Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزرای امور خارجه کشورهای گروه اقتصادی ۲۰ امروز (سه شنبه) برای نخستین بار در دو سال اخیر به صورت رو در رو با یکدیگر دیدار کردند و ایتالیا به عنوان میزبان این نشست به دنبال علاجهای چند جانبه برای بحرانهای جهانی نظیر همه گیری کووید-۱۹ است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نشست یک روزه در شهر ماترا در جنوب ایتالیا در حالی برگزار شده که شامل بحث بر سر چگونگی ارتقای همکاری در قبال مجموعه‌ای از مسائل از جمله سلامت جهانی، وضعیت اضطراری آب و هوایی و تجارت بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا در این نشست اظهار کرد: همه‌گیری باعث برجسته شدن لزوم یک پاسخ بین‌المللی به وضعیت‌های اضطراری که فراتر از مرزهای ملی می‌روند شده است.

ایتالیا که ریاست دوره‌ای گروه ۲۰ را بر عهده دارد گفته است که توجهی ویژه معطوف به آفریقا با تاکید بر توسعه پایدار می‌شود.

کشورهای عضو گروه ۲۰ دربردارنده بیش از ۸۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان، ۷۵ درصد از تجارت جهانی و ۶۰ درصد از جمعیت سیاره هستند. از جمله افراد گرد هم آمده در شهر ماترا شامل دیپلماتهای ارشد آمریکا، ژاپن، انگلیس، فرانسه، آلمان و هند هستند.

وزرای امور خارجه چین، برزیل و استرالیا تصمیم گرفتند که بحثهای این نشست را با ویدیو کنفرانس دنبال کنند و روسیه و کره جنوبی هم معاونهای وزیر خارجه خود را برای این نشست اعزام کردند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان گفت، ناخرسندی خود را از این که چطور روسیه و چین  به پیشنهاد دادن واکسنهایشان با هدف تقویت جایگاه خود نزد برخی کشورها پرداخته‌اند مطرح می کند.

او قبل از این نشست گفت: مساله درباره حصول مزیتهای ژئواستراتژیک کوتاه مدت نیست.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم بر اهمیت ارائه واکسن به کشورهای فقیرتری که در غیر آن برای به دست آوردن دوزهای واکسن به مشکل بر میخورند تاکید کرد.

وزیران خارجه آمریکا و ایتالیا

او گفت: به منظور پایان دادن به همه گیری ما باید واکسنهای بیشتری به جاهای بیشتر بفرستیم.

او ادامه داد، بحران سلامت باعث بدتر شدن نابرابری اقتصادی در سطح جهانی شده و گروه ۲۰ به کمک به کشورهای کم درآمد به منظور رسیدگی به "آسیب پذیری های مربوط به بدهی چشمگیر آنها" ادامه خواهد داد.

ایتالیا که میزبان سازمانهای کشاورزی و غذای سازمان ملل است، از وزرای توسعه دعوت کرده و خواستار اولویت بخشیدن به مسائل تغذیه و امنیت غذایی جهانی شده است.

با توجه به طیف وسیع کشورهای گرد آمده در اجلاس گروه ۲۰ کسب توافق در این نشست می تواند دشوار باشد اما تحلیلگران گفتند، این حقیقت که وزرای نشستهای حضوری را از سر گرفته اند و به منظور مطالبعه همکاری بیشتر گرد هم آمده اند مهم است.

آنتونیو ویلافرانکا، مدیر مطالعات در انستیتوی مطالعات سیاست بین المللی اظهار کرد: انتظار نتایج ملموس را از نشست ماترا داشتن سخت است. اما تاکید مجدد بر تعهد چندجانبه و تفاهم در قبال آن مسائلی که این کشور می‌توانند بر سرش اشتراک پیدا کنند، در فضای تنشهای بین‌المللی فزاینده، خودش از قبل یک نتیجه است که نباید دست کم گرفته شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایتالیا نشست گروه 20 بین المللی گروه ۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۵۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزد؛ میزبان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا

استاندار یزد گفت: یزد آمادگی برگزاری و میزبانی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست مشترک با رئیس فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تحول و طلایه داری والیبال استان طی سال های اخیر، بر بهره‌گیری حداکثری از این ظرفیت به منظور رشد والیبال کشور تاکید کرد.

فاطمی با اشاره به اعلام آمادگی استان یزد برای میزبانی از مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا، گفت: براساس هماهنگی صورت گرفته، زیرساخت‌های لازم برای برگزاری این رویداد بزرگ، در استان فراهم می‌شود.

وی مسابقات مذکور را رویدادی فاخر در حوزه ورزش دانست و افزود: امید است با برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی ورزشی به میزبانی استان، شاهد رونق و افتخار آفرینی بیش از پیش شاخه‌های مختلف ورزش استان به ویژه در شاخه والیبال باشیم.

استاندار یزد در ادامه یکی از رویکردهای مورد پیگیری را برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی در استان عنوان و خاطرنشان کرد: برگزاری این رویدادها، فرصت بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت‌های مختلف استان و به تبع آن رونق گردشگری است.

فاطمی با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر به میزبانی یزد، گفت: در پرتو برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این مسابقات به بهترین شکل ممکن در بهمن ماه سال گذشته برگزار شد.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: از برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی فرهنگی، ورزشی و گردشگری؛ به میزبانی استان استقبال می‌کنیم.

کد خبر 749546

دیگر خبرها

  • یزد؛ میزبان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • ازبکستان روی سکوی سومی جام ملت‌های فوتسال آسیا رسید