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟