Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، برنامه های عملیاتی توسعه صنعت گوهرسنگ‌ها در دو افق ۱۴۰۵ و ۱۴۱۰ طرح‌ریزی و نهایی شده است.

بر این اساس افق ۱۴۰۵ استراتژی اصلاح ساختار کلان صنعت گوهرسنگ، استراتژی توسعه زیرساخت‌ها و بهبود محیط کسب و کار صنعت گوهرسنگ، استراتژی توسعه مدیریت و منابع انسانی در صنعت گوهرسنگ، استراتژی توسعه منابع تامین گوهرسنگ خام و استراتژی توسعه سرمایه‌گذاری و تولید در صنعت گوهرسنگ را در بر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر تا افق ۱۴۱۰ نیز استراتژی توسعه منابع تامین گوهرسنگ خام، استراتژی توسعه سرمایه‌گذاری و تولید در صنعت گوهرسنگ و در نهایت استراتژی توسعه بازار داخلی منطقه‌ای و جهانی صنعت گوهرسنگ عملیاتی می‌شود.

برنامه‌های فوق با حضور «وجیه اله جعفری» رئیس هیات عامل ایمیدرو، «اسداله کشاورز» معاون امور معادن و صنایع معدنی، «علیرضا شهیدی» رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، «علی رسولیان» رییس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و «مهدی صادقی نیارکی» معاون امور صنایع در محل ایمیدرو، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تایید رسید.

طرح جامع توسعه گوهرسنگ‌ها که از محورها و ماموریت‌های جدید ایمیدرو برای راهبری است، در حدود ۲ سال گذشته ابتدا با حضور روسای تشکل‌های بخش خصوصی همچون خانه معدن، اتحادیه طلا و جواهر اتاق اصناف، کانون هماهنگی دانش و صنعت و بازار جواهر و سنگ‌های قیمتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بانک مرکزی، معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، ستاد مبارزه با قاچاق کالا، دفاتر مرتبط وزارت صنعت، سازمان‌های صنعت استان‌ها، گمرک جمهوری اسلامی و همچنین شخصیت‌های مراکز علمی و دانشگاهی تهیه و تصویب شده بود.

این طرح اسفند ماه گذشته برای بررسی فرایندهای توسعه‌ای در اختیار ریاست جمهوری قرار گرفت.

در هفته جاری نیز سند توسعه این طرح کلان، به تایید «علیرضا رزم‌حسینی» وزیر صنعت معدن و تجارت رسید.

به گزارش ایرنا، پیشتر وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در حوزه معادن باید اکتشافات جدید برای شناسایی ذخایر گوهرسنگ‌ها انجام شود، تصریح کرد: ظرفیت های خوبی به خصوص در مناطق کویری (سمنان، کرمان و یزد و....) وجود دارد و ارتقاء اکتشافات معدنی باید در دستور کار واقع شود.

رزم‌حسینی همچنین بر انجام اکتشافات با برنامه زمان بندی مشخص و با مشارکت بخش خصوصی تاکید داشت.

برچسب‌ها ایمیدرو علیرضا رزم حسینی مهدی صادقی نیارکی علی رسولیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بانک مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمیدرو علیرضا رزم حسینی ایمیدرو علیرضا رزم حسینی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بانک مرکزی استراتژی توسعه گوهرسنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • استاندار : مردم سالاری جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • استاندار آذربایجان‌شرقی: مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • صنعت حمل و نقل بین المللی: مروری جامع با نگاهی عمیق به نقش هوش مصنوعی
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • توانمندی ایران و ضعف اسرائیل در آفند و پدافند/ گرایش به غرب در خاورمیانه ضعیف می‌شود