Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  رئیس پلیس راه جنوب استان کرمان از کشف ۱۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق از یک دستگاه کشنده داف در عملیات ماموران پلیس راه جیرفت خبر داد.

سرهنگ علی اکبر سنجری گفت: ماموران پلیس راه جیرفت در حین کنترل ترافیک در مقابل پلیس راه به یک دستگاه کامیون کشنده داف مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه این خودرو از استان‌های شرقی به جنوب کشور در حال حرکت بود، افزود: در بررسی اولیه مدارک ارائه شده، دال برحمل مصالح ساختمانی بود، ولی با توجه به نوع بار و مبدا و مقصد عنوان شده ماموران نسبت به وی مشکوک و با بررسی بیشتر مخزن ۱۵ هزار لیتری سوخت قاچاق را در زیر مصالح جاساز شده بود، کشف کردند.

رئیس پلیس راه جنوب استان کرمان  گفت:در این رابطه یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد

استخری با ۱۶ دستگاه ماینر قاچاق

فرمانده انتظامی سیرجان گفت: ۱۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در سقف استخری در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد گفت: ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان از فعالیت چندین دستگاه ماینر قاچاق که درسقف استخری در یکی از شهرک‌های این شهرستان جاساز شده بودند، مطلع و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

او افزود: در این رابطه ماموران پس از تکمیل تحقیقات ضمن هماهنگی قضائی همراه با عوامل اداره برق در بازرسی از این مکان ۱۶ دستگاه ماینر قاچاق به همراه پاور مربوطه در مدل‌های مختلف که در حال استفاده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه ارزش این دستگاه‌ها ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است گفت: یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی این شهرستان معرفی شد.

توسعه سامانه‌های نظارت تصویری بازدارنده است

فرمانده انتظامی استان با اشاره به کشف ۸۵۹ دستگاه خودروی مسروقه تنها از طریق اطلاعات و مستندات حاصل از دوربین‌ها و تجهیزات ضبط تصویر سطح استان بر توسعه سامانه‌های نظارت تصویری و ایفای نقش بیشتر از سوی مسئولان امر تاکید کرد.

سردار عبدالرضا ناظری در سومین کمیسیون واکاوی عملکرد سامانه ۱۱۰ پلیس استان بیان داشت: این سامانه یکی از زیرساخت‌های مهم ناجا در حوزه اجرای عملیات‌های فوریتی و باعث افزایش اعتماد عمومی به خادمان نظم و امنیت است که بحمدالله امروز به خوبی نزد مردم شناخته شده و میزان تماس با این سامانه در کنار آمار مراجعات حضوری مردم به مقر‌های انتظامی یک روند صعودی دارد.

او افزود: در این میان امروزه همانطور که سطح علم و دانش افراد جامعه بالاتر رفته، پلیس نیز همچون قبل نمی‌تواند از طریق روش‌های سنتی برای انجام وظایف و ماموریت‌های خود انجام وظیفه کند و از اینرو برابر تاکیدات و پیگیری‌های فرمانده ناجا به سمت هوشمندسازی و بهره گیری از ظرفیت‌های نوین و به روز جامعه رفته ایم که یکی از این ظرفیت‌ها افزایش بهره برداری از سامانه‌های نظارت تصویری است.

سردار ناظری گفت: در همین رابطه پلیس علاوه بر اقدامات تخصصی و شیوه‌های خاص حوزه شناسایی مجرمان و کشف جرائم در سایه بهره برداری از نظارت تصویری به موفقیت‌های بسیار خوبی در حوزه شناسایی و دستگیری مجرمین و متهمین، کشف اقلام و وسایل نقلیه مسروقه و کنترل تردد‌های ترافیکی دست یافته به نحوی که تنها طی سال ۱۳۹۹ بیش از ۸۵۹ دستگاه خودروی مسروقه مربوط به استان کرمان و سایر نقاط کشور از طریق اطلاعات و مستندات حاصل از دوربین‌ها و تجهیزات ضبط تصویر سطح استان کشف و تحویل مالباختگان شده است.

دردسر‌های لینک‌های جعلی حراج تابستانه

رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص ارسال لینک‌های جعلی به عنوان فروش حراج ویژه تابستانه اجناس برای شهروندان در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

 سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: در پی تبلیغات فروش ویژه تابستانه در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی شاهد ارسال لینک‌های جعلی و هدایت کاربران به درگاه‌های فیشینگ بانکی بوده که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آن‌ها را خالی می‌کنند.

او افزود: مهندسی اجتماعی، دیگر شگرد مجرمان سایبری است که با چرب زبانی اعتماد خریدار را جلب کرده و از او می‌خواهند نیمی از پول کالا سفارشی خود را را واریز کرده و پس از دریافت کالا مابقی وجوه را واریز کند.

سرهنگ یادگار نژاد بیان کرد: متاسفانه هموطنان بعد از واریز وجوه به حساب کلاهبردار هیچگونه کالایی دریافت نکرده و شخصی پاسخگو تماس یا پیغام آن‌ها نبوده و یا کالای تحویلی به آن‌ها تقلبی و متفاوت با کالای سفارش شده است.

او به شهروندان توصیه کرد: فریب برخی از پیام‌ها و آگهی‌های منتشر شده در فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی با وعده‌های حراج آنلاین، تخفیف ویژه تابستانه، قیمت‌هایی باور نکردنی را نخورده و اگر قصد خرید آنلاین را دارند حتما از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند، زیرا این فروشگاه‌های اینترنتی در عین مجاز و معتبر بودن ملزم به رعایت قوانین می‌باشند.

این مقام انتظامی تاکید کرد: در خرید‌های اینترنتی شهروندان از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خودداری کنند.

سرهنگ یادگار نژاد یادآور شد: در هنگام خرید آنلاین حتما توجه کنند که درگاه بانکی فیشینگ نباشد، درگاه پرداخت بانکی به آدرس https:‎//xxx.shaparak.ir است و هرگونه درگاه بانکی که shaparak.ir را در ادامه نداشته باشد، می‌تواند درگاه فیشینگ باشد که برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان طراحی شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنترل ترافیک ماینر قاچاق شبکه های اجتماعی نظارت تصویری استان کرمان رئیس پلیس پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ فارسی گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران نیروی انتظامی مراغه در حین گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون باری فوتون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودروی مذکور تعداد ۷۵ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بود را کشف و در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

 فرمانده انتظامی شهرستان مراغه با اشاره به اینکه کارشناسان امر ارزش تقریبی این محموله را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با عوامل قاچاق از شهروندان خواست موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تقدیر از عملکرد پلیس را با سامانه ۱۹۷ در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • توقیف اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق در ریگان
  • توقیف اتوبوس حامل ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان
  • هشدار؛ این پیامک‌ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است | تصویر پیامک را ببینید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • کشف ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در داراب