Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@14:58:37 GMT

سفارش جدید زره پوش تونس به ترکیه+عکس

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۳۹۳۵

سفارش جدید زره پوش تونس به ترکیه+عکس

تونس سفارش جدیدی را برای به خدمت گرفتن تعداد جدید زره پوش به ترکیه داده است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، تونس قرارداد جدیدی با شرکت BMC ترکیه برای خرید ۴۶ دستگاه امرپ Kirpi دیگر به امضا رسانده است. این کشور در حال حاضر دارای ۱۴۱ دستگاه از این خودروی حفاظت شده است و با اضافه شدن این سفارش جدید بعد از نیروهای مسلح ترکیه بدل به بزرگترین کاربر این زره پوش در دنیا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این MRAP ساخت ترکیه دارای حفاظت زرهی سری STANAG ۴۵۶۹ در مرحله ۳ است و می توان گلوله های ۷.۶۲ ناتو را دفاع کرده و همچنین در برابر بسته های انفجاری حامل ۸ کیلو مواد منفجره نیز مقاومت کند.

این زره پوش که در مدل ۴*۴ به تونس تحویل می شود توان حمل ۱۳ نفر سرنشین را داشته و معمولا به تیربار کالیبر ۱۲.۷ یا ۷.۶۲ میلی متری مسلح می شود. این زره پوش از یک دستگاه موتور دیزل به قدرت ۳۷۵ اسب بخاری بهره برده و می تواند با سرعت نهایی ۱۰۵ کیلومتر در ساعت حرکت کند. برد این زره پوش در حدود هزار کیلومتر است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ترکیه تونس زره پوش زره پوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، ایکنا به نقل از دیلی صباح نوشت: نسخه‌ای دست‌نویس از قرآن که به سفارش منیره سلطان، دختر سلطان عبدالمجید اول عثمانی، در حراجی ساتبیز در لندن به فروش گذاشته شده بود  به قیمت ۱۱۴۳۰۰ پوند (تقریباً ۱۴۴۰۰۰ دلار) به فروش رسید و رکوردی را در این حراجی با عنوان «جهان اسلام و هنرهای هند» به ثبت رساند.

در این حراجی آثار متعددی به فروش رفت. قرآنی که با تذهیب استادانه به سفارش منیره سلطان در سال ۱۸۶۰ ساخته شد، به قیمتی بی‌سابقه فروخته شد. این اثر که توسط ابراهیم حقی، خطاط و صوفی مشهور اهل ارض روم در امپراتوری عثمانی نوشته شده بود، بین ۷۰ تا ۹۰ هزار پوند قیمت‌گذاری شده بود که در نهایت یک خریدار به قیمت ۱۱۴۳۰۰ پوند آن را خریداری کرد.

این اثر که به سفارش ابراهیم الهامی پاشا، شوهر منیره سلطان تولید شد یکی از بهترین نمونه‌های هنر ترکی محسوب می‌شود که ویژگی‌های هنر قرن هجدهم و به‌ویژه قرن نوزدهم عثمانی را نشان می‌دهد. در این حراج علاوه بر آثار مختلف خوشنویسان عثمانی، اقلام دیگری مانند کاشی‌های ازنیک، سجاده‌های نماز ابریشمی، گلیم، خنجر و چندین جام به قیمت هزاران پوند فروخته شد.

از جمله آثار دیگری که در این حراج فروخته شد، یک قرآن به خط نسخ متعلق به سال ۱۸۰۴ نوشته خطاطی به نام مصطفی رکیم و یک دفتر تمرین خوشنویسی متعلق به دهه ۱۷۳۰ به خط محمد شهری بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • ارسال سریع تکنولایف در تبریز راه‌اندازی شد
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • رونمایی از آهنگ خلیج‌فارس به ۲ زبان فارسی و عربی در اراک
  • سرمربی تیم ملی والیبال: هیچ قولی نمی دهم؛ باور نمی کنم سفارش شده باشم
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن