Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@21:59:42 GMT

یک شربتِ ضد افسردگی برای روزهای گرم تابستان!

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۵۷۴۴

یک شربتِ ضد افسردگی برای روزهای گرم تابستان!

ایسنا/کرمانشاه کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از شربت عسل و زعفران به عنوان یک شربت پرخاصیت برای روزهای گرم تابستان یاد کرد.

لاله مظفری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به افزایش مصرف نوشیدنی های خنک در فصل گرما، گفت: یکی از این نوشیدنی های خنک که علاوه بر کاهش حرارت و رفع تشنگی می تواند خواص مفیدی برای بدن داشته باشند، شربت زعفران و عسل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وجود زعفران و عسل در این شربت موجب شده مصرف آن با خواص بسیاری از جمله رفع افسردگی برای افراد همراه باشد.

مظفری از زعفران به عنوان یک ماده دارویی یاد کرد و افزود: خواص ضد افسردگی این ماده خوراکی شناخته شده است و حتی در موارد افسردگی خفیف و متوسط، زعفران می‌تواند جایگزین مناسبی برای برخی داروهای ضد افسردگی باشد.

این کارشناس نظارت بر مواد غذایی گفت: تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه 30 میلی گرم زعفران به مدت شش هفته در افرادی که مبتلا به افسردگی هستند می تواند به میزان چشمگیری موجب کاهش علائم افسردگی در آنها شود.

وی افزود: مصرف زعفران همچنین در کاهش احتمال ابتلا به اسکیزوفرنی و آلزایمر نیز موثر است.

مظفری به تاثیرات زعفران در کاهش میزان التهاب هم اشاره کرد وافزود: هرچه میزان التهاب در بدن بالا باشد، احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی زیاد است، بنابراین مصرف زعفران بویژه در افراد چاق که فاکتورهای التهابی در آنها بالاست می تواند موجب کاهش التهاب شده و احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی را هم کاهش دهد.

این کارشناس نظارت بر مواد غذایی هشدار داد: افراد به میزان 1.5 گرم در روز مجاز به مصرف زعفران هستند و استفاده از مقادیر بالای این گیاه دارویی می تواند سمی و حتی کُشنده باشد.

مظفری در ادامه به خواص عسل هم اشاره کرد وافزود: عسل هم یکی از خوراکی های مقوی است که در قرآن کریم هم به مصرف آن سفارش بسیار شده و از پنج هزار سال پیش تاکنون نیز به عنوان ماده دارویی کاربرد داشته است.

وی افزود: عسل هم خاصیت ضدسرطانی بالایی داشته و غنی از انواع مواد معدنی است.

این کارشناس نظارت بر مواد غذایی به فواید عسل در درمان دردهای گوارشی اشاره کرد وافزود: این خوراکی در زمینه رفع سوء هاضمه و دردهای معده بسیار پرکاربرد است.

مظفری اظهار کرد: در مجموع مصرف شربت زعفران و عسل در فصل گرما میتواند ضمن کاهش حرارت بدن، فواید بسیاری به همراه داشته و به عنوان یک نوشیدنی ضد افسردگی و خنک در این روزهای گرم به کار آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه شربت گیاهی کارشناس نظارت بر مواد غذایی ضد افسردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۵۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید

به گزاش پارس نیوز ، وزیر نیرو  گفت: در آستانه روز کارگر این روز را به همه کارگران عزیز و همه فعالان عرصه تولید تبریک و تهنیت عرض می‌کنم امروز افتخار داریم که از گروه مپنا دیدن کنیم و در طی این دوره برای سومین بار بازدید صورت می‌گیرد

وی ادامه داد: مهمترین نیاز امروز کشور مسأله انرژی و سرمایه گذاری در آن بخش برای رفاه و رفع نیازهای کشور است و در این زمینه امیدواریم رویکردها اصلاح شود.

وزیر نیرو ادامه داد: ما در طی ۳ سال اخیر برنامه‌های که برای رفع نیاز کشور در صنعت برق در نظر گرفتم این بود که برنامه‌های مشخصی وجود داشت که مطابق آن برای تابستان بدون خاموشی پیش رفتیم.

محرابیان خاطر نشان کرد: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی برخوردار می‌شوند.

به گفته محرابیان برای تابستان امسال ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است‌. که این جوایز از اینترنت همراه تا بیش از صدها دستگاه خودرو و لوازم برقی خانگی کم در نظر گرفته شده است که به قید قرعه به افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند اعطا می‌شود، برخوردار خواهند شد.

منبع : مهر

دیگر خبرها

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟