Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، « امید قادری» روز سه‌شنبه در نشست مدیران بیمه، دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی استان کرمانشاه با  «مهدی رضایی» معاون بیمه خدمات درمانی سازمان بیمه سلامت کشور که در هتل پارسیان برگزار شد، افزود: تقریبا در ۱۰۰ درصد بیمارستان ها خصوصی، دولتی و پاراکلینک ها سامانه الکترونیکی بیمه سلامت استقرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین گفت: سامانه الکترونیکی بیمه سلامت کرمانشاه در ۹۱ درصد با مطب های پزشکی، ۹۷ درصد کلینک های درمانی، ۶۱ درصد با پزشکان بیمارستان ها و ۳۲ درصد با پزشکان مستقل اتصال دارد و در مجموع از نظر اتصال به مراکز درمان، نسخه نویسی، نسخه پیچی و تبادل اسناد پزشکی و تشکیل پرونده های الکترونیکی از میانیگین کشوری بالاتر قرار دارد و جزو استان های برتر کشور است.

اجرای طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در کرمانشاه نیازمند توجه بیشتر است

قادری در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در استان کرمانشاه از ابتدای تیرماه، گفت: جمعیت زیرپوشش صندوق بیمه همگانی سلامت کرمانشاه برابر جمعیت زیرپوشش این صندوق درچند استان کشور است به همین خاطر در راستای اجرای موفیت آمیز آن در استان نیاز به توجه بیشتر سازمان هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه نظام ارجاع پزشک خانواده بیمه سلامت در ۹ شهرستان کرمانشاه اجرا می شود گفت: در استان کرمانشاه بیش از ۳۰۹ هزار نفر از مزایای این طرح برخوردار می شوند.

او همچنین با اشاره به طرف قرار داد بودن  ۱۸۰ پزشک عمومی استان کرمانشاه با بیمه سلامت گفت: از ابتدای تیر که این طرح در استان شروع شده تاکنون ۷۰ پزشک و ۲ متخصص برای شرکت در طرح نظام ارجاع پزشک خانواده اعلام آمادگی کرده اند.

قادری در ادامه گفت: از ابتدای تیر ماه دفترچه های کاغذی برای بیمه شدگان صندوق بیمه همگانی سلامت که طرح نظام ارجاع پزشک خانواده برای آنها به اجرا درمی آید، صادر نمی شود و بیمه شدگان از طریق ارایه کد ملی به مراکز درمان از خدمات پزشکی و نسخه پیچی برخوردار می شوند.

بیمه سلامت کرمانشاه، یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر یعنی ۶۰ درصد از جمعیت استان را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل، «صندوق کارکنان دولت»، «صندوق روستاییان و عشایر»، «صندوق بیمه همگانی رایگان»، «صندوق ایرانیان» و «صندوق سایر اقشار» زیرپوشش دارد.

اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

برچسب‌ها طرح پزشک خانواده بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران کرمانشاه طرح نسخه الکترونیکی بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کارنامه دولت تدبیر در سینه ستبر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح پزشک خانواده بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران طرح پزشک خانواده بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران کرمانشاه طرح نسخه الکترونیکی بهداشت و سلامت طرح نظام ارجاع پزشک خانواده استان کرمانشاه صندوق بیمه بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۴۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، ابوطالب شفقت دقایقی پیش با حضور در محل پروژه ساخت بیمارستان نیایش خرم‌آباد از روند ساخت آن بازدید کرد .

وی افزود: این پروژه از پروژه های بزرگ غرب است که در دولت قبل در سال ۹۳ کلنگ زنی و تا سال ۱۴۰۰ تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما سال ۱۴۰۰ تا به امروز پیشرفت این پروژه به ۶۵ درصد رسیده و به اندازه ۱۰ سال گذشته در این پروژه کار عمرانی و ساخت و ساز صورت گرفته است.

استاندار لرستان ادامه داد : این پروژه با سرعت بسیار رضایت بخشی توسط قرارگاه خاتم با ۲۸۰ نفر پرسنل فعال با پرسنل و مهندسین مجرب و متخصص در حال ساخت است و سال ۱۴۰۴ قطعاً تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر دلفان رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این بازدید نیز از بیمارستان نیایش بعنوان بزرگترین مراکز درمانی غرب کشور نام برد و گفت : بیمارستان نیایش یک بیمارستان مدرن و با دارا بودن همه بخشهای پزشکی از جمله سوختگی خواهد بود که با افتتاح آن بخش زیادی از نیازهای آموزشی و درمانی استان مرتفع خواهد شد . ‌

وی افزود: انتظار می رود با حمایت استاندار و از طریق اعتبارات دولتی منابع مالی این پروژه تامین یابد تا سرعت ساخت پروژه نسبت به حال حاضر دوچندان شده و تلاش می کنیم در حوزه منابع مالی اعتبارات بموقع طرح تخصیص یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ پروژه با ۱۶۸ هزار مترمربع مساحت در سطح استان در حال اجراست که در صورت بهره‌برداری تحول کم سابقه‌ای در حوزه بهداشت و درمان استان ایجاد خواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901054

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت