Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیاتی از جلسه امروز این کمیسیون، اظهار داشت: با عنایت به شکایات واصله به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیرامون عملکرد وزارت کشور در جریان برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه، جلسه کمیسیون با حضور رحمانی‌فضلی وزیر کشور و معاونان وی برگزار شد.

وی افزود: نحوه طراحی تعرفه‌ها و تشابه ظاهری آنها با یکدیگر، به ویژه در حوزه‌هایی که یک داوطلب برای انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و ریاست‌جمهوری داشتند، بروز اختلال در سامانه الکترونیک تشخیص هویت و رأی‌گیری در برخی از ساعات اخذ رأی در شعب، تأخیر در آغاز فرآیند رأی‌گیری و ازدحام جمعیت در ساعات اولیه انتخابات، بی‌نظمی در صندوق‌های اخذ رأی خارج از کشور، کمبود تعرفه در برخی از شعب اخذ رأی در شهرستان‌هایی نظیر کهگیلویه و بویراحمد با وجود تأکید مقام معظم رهبری بر لزوم تأمین سریع، به موقع و کافی تعرفه در همه شعب اخذ رأی، عدم پیش‌بینی و اتخاذ تدابیر لازم برای اخذ رأی از گروه‌های حساس نظیر کادر درمان و سالمندان، قطعی اینترنت در استان‌های مختلف کشور و بروز برخی سوالات در طرز کار وزارت کشور در اعمال نظر هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها پیرامون عدم احراز صلاحیت برخی نامزدهای انتخابات شوراها براساس ماده ۶۳ قانون انتخابات از جمله موضوعات و شکواییه‌هایی است که به دبیرخانه کمیسیون رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این موضوعات در جلسه امروز با وزیر کشور مطرح و پاسخ‌های وی به صورت شفاهی استماع شد و نمایندگان عضو کمیسیون نیز نکات خود را مطرح کردند.

خضریان تصریح کرد: مقرر شد براساس قانون، وزیر کشور پاسخ کتبی خود را نیز به کمیسیون تقدیم کرده و این پاسخ در کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته و گزارشی در خصوص آن تدوین شود. پس از آن، این گزارش در صحن کمیسیون جمع‌بندی و پس از تصویب کمیسیون به اطلاع مردم خواهد رسید./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون اصل نود رحمانی فضلی شکایات انتخاباتی خضریان اخذ رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۷۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود

سلیمی دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت برگزار و از فردا ۱۳ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه دارد افزود: در این مدت نامرد‌ها می‌توانند ستاد‌های انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که شهرداری‌ها برای تبلیغات نامزد‌ها در نظر گرفته، استفاده کنند.

سلیمی اظهار کرد: مستند‌ها و مناظرات انتخاباتی که از سوی صدا و سیما هم ضبط شده است، از طریق شبکه استانی خاوران پخش می‌شود تا مردم بتواند با رصد و پیگیری برنامه ها، شناخت کافی از نامزد‌ها پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • ورود چهره‌های جدید و احتمال شکل‌گیری جریانات نوپا در مجلس
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • اخبار انتخاباتی در هفته‌ای که گذشت چه بود؟
  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از فردا در کرمانشاه
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود