Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امین روستایی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه ماه نخست سال جاری، بیش از ۴۲ میلیون و ۳۲۲ هزار متر مکعب سوخت سی ان جی در همدان مصرف شده، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۷ میلیون و ۹۲  هزار متر مکعب بود.

وی با اشاره به اینکه استان همدان ۴۷ جایگاه عرضه گاز طبیعی فشرده (سی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان.جی) دارد، اظهار داشت:  این رقم خبر از افزایش پنج میلیون و ۲۳۰ هزار مترمکعبی گاز طبیعی فشرده (cng) در بخش حمل و نقل استان همدان را می‌دهد.

روستایی عنوان کرد: با مصرف این میزان سوخت پاک، سال گذشته نزدیک به ۳۸ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته نزدیک به هشت میلیارد و ۱۴ میلیون متر مکعب گاز طبیعی فشرده (سی. ان. جی) در کشور مصرف شد که به نسبت رقم مصرفی منطقه، سهم استان همدان از مصرف کل کشور به بیش از ۲ درصد رسیده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان خاطرنشان کرد: پس از مقایسه میزان مصرف ۹۳ روز نخست ازسال ۱۴۰۰ با همین مدت در سال ۱۳۹۹، شاهد افزایش ۱۴ درصدی مصرف گاز طبیعی فشرده در بخش حمل و نقل هستیم.

روستایی افزود: از ۲۶۴ نازل عرضه سوخت گاز سی ان جی در جایگاه های عرضه منطقه، هم اکنون ۲۳۶ نازل فعال و مابقی در حالت رزرو و آماده به کار هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در ۴۷ جایگاه منطقه همدان سوخت سی ان جی عرضه می شود که از این تعداد ۲۵ جایگاه تک منظوره (سی.ان.جی) و ۲۲ جایگاه ۲منظوره (فرآورده مایع و سی.ان.جی) است.

وی تاکید کرد: نقش پررنگ طرح گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی و به تازگی خودروهای اینترنتی و آژانس که وزارت نفت هزینه های آن را پرداخت می‌کند در ترویج و گسترش استفاده از سوخت سی ان جی مشهود است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان ادامه داد: این اقدام ارزشمند ضمن کاهش هزینه های خانوار و سبد اقتصادی استفاده کنندگان، مزایای زیست محیطی بسیاری نیز به دنبال دارد.  

روستایی تصریح کرد: روند رو به افزایش گازسوز کردن رایگان خودروهای عمومی تاکسی و وانت بار که این روزها سرعت بهتری به خود گرفته بخش حمل و نقل را بیش از پیش به سمت مصرف این سوخت هدایت می کند.

استان همدان ۴۷ جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده(سی ان جی) دارد.

برچسب‌ها همدان بنزین گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان بنزین گاز همدان بنزین گاز گاز طبیعی فشرده استان همدان سی ان جی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان

سلمان امیری گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان همدان در راستای مبارزه با قاچاق کالا، حین گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی استان به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.

اوگفت: ماموران بلافاصله کامیون را متوقف کردند که در بررسی‌ها مشخص شد حامل ۲۰ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۶ میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در این رابطه کامیون توقیف و یک نفر دستگیر شد و پرونده در مرجع قضایی در حال رسیدگی است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت اقتصادی کشور است، از مردم خواست برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی و قاچاق به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و سامانه ۰۹۶۳۰۰ اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش سوزی در جایگاه سوخت سی ان جی آستارا
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • اولین جایگاه سوخت هیدروژن برای کامیون ها افتتاح شد