Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@10:41:27 GMT

فیس بوک یک تریلیون دلاری شد

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۵۸۰۶

به گزارش ایسنا، پس از این که یک قاضی با درخواست فیس بوک برای رد دو شکایتی که سال میلادی گذشته از سوی کمیسیون تجارت فدرال و دادستانهای کل ایالتی آمریکا تنظیم شده بودند، موافقت کرد ارزش سهام فیس بوک روز دوشنبه ۴.۲ درصد صعود کرد و به ۳۵۵.۶۴ دلار رسید که بیشترین میزان در دو ماه اخیر بود.

ارزش سهام فیس بوک از ابتدای سال میلادی جاری با افزایش استفاده از اپلیکیشنهای این شرکت در دوران همه گیری کووید ۱۹ و رشد کاربران و تقاضای قوی برای تبلیغات دیجیتالی، ۳۰ درصد رشد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریبا سه سال پس از این که اپل نخستین شرکت سهام عامل آمریکایی شد که به ارزش بازار یک تریلیون دلار دست پیدا کرد اکنون چهار شرکت فناوری آمریکایی دیگر ارزش بازار ۱۳ رقمی  دارند که شامل مایکروسافت، آمازون و آلفابت (شرکت مادر گوگل) است. فیس بوک که در سال ۲۰۰۴ توسط مارک زاکربرگ در دانشگاه هاروارد تاسیس شد، جوانترین این شرکتهاست که در مدت ۱۷ سال به چنین نقطه عطفی دست پیدا کرده است.

این رشد بدون هزینه نبوده است. زاکربرگ به حدی به افزایش شمار کاربران و درآمد شامل خرید اپلیکیشنهای رقیب اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ و واتس اپ در سال ۲۰۱۴ متمرکز بوده است که معایب اداره شبکه هایی با بیش از ۳.۴۵ میلیارد کاربر را نادیده گرفته است. وی به دلیل گامهای اشتباه فیس بوک، چندین بار به ادای توضیحات در برابر کنگره آمریکا پرداخته است. رگولاتورها فیس بوک را متهم کرده اند کنترل اطلاعات کاربران را از دست داده و موفق نشده است اقدامات کافی برای جلوگیری از انتشار اطلاعات خشونت آمیز یا مضر انجام دهد. کمیسیون تجارت فدرال به همراه ۴۶ دادستان کلی ایالتی آمریکا در دسامبر از فیس بوک به دلیل رفتار ضد رقابتی شکایت و اعلام کردند بزرگی ابعاد این شرکت باعث شده است مصرف کنندگان آسیب ببیند که شامل کاهش کیفیت محصول بوده است.

اما قاضی جیمز بسبرگ روز دوشنبه اعلام کرد کیسیون تجارت فدرال نتوانسته است ثابت کند فیس بوک به یک قدرت انحصاری در عرصه شبکه اجتماعی تبدیل شده است. این سازمان ۳۰ روز فرصت دارد شکایتش را دوباره تنظیم کند.

با این حال از نقطه نظر سرمایه گذاران کسب و کار فیس بوک رونق دارد. این شرکت در زمان عرضه اولیه عمومی در سال ۲۰۱۲ با تردیدهایی درباره توانایی درآمدزایی از کاربران تلفن همراه روبرو شده بود. با این حال فیس بوک ثابت کرد کسب و کار تبلیغات عمل می کند و مدام راههایی را برای دستیابی به درآمدهای بالاتر از حد انتظار پیدا کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فیس بوک در آوریل اعلام کرد درآمد در سه ماهه جاری ثابت خواهد بود یا بالاتر از درآمد سه ماهه نخست می شود که میزان فروش این شرکت با ۴۸ درصد افزایش به ۲۶.۲ میلیارد دلار رسید.

بیشتر بخوانید.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • ارزش بازار آلفابت از ۲ تریلیون دلار گذشت
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • آلفابت به کلوب ۲ تریلیون دلاری‌ها پیوست
  • ببینید | لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی