Web Analytics Made Easy - Statcounter

امینی گفت: تلاش برای سلامت اجتماعی و روانی جامعه به ویژه کودکان امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «زهرا امینی» در نشست تخصصی بررسی مراقبتهای غیر قانونی از فرزندان «فرزند خواندگی های غیر قانونی» که با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد، گفت: سازمان بهزیستی بیش از ۱۵۰ خدمت را به جامعه هدف، ارائه می دهد که یکی از این فعالیت ها، حوزه کودکان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه امروزه جنس آسیب ها، کودکانه شده است، افزود: امروزه با توجه به گسترش آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف، دستگاه های ذیربط باید برای سلامت اجتماعی و روانی جامعه به ویژه کودکان تلاش کنند

 

وی همچنین به برنامه های پیشگیرانه سازمان بهزیستی و اقدامات بهزیستی در فرایند مراقبت غیرقانونی اشاره کردو ادامه داد: انجام فرزند پذیری از مسیر غیرقانونی در طولانی مدت اثرات زیانباری برای کودکان و نیز جامعه در پی خواهد داشت. 

 

این مقام مسئول اضافه کرد: برخورداری کودکان بی سرپرست از خانواده، حق این کودکان است و خوشبختانه در دادگاه خانواده از گذشته تا به حال با مددکاران و کارشناسان بهزیستی همکاری بسیار خوبی در به سرانجام رسیدن پرونده های فرزندخواندگی وجود داشته است.                                                                     

 

امینی در ادامه با بیان اینکه به موجب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست مصوب 1392 تکالیف مهمی برعهده سازمان بهزیستی قرار گرفته است، بیان کرد: هدف، تبیین نقش و جایگاه و مداخله سازمان بهزیستی در فرآیند فرزندخواندگی طبق قانون مصوب 1392 است.        

 

این مقام مسئول  طفل محوری و رعایت مصلحت طفل به ویژه در مورد کودکان  بی سرپرست یا بدون سرپرست موثر را ضرورت قانونی توصیف کرد و اظهار داشت: بر اساس مصالح کودک هر گونه همکاری قانونی باعث تحقق این حق می شود.                                                                                                                                   

 

امینی در خصوص اهمیت موضوع فرزندخواندگی گفت: موضوع فرزندخواندگی در همه جای دنیا از موضوعات بسیار حائز اهمیت است به گونه ای که  همه دولت‌ها نظارت خاص و قوانین سخت و ویژه ای برای آن در نظر می گیرند.

 

وی افزود: حتی آنها نظارت می‌کنند که به چه خانواده ای کودک واگذار کنند و بعد از سپردن کودک و خانواده نظارت  خیلی ویژه دارند، چرا که باید خانواده صلاحیت لازم از لحاظ اخلاقی و سلامت روان را داشته باشد تا بتواند  نگهداری های لازم را برای کودک انجام انجام دهد.                                                                          

 

امینی در ادامه به سامانه فرزندخواندگی اشاره کرد وبیان داشت: هدف از راه اندازی این سامانه ایجاد شفافیت در حوزه فرزندخواندگی، دسترسی آسان تر و قابل رهگیری و نظارت و اطلاع از چگونگی روند صف فرزندخواندگی دانست.      

 

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی  یکی از آسیب های پنهان جامعه را مراقبتی های غیر قانونی کودکان دانست و بیان کرد: باید با هماهنگی دستگاه های مرتبط ، خلاهای قانونی را پر کنیم که کودکان دچار آسیب نشوند.   

 

وی تاکید کرد: متقاضیان فرزند پذیری با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان محل سکونت خود پس از اخذ مشاوره های لازم و آگاهی از شرایط و فرایند فرزند پذیری به سامانه http://adoption.behzisti.net مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند                                                                                                   

 

در پایان جلسه کارشناسان حوزه مراجع قضایی، انتظامی، ثبت احوال وادارات ذیربط نظرات کارشناسی خود را بیان کردند و برتداوم همکاری ها در جهت پیگیری واگذاری فرزندخواندگی تاکید نمودند. و پیشنهادات موثری در این زمینه مطرح ومصوب شد                                        

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان مرکزی اراک بهزیستی سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۶۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاصی|جزئیات جدید از قتل مریوان/قاتل بیماری روانی داشت

فرمانده انتظامی استان کردستان به جزئیات جدیدی از پرونده قتل سه عضو خانواده مریوانی پرداخت. - اخبار استانها -

سردار علی آزادی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم کردستان به جزئیات جدیدی از قتل خانواده مریوانی پرداخت و اظهار داشت: متأسفانه فرزند این خانواده پدر، مادر و خواهر خود را با سلاح و شلیک گلوله به قتل رساند.

وی از دستگیری قاتل در عملیات ضربتی پلیس خبر داد و افزود: این اقدام بلافاصله با واکنش سریع نیروهای پلیس آگاهی مواجه شد. متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفت که به جرم قتل خانواده خود اعتراف کرده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه قاتل علت و انگیزه خود از ارتکاب جرم را اختلافات خانوادگی عنوان کرد، گفت: این متهم 17 ساله و بیماری روانی داشته است، از او دو قبضه سلاح جنگی کشف و پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

آزادی تصریح کرد: خشونت و رفتارهای مجرمانه‌ای که امنیت جامعه را هدف قرار دهد، خط قرمز پلیس است و در این رابطه با هیچ شخصی مماشات نخواهیم داشت. شهروندان هرگونه موارد مشکوک و ضروری را جهت پیگیری به سامانه 110 اطلاع دهند.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • آموزش پیش از ازدواج و خانواده به بیش از ۶ هزار زنجانی ارایه شد
  • تلاش معاونت امور زنان و خانواده در ارتقاء سطح اجتماعی بانوان
  • روانسازی تردد در پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی ضروری است
  • اختصاصی|جزئیات جدید از قتل مریوان/قاتل بیماری روانی داشت
  • جمهوری اسلامی دختران و زنان را محور خانواده و دارای نقش موثر اجتماعی می‌داند
  • رسانه‌ها و معلمان در پیشگیری از خودکشی نقش مهمی دارند
  •  ۷۰۰ خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • بعضی شوخی‌ها با جامعه پزشکی سلامت مردم را تهدید می کند
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران