Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:51:20 GMT

پنج بیمار کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان باختند

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۶۷۳۵

پنج بیمار کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان باختند

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سیداحمد هاشمی افزود : از ابتدای هفته جاری تاکنون ۹ بیمار کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های این استان جان خود را از دست دادند.
وی اضافه کرد : در همین مدت نیز روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری شدند به طوری که هم اکنون ۲۳۴ بیمار با علایم مثبت کووید ۱۹ در این مراکز درمانی تحت درمان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 به گفته وی هم اکنون ۲۳۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستانهای استان بستری هستند.

وی افزود:  با عادی انگاری کرونایی روند کاهشی که بعد از پیک چهارم پیش بینی می شد، در این خطه شمالشرق کشور محقق نشد و  ادامه رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی به خصوص نزدن ماسک استان را به پیک پنجم نزدیک می کند.
 دکتر هاشمی از شهروندان  که از اواخر اسفند ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شدند، خواست برای سلامت خود و خانواده شان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و از هر گونه عادی انگاری کرونایی بپرهیزند.
هاشمی  در مورد تزریق واکسن افزود: همه گروها های سنی اعلام شده برای دریافت واکسن باید از طریق مراجعه به آدرس salamat.gov.ir  ثبت‌نام کرده تا به ترتیب سنی به صورت هوشمند و از طریق پیامک نوبت‌دهی شوند و افراد از هرگونه مراجعه بصورت حضوری و بدون نوبت خودداری کنند.
تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر در خراسان شمالی واکسن کرونا دریافت کردند و تزریق در بیش از ۸۰ درصد از گروههای اعلام شده ، خاتمه یافت.

براساس آمار رسمی،  خراسان شمالی از اسفندماه ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد و از فرودین ماه سال جاری نیز با روند افزایشی آمار بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان ها وارد فاز چهارم این بیماری شد، به طوری که هم اکنون حدود ۵۰ درصد از تخت های بیمارستانی ویژه بیماران کووید ۱۹ در اشغال این بیماران قرار دارد.

 از ابتدای شروع ویروس کرونا  تاکنون بیش از یکهزار و ۳۰۰ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها بجنورد ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی بجنورد ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی خراسان شمالی خراسان شمالی ویروس کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۶۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مسول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شد.

مسول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • ماموریت بیمار با بالگرد هوایی اورژانس از داران به اصفهان
  • نخبه کنکوری مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی جان باختند
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • نجات جان ۶ بیمار با اهدای اعضای بیمار ۴۴ ساله مشهدی
  • حس خوب حمایت
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار