Web Analytics Made Easy - Statcounter

کردان در این دوران، بسیار محبوب پایتخت نشین ها، چه جوان ترها و چه خانواده ها شده. از آن جا که مسیر رفتن به این شهر بسیار سرراست و آشناست و امکانات گردشگری خوب و با کیفیتی در آن ایجاد شده، بسیاری از تهرانی ها و کرجی ها و البته مهمانان این شهرها، ترجیح می دهند برای دورهمی های کوچک تر، به این منطقه سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منطقه شاید تا یک دهه پیش، یکی از مناطق حاشیه ای تهران به شمار می رفته به ویژه آن که در ایام جنگ، بسیاری به آن جا نقل مکان کرده بودند. اما در طی چند سال گذشته، با ساخت انواع ویلاها در آن، به عنوان ناحیه ویلانشین تهران شناخته می شود.

این روزها ویلا لاکچری در کردان، به وفور و به راحتی یافت می شود. این اقامتگاه های لوکس، دارای تجهیزات و امکانات گوناگونی هستند. وسایل سرمایشی و گرمایشی قوی و با کیفیت همچون اسپیلت و نیز سیستم های صوتی تصویری مناسب، آلاچیق، میز بیلیارد و دیگر موارد از مزایای این ویلاها هستند. برای علاقمندان به شنا، اجاره ویلا استخردار کردان با انواع استخرهای روباز و سرپوشیده فراهم است. اکنون کردان به مرحله ای از اقتصاد گردشگری رسیده که به راحتی هر مسافر با هر نوع سلیقه ای از سفر به آن راضی باز می گردد.

 

جاهای دیدنی کردان برای مسافران جستجوگر

کردان علاوه بر امکانات رفاهی لاکچری اش، گزینه های زیادی نیز از منظر گردشگری تاریخی و طبیعی دارد. مناطق دیدنی کردان از مواردی همچون پل بانو صحرا تا مجموعه های ورزشی مجهز منطقه که خدمات ورزشی چون سالن های شنا، فوتبال و دوچرخه سواری را ارائه دهند را، در بر می گیرد. باغ های پر میوه با درختان زردآلو، توت، گردو و آلبالو به ویژه در تابستان، خود به تنهایی از دیدنی های کردان تلقی می شوند. همرا ما باشید تا به سه جاذبه توریستی متفاوت این شهر بپردازیم.

برج مقبره

یکی از جاذبه های بسیار مهم توریستی تاریخی کردان، بدون شک، برج مقبره کردان است. این برج از آجر ساخته شده و پیشینه آن به دوره سلجوقی باز می گردد. برج مقبره برای بومی های کردان به عنوان زیارتگاهی محلی تعبیر می شود و بسیار ارزشمند می باشد. برای آن که در فضای درونی مقبره، هوا در جریان بوده و رطوبت، دیواره های آن را از بین نبرد، بر روی دیواره های این برج، سوراخ هایی کار گذاشته شده. متخصصان بر این باورند که کاربری این قلعه در روزگاران دور نظامی بوده.

برج مقبره کردان به روایتی مربوط به یکی از نوادگان و فرزندان امام چهارم می باشد. این برج در سال 87 توسط متخصصان میراث فرهنگی بازسازی و مرمت شده است. فضای اطراف این مقبره تاریخی و زیبا در عین حال بسیار از نظر طبیعت و سرسبزی، خوش آب و هوا و مطبوع می باشد. دو درخت چنار و توت کهنسالی که در حاشیه جاده مقبره قرار دارند، از دیگر جاذبه های این منطقه بوده و مسافران و گردشگران، ساعتی را در زیر سایه آنها به استراحت و تفرج می پردازند.

 

سایت پروازی کردان

از دیگر جاذبه های توریستی بسیار محبوب کردان، سایت پروازی آن همراه با مربیان تخصصی و آموزش دیده می باشد. بسیاری از علاقمندان پرواز و هیجان، تنها به خاطر این مرکز و مجموعه راهی جاده کرج و کردان می شوند. این سایت در سال 1396 و در شهر کوهسار راه اندازی شده و در آن می توانید در کنار مربیان پرواز، در دوره های مقدماتی و پیشرفته، پرواز با گلایدر را بیاموزید. افزون بر این در این مرکز این امکان برقرار است که افراد همراه با راهنما، پرواز دو نفره ای را بیازمایند. تجربه پروازی همچون پرندگان در آسمان، رویای دیرینه انسان بوده که می توان در این سایت پروازی، آن را به شکل اصیل و دست اولش تجربه کرد.

کمپینگ در کردان

برای بسیاری از افراد اهل سفر، هیچ لذتی بالاتر از برپایی چادر و اقامت شبانه در کنار رود و درختان و در زیر آسمان پر ستاره نیست. این افراد حتی اگر برای راحتی و آرامش خانواده هم ویلا و اقامتگاهی اجاره کنند، باز ترجیح می دهند، سفری بکر و طبیعی را با کمپینگ در نواحی خوش آب و هوا تجربه کنند. البته کسانی هم هستند که به هر دلیلی نمی توانند، هزینه رزرو اقامتگاه را پرداخته و می خواهند سفری اقتصادی و طبیعی را برای خود فراهم کنند.

کمپینگ در کردان، اقدامی رایج و متداول بوده و با این حال با توجه به اینکه بسیاری از زمین های منطقه در تملک ویلاداران و باغداران می باشد، باید ابتدا در این ارتباط، اطلاعات لازم را کسب کرد. علاوه بر این، باید نیازهای اولیه شب مانی در چادر، همچون کیسه خواب، زیرانداز، لوازم برپایی آتش و چادر مسافرتی مجهز را فراهم نمود. در صورتی که آتشی درست می کنیم، باید بسیار مراقب طبیعت باشیم و برای روشن کردن آتش از چوب های شکسته استفاده کرده و به درختان آسیب نرسانیم. خاموش کردن درست و اصولی آتش در هنگام بازگشت نیز که از بدیهیات طبیعت گردی است.

 

اجاره ویلا یک روزه در کردان

کردان از آن جمله مکان های گردشگری می باشد که می توان سفرهای یک روزه و کوتاه به آن ترتیب داد. البته اجاره ویلا در کردان برای هر تعداد روز ممکن می باشد. با این حال، هزینه اجاره اقامتگاه در روزهای وسط هفته و غیر تعطیل بسیار مناسب تر در می آید. و صد البته در تعطیلات نیز، هر نوع اقامتگاه با هر نوع قیمتی در کردان پیدا می شود. برای اینکه بتوانید فضایی با شرایط مناسب را رزرو کنید، حتما در زمان مناسب اقدام نمایید تا ویلاهای خالی و دلخواه را بیابید.

اجاره ویلا و سوئیت

فرایند انتخاب مکان اقامتگاهی مناسب در سفر همیشه چالشی مهم اما شیرین برای مسافران بوده. با رزرو و اجاره ویلای مناسب، بیش از نیمی از راه مسافرتی دلچسب و دوست داشتنی طی شده است. لوکس ویلا به عنوان یک پلتفرم آنلاین همراه با کارشناسان همیشه در دسترس خود، این فرایند را بسیار آسان و مدرن نموده. کافیست با جستجوی کلمه فارسی لوکس ویلا در اینترنت، وارد اولین گزینه جستجو شده و به وبسایت ما وارد شوید. در منوی اجاره ویلا و سوئیت، وارد استان و سپس شهر مورد نظر خود شوید. سپس در تماس با کارشناسان لوکس ویلا، فرایند رزرو را تکمیل نمایید.

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: اجاره ویلا برج مقبره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۶۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| نمایی متفاوت از مقبره نادرشاه در مشهد قدیم

مقبره نادرشاه در مشهد، جمعاً سه بار ساخته شد؛ بنای نخست را خودِ نادر ساخت که از کیفیت آن خبر چندانی نداریم و عکس‌هایی هم که ادعا می‌شود مربوط به آن است، احتمالاً به بنای قدیمی مسجد مقبره در مجاورت آرامگاه تعلق دارد.

بنای دوم، در دهه ۱۲۹۰ش، با تصویب مجلس شورای ملی و ظاهراً توسط قوام‌السلطنه که در آن زمان حاکم خراسان بود، ساخته‌شد.

ساختمان سوم که بنای فعلی است، در دهه ۱۳۳۰ش و به سفارش انجمن آثار و مفاخر ملی ایران احداث گردید؛ ساختمانی که در آن حتی محل دفن نادرشاه هم جابجا شد و بنای مقبره، شکل و شمایلی مدرن و امروزی به خود گرفت.

در این تصویر، شما دومین بنای ساخته شده بر روی مقبره نادرشاه را می‌بینید، همان بنایی که آن را در دهه ۱۲۹۰ش ساختند و در دهه ۱۳۳۰ش تخریب شد.

عکس| نمایی متفاوت از مقبره نادرشاه در مشهد قدیم

دیگر خبرها

  • افشای اسرار گورهای تاریخی (+عکس)
  • اسرار مخفی گورهای تاریخی افشا شدند
  • نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟
  • کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی رونمایی و نصب شد
  • عکس| نمایی متفاوت از مقبره نادرشاه در مشهد قدیم
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی
  • ماجرای «نفرین فرعون» چگونه بر سر زبان‌ها افتاد؟
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • موتور برق ویژه مسافرت و کمپینگ | باغ ویلا