Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از دوچرخه‌سواران شرکت کننده در مسابقه قهرمانی ایران از این که اورژانس به موقع بالای سر او حاضر نشده، گلایه کرد.

به گزارش ایسنا مسابقات دوچرخه‌سواری قهرمانی ایران در دو روز به میزبانی نمک آبرود برگزار شد. در روز دوم رقابت‌ها، حضور اورژانس با تاخیر بالای سر یکی از دوچرخه‌سواران حاشیه‌ساز شد. علیرضا حقی، رکابزنی بود که در پایان رقابت تایم تریل انفرادی به دلیل گرمازدگی دچار مشکل شد و از این که اورژانس  با تاخیر بالای سر او آمد گلایه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*به وسیه کولر ماشین خنک شدم
حقی در این مورد به ایسنا گفت: هوا بسیار گرم و رطوبت بالا بود و از طرفی من هم در مسابقه فشار زیادی وارد کردم. زمانی که به آخر خط رسیدم، یک حمله تنفسی به من دست داد و ضربان قلبم بالا رفت. همان‌جا خواستم که به اورژانس اطلاع بدهند. نکته جالب این است که اورژانس تنها مشکل من نبود حتی  دوچرخه سوارانی که آن‌جا بودند کاری نکردند مثلا آب به من بدهند یا حوله خیس رویم بندازند و فقط من را تماشا کردند. در نهایت یکی از دوستان من را به داخل خودرو انتقال داد و کولر را روشن کرد که همین باعث شد کمی حالم بهبود پیدا کند.

او ادامه داد: بعد از حدود ۲۵ دقیقه اورژانس بالای سر من آمد که آن زمان دیگر نخواستم من را معاینه کنند. حتی پدر یکی از دوچرخه سواران هم با رییس اورژانس استان تماس گرفت و گلایه کرد که در این میان بحثی هم بین راننده آمبولانس و او پیش آمد. نکته این است که آن‌ها از این گلایه داشتند که به خوبی در مسابقات دوچرخه‌سواری  پذیرایی نشده‌اند. بعد از این اتفاق یک نفر از فدراسیون با من تماس نگرفت که جویای حالم بشود و فقط این درخواست را دارم که اگر مسابقه هم برگزار می‌کنند تمام تمهیدات را کامل در نظر بگیرند چون ممکن بود اتفاقات خیلی بدتر  رخ دهد.

*آمبولانس در مسابقه بود اما یک حادثه دیگر هم رخ داده بود

محمود وفایی، رییس سازمان لیگ فدراسیون دوچرخه‌سواری نیز در گفت‌وگو با ایسنا در مورد گلایه‌های حقی بیان کرد: آمبولانس در مسابقه وجود داشت اما همان زمان که علیرضا حقی مقداری گرمازده شده بود، حادثه دیگری در پایین مسیر اتفاق افتاده بود و آمبولانس آن‌جا حضور داشت که تماس گرفتیم و به نقطه‌ای  که حقی حضور داشت، آمد. در واقع آمبولانس آمد اما با تاخیر حاضر شد. تا زمانی هم که آمبولانس بیاید به وسیله کولر ماشین خنک  شده  و شرایطش بهتر شده بود.

وفایی در پاسخ به این پرسش که بهتر نبود دو آمبولانس در محل مسابقه حضور داشت تا اگر هم‌زمان دو حادثه پیش می‌آمد، بتوانند به همه دوچرخه‌سواران رسیدگی کنند، تصریح کرد: در روز اول مسابقات که رقابت ماده استقامت برگزار شد، چون امکان حادثه بیش‌تر بود سه آمبولانس در محل حضور داشت اما برای مسابقه تایم تریل احتمال رخ دادن حادثه خیلی ضعیف است. البته بعد از این اتفاق که برای حقی پیش آمد، در خواست یک آمبولانس دیگر را کردیم که هلال احمر برای ما یک آمبولانس ارسال کرد. از طرفی  در استان مازندران  آمبولانس خصوصی هم نداریم.

او افزود: البته این طبیعت رشته دوچرخه سواری است که چنین اتفاقی می‌افتد و خارج از عرف نیست. حتی گاهی ممکن است که دو آمبولانس هم در محل مسابقه باشند اما سه، چهار حادثه پشت سر هم اتفاق بیفتد. با این حال باید تمهیدات لازم هم در نظر گرفته شود. در کل خود من هم بالای سر حقی بودم مشکل خاصی نداشت و شرایطش به حالت عادی برگشته بود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دوچرخه سواری فدراسیون دوچرخه سواری اورژانس دوچرخه سواران دوچرخه سواری بالای سر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۳۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مشهد گفت: طرح کلان کاهش تصادفات موتورسیکلت با همکاری سازمان فرهنگی و پلیس راهور استان، با توجه به سهم بالای این وسیله نقلیه در تصادفات، در پر تصادف‌ترین محل‌های موتورسیکلت سوار‌ها  انجام می‌شود.   علی سمیعی افزود: با توجه به سهم ۳۳ درصدی موتورسیکلت سوار‌ها از مجموع تصادفات فوتی و نداشتن کلاه ایمنی و پوشش نامناسب به عنوان مهم‌ترین علت آسیب موتور سوار‌ها در تصادفات، این طرح با هدف تشویق و ترغیب استفاده بیشتر از کلاه ایمنی اجرایی می‌شود.    وی با بیان اینکه با اجرای این طرح به دنبال فرهنگ سازی برای درک خطر هستیم، گفت: مطالعات در  این زمینه نشان می‌دهد که  بسیاری از  راکبان موتور سیکلت با وجود اطلاع از  قوانین، درکی از خطر ندارند، مانند راننده‌ای که  سعی می‌کند طبق قانون رانندگی کند، اما اجازه می‌دهد فرزند خردسالش سرش را  از پنجره بیرون بیاورد و در  این شرایط راننده درکی از خطر ندارد.   سمیعی ادامه داد: این طرح برای آن دسته از موتورسیکلت سوار‌ها که  وسیله نقلیه شان دچار نقص سیستم روشنایی است، بسیار کارآمد است؛ چرا که علت بسیاری از تصادفات موتورسیکلت‌ها با دیگر وسایل نقلیه و  عابران پیاده، دیده نشدن است.   به گفته او، با اجرای این طرح در  تمامی مناطق شهر، علاوه بر افزایش ایمنی راکب و ترک نشینان موتورسیکلت، راکبان نسبت به  قوانین راهنمایی و  رانندگی آگاهی بیشتری پیدا می‌کنند و آموزش‌های لازم را هم در  زمان نصب برچسب از مأموران پلیس راهور دریافت می‌کنند.   سمیعی ادامه داد: طرح چسباندن برچسب بر روی موتورسیکلت‌ها نتیجه تصمیمات کمیته فرهنگ ترافیک استان است که  در کنار مهندسی ترافیک (همچون امور عملیاتی و، اصلاحات هندسی) به امر آموزش نیز توجه ویژه دارد.   مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مشهد افزود: با  اجرای چنین طرح‌هایی سعی داریم روی آشکارسازی موتورسیکلت‌ها در سطح شهر، متمرکز شویم چرا که  یکی از دلایل تصادف این نوع وسیله نقلیه موتوری، انجام حرکات نمایشی، نپوشیدن لباس مناسب و با چراغ خاموش راندن یا  با نقص سیستم روشنایی موتور سواری کردن، است.    

دیگر خبرها

  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • بلینکن در دیدار با هرتزوگ: آمریکا اکنون خواهان آتش‌بس است
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • نارضایتی متقاضیان از تاخیر در تحویل خودروی جک اس ۵
  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • صحبت های زهره هراتیان درباره درگذشت دکتر اشرفی: هر مسابقه‌ای باید تحت نظر فیفا باشد؛ آمبولانس و دکتر آنجا نبود!
  • جزییات حادثه واژگونی اتوبوس در اتوبان زنجان
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین