Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رسانه‌های ایتالیایی اعلام کردند که دولت این کشور 40 ماموریت‌ نظامی بین‌المللی در سال 2021  از جمله  استقرار در تنگه هرمز و سومالی را تصویب کرده است.

به گزارش خبرگزاری «آنسا» کابینه ایتالیا در روزهای گذشته حضور یگان‌های هوایی و دریایی گروهی از نظامیان ایتالیا در تنگه هرمز  را در راستای کمک به ائتلاف دریایی اروپا  (EMASOH) در منطقه تصویب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ایتالیا با ادعای انجام ماموریت‌های تجسسی و تامین امنیت تردد دریایی قصد حضور در ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز را دارد.

ارتش ایتالیا همچنین قصد حضور در دریای مدیترانه با تمرکز بر سومالی را دارد. این گام جدید ایتالیا به پیشنهاد «لورنزو گورینی» وزیر دفاع و «لوئیجی دی مایو» وزیر خارجه این کشور انجام شد.

 رسانه‌ها چندی قبل  از پیوستن یک فروند ناو جنگی نیروی دریایی بلژیک  به ائتلاف دریایی اروپا  مستقر در خلیج فارس و تنگه هرمز خبر دادند. ناو «لوپولد» بلژیک در هفته‌ای اخیر  به ائتلاف دریایی اروپا مستقر در تنگه هرمز پیوست.  در بیانیه نیروی دریایی بلژیک آمده است که این کشتی  همراه با رزمناورهای فرانسوی نسبت به تردد امن کشتی های تجاری در تنگه هرمز اطمینان حاصل می‌کند.

وزارت خارجه فرانسه چندی قبل از تمدید ماموریت ائتلاف دریایی اروپا  در خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داد.  وزارت خارجه فرانسه  اعلام کرد که حضور این ائتلاف در خلیج فارس و تنگه هرمز برای تقویت همکاری و هماهنگی در منافع مشترک، از جمله تأمین منافع سیاسی و اقتصادی اروپا در منطقه و بهره مندی از تجارت جهانی بوده و بسیار مهم است.

وزارت خارجه فرانسه در بخش دیگر این بیانیه از تمدید ماموریت این ائتلاف دریایی در خلیج فارس و تنگه هرمز تا خاتمه سال 2021 خبر داده است.

جمهوری اسلامی ایران با ابراز مخالفت خود با هرگونه حضور قوای بیگانه در منطقه، بارها تاکید کرده که امنیت منطقه تنها با همکاری کشورهای همسایه تامین می‌‌شود.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چندی قبل مخالفت  ایران را با هرگونه حضور نظامی خارجی در منطقه خلیج فارس، از جمله نیروهای اروپایی، اعلام و تاکید کرد که  امنیت این منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود و حضور نیروهای خارجی نه تنها کمکی به برقراری امنیت نمی‌کند، بلکه زمینه افزایش تنش‌ها را نیز فراهم خواهد کرد.

پربیننده ترین بایدن: ایران هرگز به سلاح اتمی دست نخواهد یافت برترین تصاویر خبری ۲۴ ساعت گذشته ترکیه یکی از قوی‌ ترین ارتش‌ های جهان را دارد تلویزیون کره شمالی بیماری رهبر این کشور را تایید کرد به اندازه کافی مذاکره کرده ‎ایم / جلسات با نمایندگان به پدید آمدن تفاهم و اجماع ملی کمک می‌ کند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کشورهایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته(پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور  مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن است اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و  این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشورها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشورهای همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشورهای سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکارهای این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل مخالف است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است