Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۹ هزار و ۶۴۵ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۸ هزار و ۱۰۱ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند. 

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۸۲ هزار و ۹۷۸ مورد بوده است که ۱۰۷ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۹۲ هزار و ۶۲۳ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر ۱۴۶ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که هفت مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۶ هزار و ۹۳۳ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۴۹۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک نفر از این فوتی‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

نگران موج پنجم ویروس کرونا هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: مهم این است، وقتی در کل کشور موجی شروع می‌شود را، مدیریت و دامنه آن را کم کنیم، و رفاه و امکانات بیشتری را برای استان فراهم بیاوریم.

پرویز قزلباش با اشاره به ویژگی‌های خاص ویروس هندی که بیماری‌زایی و واگیری بیشتری دارد، ادامه داد: ما نگران درگیری موج پنجم هستیم و احتمال این درگیری هم هست‌.

رئیس کلان منطقه ۶ آمایش کشوری در پاسخ به سوالی در مورد علائم واکسن اظهار داشت: ممکن است کوفتگی بدن، درد محل تزریق، سردرد و متورم شدن ناحیه تزریق از علائم تزریق واکسن باشد و بطور کلی کسی که واکسن می‌زند، رفتاری کاملا طبیعی دارد و در این خصوص، هر عارضه‌ای اگر بیش از چند روز ادامه پیدا کرد، حتما باید به پزشک مراجعه شود.

مدیر ارشد دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد: البته کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند حتماً باید بیماریشان کنترل شده باشد، چراکه افراد دارای بیماری زمینه‌ای بیشتر مستعد ابتلا به کرونا، هستند.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان ویروس کرونا بیمارستان بیماری فوتی سرپایی بستری دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان استان زنجان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۷۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

به گزارش همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 847441 منبع: مهر برچسب‌ها مردان ثبت احوال خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان