Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز اظهار داشت: امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، سمنان، قزوین و البرز و همچنین جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، برخی نقاط فارس و هرمزگان افزایش ابر،‌ وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ امروز و فردا در ساعات بعدازظهر در امتداد رشته کوه زاگرس رشد ابر پیش‌بینی می‌شود که گاهی با رعد و برق همراه است. 

وی گفت: از امروز تا پنج‌شنبه ‌۱۰ تیر، بر اثر رشد ابرهای همرفتی در مناطقی که ذکر شده امکان وقوع‌ رگبارباران، رعدوبرق، وزش بادشدید موقت‌،‌ گردوخاگ، ‌تگرگ در مناطق مستعد و در برخی نقاط اصابت صاعقه وجود دارد در این راستا احتمال جاری شدن روان آب به‌صورت نقطه‌ای و محلی، احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدید و رعدو برق وجود دارد که ‌توصیه می‌شود اجتناب از تردد و توقف در مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه‌های موقت، در دستور کار باشد.

ضیائیان افزود: روزهای پنج‌شنبه ۱۰ تیر تا شنبه ۱۲ تیر رشد ابر، گاهی رعد و برق در استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی، دامنه‌های البرز شرقی، ارتفاعات مازندران و گلستان همچنین استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: بعدازظهر فردا و روز پنج‌شنبه ۱۰ تیر و روز جمعه ۱۱ تیر در استان اردبیل و سه استان ساحلی خزر، کاهش نسبی دما بین ۳ تا ۷ درجه و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در این مدت دریای خزر مواج است؛ همچنین روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری، شرق دریای عمان مواج خواهد بود. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ در پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری در بعدازظهر نیمه ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۷ و ۲۷ درجه خواهد بود. 

وی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پیش بینی می شود وزش باد شدید پنج شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۶۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وزش باد شدید و گردوخاک در نوار شرقی طی سه روز آینده، از تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب فارس و جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و دوشنبه در بعضی ساعات در بعضی مناطق غرب کشور، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پراکنده رخ خواهد داد و دیگر مناطق کشور جوی آرام خواهد داشت.

وی افزود: سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به تدریج در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد آغاز خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه در ساعت بعدازظهر برای ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب تقویت می‌شود و گستره فعالیت آن جنوب و بخش‌هایی از مرکز کشور را نیز فرا می‌گیرد و پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی مرکز و نیمه جنوبی کشور ادامه خواهد داشت.

وی گفت: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود؛ همچنین طی سه روز آینده شرق و جنوب خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، از بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۶ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، صاف تا کمی ابری، از بعدازظهر افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۷ و کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 748581

دیگر خبرها

  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق
  • پیش‌بینی رگبار باران در شمال و باد شدید در شرق استان کرمان
  • هشدار بارش شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • رگبار باران و وزش باد شدید امروز در ۵ استان
  • هشدار بارش‌ شدید در ۵ استان/ رگبار و رعد و برق در مرکز و شرق کشور
  • رگبار باران و رعد و برق در ۷ استان طی امروز و فردا | ۳ روز گرد و خاکی در بخشی از کشور
  • رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور
  • رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران از فردا شروع می شود