Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ وپرورش، محسن حاجی میرزایی روز سه شنبه در سی و سومین نشست شورای سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی که در ساختمان شهید رجایی این وزارتخانه برگزار شد، افزود: مداخلات به هنگام، یکی از اقدامات طلایی است که در دستور کار سازمان آموزش‌وپرورش قرار دارد.

وی درخصوص موضوع مشارکت تصریح کرد: آموزش‌وپرورش هرچه بیشتر بتواند توسعه مشارکت‌ها را داشته باشد و پیوندهای شبکه‌ای را برقرار کند در تحقق اهداف خود موفق‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اهداف در یک بستر اجتماعی انجام می‌شود و تضمین تحقق بسیاری از اهداف نیازمند گسترش مشارکت‌ها، پیوندها، همدلی‌ها و همکاری‌ها، با آموزش‌وپرورش است، بنابراین توسعه مشارکت امری ضروری و مؤثر است.

حاجی میرزایی با یادآوری پیشنهاد مطرح‌شده در خصوص ارتقای بخش «کودکان بیش‌فعال» به یک گروه جدید تحت پوشش سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، اظهار داشت: دست‌یابی به این هدف، لزوماً مستلزم ارتقای بخش زیرگروه به گروه مستقل نیست، لذا بهتر است با عنوان زیرمجموعه این موضوع، انجام شود و در صورت مثبت بودن نتیجه، این بخش به گروه ارتقا یابد.

بازنگری گروه های کودکان و دانش آموزان با نیازهای ویژه، تشکیل شورای هماهنگی و پشتیبانی توسعه آموزش‌وپرورش استثنایی ازجمله دستورات سی و سومین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استثنایی بود که موردبحث و بررسی قرار گرفت و هر یک از اعضای شورا، نظرات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.

منبع: الف

کلیدواژه: آموزش وپرورش استثنایی آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۴۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، باهدف کاهش جمعیت کیفری و به منظور تحقق برنامه‌های عملیاتی، رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان به همراه جمعی از قضات و معاونان خود، در دومین برنامه دیدار با زندانیان، به بررسی و رفع مشکلات ۱۵ مددجوی زندان سپیدار اهواز پرداختند.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی به همراه جمعی از قضات و معاونان خود، در دومین برنامه هفتگی دیدار با زندانیان ضمن گفتگو با ۱۵ مددجو آقا و خانم زندان سپیدار اهواز، مسائل و مشکلات مطرح شده را استماع و برای پیگیری و رفع آنها دستورات لازم را صادر کردند.
 
در این دیدار رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان، یکی از برنامه‌های عملیاتی و راهبردی این معاونت در سال ۱۴۰۳ را حضور در زندان‌های استان عنوان کرد و اظهار داشت: براساس برنامه‌های عملیاتی و سند تحول و تعالی قضایی، پیگیری، رفع مشکلات زندانیان و کاهش جمعیت کیفری با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در اولویت دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی افزود: از اقدامات بسیار مهم و مؤثر توسعه حل اختلاف خوزستان در سال گذشته، گسترش شعب تخصصی شورای حل اختلاف ویژه زندانیان و راه اندازی کارگروه مشترک شورای حل اختلاف و اداره کل زندان‌های استان می‌باشد که در آزادی تعداد زیادی از زندانیان ثمرات و نتایج بسیاری خوبی داشته است.

حجت الاسلام امانت بهبهانی ادامه داد: اگر ما بتوانیم شرایط بخشش یک نفر را فراهم کنیم در ظاهر یک انسان را نجات و در واقع یک خانواده و در سطح کلان‌تر یک جامعه را نجات داده‌ایم که اثرات بسیار ماندگاری دارد.

 این مقام قضایی در ادامه بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی به ویژه فعال سازی شورای‌های حل اختلاف را بر گسترش صلح و سازش بین مردم به منظور استمرار رویکرد حبس زدایی و جلوگیری از ورود افراد به زندان در موارد غیر ضروری را خواستار شد.

احمد رضا آزاده رئیس زندان سپیدار اهواز نیز در این دیدار ضمن تقدیر از رویکرد اثرگذار معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان در کاهش جمعیت زندانیان استان و پیگیری مشکلات آنان، بر لزوم گسترش همکاری و تعامل سازنده سازمان زندان‌ها و شورای حل اختلاف در جهت تحقق اهداف قوه قضاییه تاکید کرد و بیان داشت: قطعاً بازدید از زندان و دیدار با مددجویان ثمرات بسیاری خواهد داشت و زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • عملیاتی کردن فرامین رهبری در وزارت آموزش و پرورش
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • «نمی‌توان با میانگین معدل ۱۲ مدعی الگوی جهانی بود»
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش