Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-03@00:06:36 GMT

نقاشی‌ مسروقه پیکاسو پیدا شد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۵۷۱۹

نقاشی‌ مسروقه پیکاسو پیدا شد

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از گاردین نوشت: پلیس یونان دو تابلو نقاشی «پابلو پیکاسو» و «پیت موندریان» نقاشان مشهور قرن بیستم را که حدود یک دهه پیش از بزرگترین گالری دولتی این کشور ربوده شده بودند کشف کرده است.

بیانیه‌ روز دوشنبه فقط از کشف این دو تابلو نقاشی توسط پلیس خبر داده است و اطلاعات بیشتری درباره وضعیت این دو تابلو نقاشی و یا متهمان این پرونده ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهم ژانویه ۲۰۱۲، سارقان این دو تابلو نقاشی را طی یک سرقت برنامه‌ریزی‌شده از قاب‌هایشان خارج کردند و آن‌ها را از گالری ملی هنر در آتن ربودند.

سارقان در کنار این دو اثر یک نقاشی با درون‌مایه مذهبی که توسط «گولیلمو کاچا» نقاش ایتالیایی قرن شانزدهم خلق شده بود را نیز ربودند. آن‌ها قصد داشتند تابلو دیگری یعنی یکی دیگر آثار «موندریان» را نیز از گالری خارج کنند اما حین فرار آن را در گالری رها کردند.

پلیس در آن زمان اعلام کرد سارقان در طول هفت دقیقه این سرقت را انجام دادند.

اثری از «پیکاسو» که در آن زمان ربوده شد یک تابلو نقاشی سبک کوبیسم است که چهره یک زن را به تصویر می‌کشد و در سال ۱۹۴۹ توسط «پیکاسو» به یونان هدیه شده بود.

تابلو نقاشی از «موندریان» که در آن زمان به سرقت رفت نیز یک تابلو نقاشی رنگ روغن منظره است که به سال ۱۹۰۵ تعلق دارد.

کد خبر 611037 برچسب‌ها نقاشی - نقاشان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نقاشی نقاشان دو تابلو نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۵۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل سریالی در دام پلیس| او قربانیایش را در بزرگراه رها می‌کرد

همشهری‌آنلاین _ حوادث: به نقل از فاکس نیوز، در آخرین روزهای زمستان سال گذشته، با کشف جسد زنی ۴۱ ساله به نام فتیا فلاورز، در تقاطع جاده تروارتون و هارل در فلوریدا، یک پرونده جنایی پیش روی کارآگاهان پلیس قرار گرفت. پزشکی قانونی اعلام کرد که ابتدا به این زن تجاوز شده و بعد بر اثر ضربه‌ به گردن و خفگی، به قتل رسیده است.

پلیس تحقیقات خود را برای پیدا کردن قاتل آغاز کرد تا اینکه حدود یک ماه بعد جسد زنی ۴۴ساله به نام نیکول دانیلز در همان تقاطع پیدا شد.

پزشکی قانونی اعلام کرد که این جنایت نیز مشابه جنایت قبلی است. پلیس فلوریدا مطمئن شد که با یک قاتل سریالی روبه‌رو است و جست‌وجو برای شناسایی او وارد مرحله‌ای تازه شد.

در تحقیقات پلیسی مشخص شد هر دو قربانی از منطقه اورلاندو شرقی هستند، هر دو سابقه مصرف مواد مخدر داشتند و هر دو با مردان غریبه زیادی در ارتباط بودند.

در طول تحقیقات، کارآگاهان با زنانی صحبت کردندکه فتیا و نیکول (مقتولان) را می شناختند. در جریان این تحقیقات معلوم شد که هر دو مقتول آخرین بار در حالی دیده شده بودند که سوار یک کامیون سفید رنگ شدند.

با این سرنخ پلیس توانست از طریق دوربین‌های بزرگراه، تصویری از کامیون مورد نظر را پیدا کنند. کارآگاهان بعدا متوجه شدند که این کامیون متعلق به مردی به نام کارلوس یدیل بائزنیوز است. در ادامه نیز معلوم شد که کارلوس قصد فروش کامیونش را دارد.

پلیس مطمئن شد که قاتل کسی جز کارلوس نیست و وی حالا قصد دارد از شر آن کامیون خلاص شود تا شناسایی نشود.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری این مرد ادامه داشت، ‌ او روز جمعه گذشته، توسط پلیس بزرگراه به دلیل نداشتن گوهینامه دستگیر شد.

کارلوس بعد از دستگیری درباره قتل‌هایی که مرتکب شده بود تحت بازجویی قرار گرفت و به قتل دو زن اعتراف کرد و گفت که قصد داشته زنان روسپی را به قتل برساند و به همین دلیل این دو زن را سوار کامیون خود کرده و بعد از تجاوز، هر دو را به قتل رسانده است.

روز شنبه جان مینا، کلانتر اورنج کانتی گفت: پلیس با دستگیری این مرد، مانع تبدیل شدن او به یک قاتل سریالی پرکار شد. به گفته وی، احتمال دارد که کارلوس زنان دیگری را هم به قتل رسانده باشد که تحقیقات در این باره ادامه دارد. بر اساس این گزارش، مرد جنایتکار در حال حاضر در زندان اورنج کانتی به سر می‌برد و به زودی محاکمه خواهد شد.

کد خبر 848471 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا حوادث جهان قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • توصیه مهم پلیس به دارندگان خودرو
  • قاتل سریالی در دام پلیس| او قربانیایش را در بزرگراه رها می‌کرد
  • اینجا طبیعت از بوم بیرون می‌زند!
  • ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • چند خبر از کشفیات پلیس
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • پلیس در خرمشهر ۱۳ فقره سرقت کشف کرد