Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش اتیوپی در تیگرای اعلام آتش بس یکجانبه کرده، اما شبه نظامیان تاکید بر ادامه درگیری‌ها دارند.

خبرگزاری میزان – درگیری میان ارتش اتیوپی و شبه نظامیان در «تیگرای» به هشتمین ماه خود رسیده است.

اخیرا نیروهای نظامی در «تیگرای» اعلام کردند که کنترل «مِکله»، مرکز این منطقه را در دست گرفته است.

به گزارش «الجزیره»، نظامیان «تیگرای» پس از به دست گرفتن کنترل مرکز این منطقه، به صورت یکجانبه اعلام آتش بس کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود نیرو‌های موسوم به «ارتش آزادی بخش خلق تیگرای»، اعلام کردند که با این آتش بس موافقت نمی‌کند و به درگیری‌ها ادامه خواهد داد.

اخیرا نظامیان «تیگرای» عملیاتی را علیه نیرو‌های دولتی در شهر «مکله» انجام داده و اعلام کردند که در مسیر بازپس‎گیری این شهر قرار دارند.

ماه نوامبر ۲۰۲۰، «ابی احمد»، نخست وزیر اتیوپی نیرو‌های ارتش این کشور را برای تصرف منطقه «تیگرای» اعزام کرد.

وی اعلام کرد که این اقدام را در پاسخ به حملات شبه نظامیان «تیگرای» به پایگاه‌های ارتش اتیوپی انجام می‌دهد.

دولت سودان نیز که در حال حاضر تنش‌هایی با اتیوپی دارد، در واکنش به آتش بس یکجانبه ارتش «تیگرای» اعلام کرد «اعلام این آتش بس نشان می‌دهد که نیرو‌های ارتش اتیوپی در مواضع یک هفته گذشته خود نیستند.»

اختلافات از آنجا بالا گرفت که «ابی احمد»، انتخابات برنامه ریزی شده در ماه آگوست گذشته را به دلیل شیوع کرونا به سال آینده موکول کرد. بیشتر بخوانید: جنگ داخلی در اتیوپی؛ درگیری‎های خونبار و آوارگی هزاران نفر تیگراها کیستند و چرا اوضاع اتیوپی ناآرام شد؟ این امر سبب شد مخالفان، وی را به تلاش برای ماندن در قدرت متهم کنند و «جبهه آزادی خواه خلق تیگرای» دست به برگزاری انتخابات در منطقه «تیگرای» در ماه سپتامبر و اعلام خودمختاری بزند.   تاکنون ده ها هزار نفر از مردم اتیوپی در نتیجه جنگ اخیر به سودان گریخته‎ و نگرانی‌های زیادی در مورد پیامد‌های درگیری قومی مذکور در دومین کشور پرجمعیت آفریقا وجود دارد.   «تیگرا‌ها» که حدود ۶ درصد از جمعیت ۱۱۵ میلیونی اتیوپی را تشکیل می‌دهند، تا زمان قدرت گرفتن «ابی احمد»، دولت اتیوپی را در اختیار داشتند.   انتهای پیام/ برچسب ها: اتیوپی تیگرای تحولات بین الملل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتیوپی اتیوپی تیگرای تحولات بین الملل ارتش اتیوپی درگیری ها آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازخوانی یک جنایت

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، با گذشت نزدیک به سه سال از انفجار خونین انتحاری در فرودگاه کابل هنوز جزئیات جدیدی از زوایای آن منتشر می‌شود به تازگی دو رسانه آمریکایی، یکی ادعا کرده؛ آمریکایی‌ها عامل انتحاری فرودگاه کابل را از هند به کابل آورده بودند و رسانه دیگری براساس مستندات، اعلام کرده؛ تعداد زیادی از مردم افغانستان در آن انفجار انتحاری، نه بر اثر انفجار انتحاری، بلکه با گلوله نظامیان آمریکایی کشته شده اند. آمریکایی‌ها هنوز درباره این اتهامات چیزی نگفته اند. در انفجار انتحاری و سپس تیراندازی نظامیان خارجی در فرودگاه کابل که در آخرین روز‌های خروج نظامیان اشغالگر به فرماندهی آمریکا پس از بیست سال جنگ در افغانستان روی داد، دست‌کم صد و هفتاد افغان کشته شدند...

 

اظهارات:

- شاهد عینی

دیگر خبرها

  • بازخوانی یک جنایت
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • ببینید | لحظه دردناک مرگ گردشگر ترکیه‌ای توسط نظامیان اسرائیلی
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • عملیات ضد صهیونیستی در قدس؛ یک نظامی اسرائیلی زخمی شد
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • شهادت جوان فلسطینی در الخلیل به ضرب گلوله صهیونیست‌ها