Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@16:03:44 GMT

۵۸ حلقه چاه غیرمجاز در مشهد مسدود شد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۵۴۲۳

۵۸ حلقه چاه غیرمجاز در مشهد مسدود شد

محمد برزویی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان این‌که در سه ماهه اول سال، ۵۸ حلقه چاه غیرمجاز مسدود و چهار دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز توقیف شد، اظهار کرد: این اقدامات در محدوده شهرستان‌های مشهد، چناران، گلبهار، طرقبه شاندیز صورت گرفت.

وی افزود: از مجموع ۵۸ حلقه چاه غیرمجاز مذکور، تعداد ۲۳ حلقه چاه غیرمجاز عمیق و ۳۵ حلقه چاه غیرمجاز نیمه عمیق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور منابع آب مشهد با اشاره به ضرورت مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز، تأکید کرد: این اقدامات سبب جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب سالانه به میزان بیش از دو میلیون مترمکعب شده است.

رفع تصرف اراضی بستر رودخانه‌ها

وی به رسیدگی ۲۵ پرونده تخلفات مرتبط با تجاوز، تصرف اراضی حریم و بستر رودخانه‌های محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای صیانت و حفاظت از منابع آبی و حفظ حقوق بیت‌المال، طی سه ماهه ابتدایی سال جاری انجام و موجب آزادسازی بیش از ۱۰۴ هزار مترمربع از اراضی حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها شد.

برزویی، جلوگیری از تعدی اشخاص به اراضی دولتی از جمله حدود بستر و حریم رودخانه‌ها و همچنین پیشگیری و جلوگیری از خسارات جانی و مالی در هنگام بروز سیلاب‌های احتمالی دانست را از دیگر اهداف این اقدامات بیان و اضافه کرد: رسیدگی به این پرونده‌ها با تلاش همکاران گروه حفاظت و مهندسی رودخانه‌های این امور و گروه‌های گشت و بازرسی پس از طی شدن مراحل قانونی و اخذ دستور قضائی از دادستانی‌ها و همکاری نیروهای انتظامی صورت گرفته است.

کد خبر 5247022

منبع: مهر

کلیدواژه: رفع تصرف از اراضی ملی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی خراسان رضوی چاه غیرمجاز ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر آمار کرونا انتخابات 1400 گرگان قوه قضاییه اردبیل خطبه های نماز جمعه هفته قوه قضاییه شیوع کرونا ایلام واکسن کرونا مواد مخدر حلقه چاه غیرمجاز رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محمودآباد، محمد هادی‌زاده اظهار داشت: برای اجرای تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، 51 مورد تغییرکاربری غیرمجاز قلع و قمع شدند.

وی افزود: این موارد به مساحت 17 هزار و 20 مترمربع در اراضی کشاورزی روستا‌های تازه‌آباد و فرامده از توابع بخش سرخ‌رود شهرستان محمودآباد بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه این تغییرکاربری بصورت تفکیک، شن ریزی، دیوارکشی و بنای نیمه کاره بود، تصریح کرد: به منظور حفظ و صیانت از عرصه‌های کشاورزی و استمرار تولید، این احکام با همکاری و هماهنگی مؤثر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اجرا شد.

هادی‌زاده  با بیان اینکه هرگونه فعالیت مغایر با عملیات کشاورزی، زراعی و باغی، ایجاد بنا و سایر اقدامات به تشخیص جهاد کشاورزی است، گفت: در صورت مشاهده تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی کشاورزی از طریق سامانه 131 اطلاع رسانی کنند.

وی از مردم خواست با خودداری از خرید زمین هایی که با تغییر کاربری و به صورت غیرمجاز خارج از محدوده شهری تصرف شدند و با مراجعه به جهاد کشاورزی نسبت به نوع کاربری زمین مورد نظر قبل از هرگونه ساخت و ساز، از مشکلات حقوقی و قضایی آینده جلوگیری کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طغیان رودخانه تختان دهلران و خسارت به اراضی مردم
  • برخی راه‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب مسدود شد
  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • مسدود شدن برخی محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • ترمیم راه‌های روستایی در کرمان با شروع بارش باران + فیلم
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان