Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمایت مردم مظلوم یمن از مقاومت فلسطین در بحبوحه عملیات شمشیر قدس در تقابل با رژیم صهیونیستی، نقش مهمی در برتری مقاومت فلسطین داشت، با وجودی که یمن بیش از ۶ سال است در معرض وحشیانه‌ترین جنگ تاریخ معاصر از سوی متجاوزان سعودی و متحدانش قرار دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از صنعاء،‌ سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن تصریح کرد که «بر ایستادگی و حمایت کامل ملت خود از ملت فلسطین و مقاومتش تأکید می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این اظهارات برای مصرف عمومی یا بده بستان سیاسی بیان نشده است که به طور معمول توسط نخبگان سیاسی جهان عرب در قبال مهمترین مسئله جهان اسلام به کار گرفته می‌شود، بلکه اوج موضع‌گیری یمنی‌هاست.

 

 

فلسطین، حقی است که یمنی‌ها با مال، سلاح و خون خود از آن حمایت کردند. با وجود اینکه به عنوان یک ملت، بیش از دیگران به این کمک‌ها نیاز دارند، زیرا هفت سال است که با تجاوزی مستمر مقابله می‌کنند. با این حال فلسطین برای آنها بر مظلومیت ملت یمن، اولویت دارد.

«حزام الاسد»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله درباره اصل حمایت از فلسطین میان یمنی‌ها به خبرنگار تسنیم می‌گوید: طی روند تشدید تنش (میان مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی)، هماهنگی و همسویی چه در سطح رسمی و مردمی (یمن) وجود داشت. همچنین فعالیت‌های حمایتی گسترده ای وجود داشت و طبق عادت معمول یمنی‌ها چه برای بزرگداشت روز جهانی قدس و یا هر رویارویی و تنشی که رخ می‌دهد و هر حادثه‌ای که برادران در فلسطین با آن روبرو می‌شدند.

وی ادامه داد: در آنجا حضور مردمی بسیار گسترده‌ای در تمام سطوح، در قالب کمک‌های نقدی یا همبستگی نخبگان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی یا عموم مردم یمن شکل می‌گیرد.علاوه بر اینکه، همان طور که رهبری، «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» گفت که اگر در مسئله قدس تنش تشدید شود یا تعرضی به مقدسات صورت گیرد. ممکن است، اوضاع منطقه شعله‌ور و ملتهب شود.

«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیش از این با تشکر از حمایت یمنی‌ها از فلسطین، اعلام کرد: وظیفه خود می‌دانم، از ملت بزرگ یمن و رهبر غیورش، سید عبدالملک که خداند او را حفظ کند به خاطر طرح جمع آوری کمک تشکر ویژه داشته باشم، آنها در حالی می‌خواهند، غذای خود و فرزندانشان را به ما بدهند که خود غذای کافی در اختیار ندارند.

پیامدهای موضع یمنی‌ها درباره فلسطین اشغالی، تحسین جنبش‌های مقاومت و هشدار به اشغالگران درباره افزایش و جدی بودن آن به عنوان بخشی از محور مقاومت، شریک پیروزی‌های اخیر بود، زیرا مقاومت فلسطینی بر این باور بود که یمنی‌ها تمام توان امکانات خود را برای ترسیم آن در میدان به کار می‌گیرند.

«حسن الوریث» روزنامه‌نگار و فعال سیاسی توانمندی‌های نظامی یمنی‌ها و پیشرفت‌های اخیرشان در خدمت ملت یمن و مسائل امت اسلام و در رأس آنها مسئله فلسطین قرار دارد. در نتیجه، مطمئن هستیم که نبرد بعدی ما قدس و آزادی قدس است و در این تردید نیست که مردم یمن و توانایی‌های نظامی و امکانات آنها در خدمت فلسطین و در کنار این محور (مقاومت) است.

این نگرانی صهیونیست‌ها ناشی از تحولات نظامی یمن بود که مدیون تجربه‌ای است که یمنی‌ها در جریان تجاوز به آنها به دست آورده و توانستند توانمندی‌های نظامی خود را در حوزه موشک‌های بالستیک و پهپادها افزایش دهند که می‌توانند به اهداف دوربُرد در فلسطین اشغالی و به طور کلی منافع صهیونیست‌ها دست یابند.ما توانمندی‌هایی داریم که دشمن را نابود کرده و سبب می‌شود.

«یحیی الحوثی» کارشناس نظامی یمنی به خبرنگار تسنیم می‌گوید: پیوستن به محور مقاومتی را اعلام کنیم که سیدحسن نصرالله از آن سخن گفت. محور مقاومت به قدرت و نیروی یکپارچه و منسجم از سوریه و لبنان تا عراق و از آنجا به ایران و یمن تبدیل شده و این نیروی محوری در چارچوب جغرافیای منطقه می‌تواند در نقش حزب‌الله یا مقاومت یمن یا مقاومت عراق یا ایران و غیره ظاهر شود.

همزمان با نبرد شمشیر قدس، تحرکات فزاینده در صنعا جریان داشت که رهاورد آن، همچنان حمایت ملی و رسمی از ملت فلسطین است. این حمایت فقط به بُعد مالی یا موضع‌گیری سیاسی محدود نمی‌شود، بلکه مشارکت نظامی در کنار جنبش‌های مقاومت در فلسطین علیه رژیم اشغالگر در هر مرحله از رویارویی‌های آتی را شامل خواهد شد.گزینه‌ای که با قدرت و شدت در اینجا مطرح است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقاومت فلسطین یمنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۵۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) گزارش اختصاصی CNN از نمایشگاه دستاورد‌های هوافضای سپاه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • اعلام حمایت کارمندان دولت بایدن از خیزش دانشجویان حامی فلسطین
  • قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه
  • راهپیمایی میلیونی یمنی‌ها در همبستگی با ملت فلسطین در نوار غزه
  • ادامه تظاهرات در یمن در حمایت از غزه
  • بازداشت دستکم ۲ هزار حامی فلسطین در بیش از ۴۰ دانشگاه آمریکا
  • تشدید سرکوب و بازداشت دانشجویان در آمریکا
  • (ویدیو) گزارش اختصاصی CNN از نمایشگاه دستاورد‌های هوافضای سپاه
  • لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد
  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید
  • هجوم پلیس نیویورک به دانشگاه کلمبیا و بازداشت حدود ۳۰۰ دانشجو