Web Analytics Made Easy - Statcounter

همتی گفت: درگیری دو جوان روستایی از اهالی اسدیه با یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع ژرفدر ارتفاعات نسر صدمات جدی به این گونه ارزشمند وارد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس تورج همتی، مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی در این خصوص اظهار داشت: دو شب گذشته دو نفر از اهالی روستای اسدیه تربت حیدریه که آثار زخم ناشی از حمله حیوان بر بدن داشتند، به شبکه بهداشت و درمان روستا مراجعه کردند که این موضوع به اداره حفاظت محیط زیست تربت حیدریه اطلاع رسانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پس از دریافت خبر بلافاصله یگان حفاظت محیط زیست برای بررسی موضوع به محل اعزام و به رغم انکار دو متخلف و با بررسی آثار زخم روی بدن آنان، محرز شد که این دو جوان با یک قلاده پلنگ در ارتفاعات روستای نسر درگیر شده و حیوان را به طرز فجیعی مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

همتی گفت: محیط بانان بلافاصله با شناسایی محل درگیری، پلنگ دوساله زخمی را درحالیکه رمقی برایش نمانده بود برای اقدامات درمانی اولیه از سوی دامپزشک معتمد به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان منتقل و با توجه به وخامت وضعیت جسمانی این توله پلنگ دوساله و ادامه روند درمان به صورت تخصصی از سوی دامپزشکان دانشگاه فردوسی مشهد، در ساعاتی پس از نیمه شب گذشته با هماهنگی دادستان شهرستان آن را به مشهد انتقال دادند.

مدیر کل محیط زیست خراسان رضوی بیان داشت: مشاهده وضعیت وخیم این گونه ارزشمند، به شدت بنده و همکارانم را متأثر ساخت و هر چند ما تمام تلاشمان را برای بهبود حال این گونه به کار خواهیم گرفت، ولی به جرأت میتوانم بگویم ضاربین از تعادل روحی برخوردار نبوده اند.

همتی با بیان اینکه متخلفین دستگیر و به مرجع قضایی تحویل شده اند، افزود: در شرایطی که تنوع ارزشمند زیستی ما با از دست رفتن جان محیط بانان حفاظت می‌شود اینگونه حیوان آزاری و رفتار‌های ددمنشانه به هیچ وجه قابل توجیه نیست و از مقام قضایی تقاضای برخورد قاطع و بدون اغماض با مسببین این حادثه را داریم.

پس از رسانه ای شدن درگیری دو جوان با یک قلاده پلنگ در ارتفاعات نسر با پیگیری های انجام گرفته مشخص شد این دو جوان مذکور، اهل روستای اسدیه رخ بودند که طبق گفته هایشان برای تفریح به منطقه گردشگری مغال جنگل آمده بودند.

هنوز به طور قطعی، جزئیات این حادثه مشخص نیست و از یک طرف دو جوان اذعان کرده اند که در حال تفریح بوده اند که پلنگ به آنها حمله کرده و از طرفی سازمان محیط زیست مدعی است که آن دو جوان قصد اذیت پلنگ را داشته اند.

پرونده این حادثه در حال بررسی است و هنوز نظر قطعی در مورد جزئیات این حادثه صادر نشده و پس از اعلام نظر نهایی نسبت به حادثه مذکور، جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: یک قلاده پلنگ محیط زیست دو جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،دادی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف گفت: یک قطعه بوتیمار که در اثر شکستگی بال از نظر جسمانی ضعیف شده بود از سوی یکی از دوستداران طبیعت و نیروهای اداره گاز شهرستان خوسف تحویل نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف شد.

بوتیمار یا غم‌خورک گونه‌ای از راسته پلیکان‌ سانان و خانوادهٔ حواصیلان است، ویژگی اصل این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره حواصیلان متمایز می‌کند، گردن کوتاه‌تر آن است.

بوتیمار رابطه‌ای کاملا نامانوس و غریبانه با انسان‌ها دارد؛ غالبا از آنها دوری می‌کند و بیشتر اوقات در مخفی گاه خود به سر می‌برد.

دیگر خبرها

  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقه سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • تصاویری از گشت و گذار پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت شده سبزکوه
  • مشاهده پلنگ در منطقۀ سبزکوه چهارمحال‌وبختیاری
  • مشاهده پلنگ درسبزکوه چهارمحال و بختیاری
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • پیش بینی آبگرفتگی و ایجاد سیلاب در خراسان رضوی