Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: طرح ایران مهربان با هدف سرپرستی کودکان یتیم و نیازمند استان با همکاری حوزه بسیج سپاه پاسداران اجرا می‌شود.

او افزود: همچنین با مشارکت سپاه بسیج و گروه‌های جهادی در ماه مبارک رمضان بیش از ۲۲۲ هزار پرس غذای گرم و بیش از ۸۰ هزار سبد معیشتی در اختیار نیازمندان استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیبه با بیان اینکه مقرر شده سپاه پاسداران خوزستان در زمینهٔ جذب حامی یتیم اقدام کند، اظهار داشت: تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ نفر حامی از بین پاسداران سپاه استان در قالب طرح هر کارمند حامی یک یتیم حمایت ایتام تحت حمایت کمیته امداد خوزستان را عهده‌دار شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان ضمن تقدیر از خدمات سپاه پاسداران به منظور محرومیت‌زدایی و کمک به رفع مشکلات اقتصادی نیازمندان بیان کرد: در ثبت نام حامیان سپاه و بسیج، استان پیشرو در تعامل با سپاهیان و بسیجیان است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به همکاری‌های انجام شده در خصوص اجرای پویش مردمی ایران مهربان به منظور جذب حامیان جدید برای فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد، ادامه داد: اجرای این پویش با هدف جذب حامیان جدید برای حمایت مادی و معنوی از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت با همکاری کمیته امداد و بسیج سازندگی سپاه استان سرعت می‌گیرد تا هیچ یتیمی در سطح خوزستان بدون حامی نماند.

شیبه به همکاری‌های خوب سپاه  خوزستان با کمیته امداد در حوزه محرومیت‌زدایی و کمک به قشر محروم و نیازمند استان اشاره و تصریح کرد: سپاه استان علاوه بر برنامه‌های ماه مبارک رمضان در زمینه‌هایی همچون ایجاد کمک هزینه ازدواج جهیزیه اشتغال برای نیازمندان و تامین مسکن مددجویان نیز در طول سال همکاری‌های بسیار نزدیکی با کمیته امداد استان دارد.

او ضمن تقدیر از خدمات سپاه پاسداران در رابطه با محرومیت‌زدایی و کمک به رفع مشکلات اقتصادی نیازمندان بیان داشت: ایجاد زمینه اشتغال مددجویان از رویکرد‌های مهم و سیاست‌های این نهاد است که پارسال با مشارکت سپاه پاسداران و بسیج سازندگی، طرح اشتغال ویژه مددجویان متقضای اشتغال راه‌اندازی شده، گفت: به زودی تفاهم نامه همکاری کمیته امداد و سپاه به منظور اشتغال نیازمندان امضاء خواهد شد.

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در این دیدار با تقدیر از خدمات کمیته امداد در استان اظهار کرد: سپاه و بسیج به دنبال هم افزایی با کمیته امداد برای کمک به نیازمندان هستند و این ۲ نهاد در تعامل با یکدیگر در پیشبرد بسیاری از امور جامعه می‌توانند همکاری و مشارکت خوبی در زمینه محرومیت زدایی داشته باشند.

او افزود: تهیه بیش از ۳۰۰ هزار بسته معیشتی و غذای گرم اقدام ارزشمندی بود که الحمدالله با همت امدادگران پاسداران و جهادگران صورت پذیرفت، البته در سال ۱۴۰۰ برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیدیم تا با هم افزایی نهاد‌ها به ویژه کمیته امداد بتوانیم محرومیتی که در مناطق مختلف کشور خوزستان است را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح ایران مهربان کمیته امداد غذای گرم بسته معیشتی محرومیت زدایی سپاه پاسداران کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۷۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دویچه‌وله، این پیشنهاد را اتحادیه احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان دادند. فراکسیون پارلمانی این دو حزب خواستار اتخاذ رویکرد سخت‌گیرانه‌تر و بازنگری در سیاست نسبت به ایران است. اما دو پیشنهاد این فراکسیون، در پارلمان آلمان رای نیاورد و سایر احزاب با آن مخالفت کردند. طرح آنها قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی و تحریم‌های جامع‌تر در سطح اتحادیه اروپا بود.

یوهان دیوید وادفول، یکی از نمایندگان این فراکسیون از این که آلمان همچنان بزرگ‌ترین شریک تجاری اتحادیه اروپا با ایران است، انتقاد کرد و آن را «بن‌بست سیاست آلمان در قبال ایران» خواند. نیلس اشمیت، نماینده حزب سوسیال دموکرات در واکنش به انتقادهای این فراکسیون گفت: «بقای ایران به تجارت با آلمان بستگی دارد.» او تاکید کرد که دیپلماسی همچنان مسیر درست «برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران» است و پرسید که جایگزین احزاب یادشده «برای جلوگیری از بمب هسته‌ای ایران چیست؟»
لامیا کادور از حزب‌سبزها هم اتهام مماشات با ایران را رد کرد و از ۱۰ بسته تحریمی علیه ایران از سال ۲۰۲۲، احضار سفیر ایران و ارجاع پرونده ایران به شورای حقوق بشر سخن گفت.

رناتا آلت از حزب دموکرات‌های آزاد هم حملات موشکی ایران به اسرائیل را یک نقطه عطف دانست. او به تحریم‌های متعدد اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۱ اشاره کرد و گفت: «مشکل این است که ایران، این تحریم‌ها را دور می‌زند. بیش از نیمی از صادرات ایران به چین و ترکیه است. باید اقدام قوی‌تری علیه تجاوزات ایران و برنامه موشکی آن انجام دهیم».

گروه پارلمانی اتحادیه احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی از دولت آلمان خواست تا پیش‌نویس بسته تحریمی جامعی علیه ایران را در چارچوب اتحادیه اروپا ارائه کند. نمایندگان این فراکسیون تاکید کردند که اروپا تا رسیدن به این هدف هنوز راه طولانی در پیش دارد و دولت آلمان به جای انتقاد کردن از ایران در پلتفرم ایکس (توئیتر سابق) باید پیشتاز اقداماتی تاثیرگذار علیه آن در اتحادیه اروپا باشد.

تحریم گروه‌های مورد حمایت ایران، تحریم‌های تجاری بیشتر، دشوارتر کردن تأمین مالی سپاه پاسداران و رویکرد سخت‌گیرانه‌تر به انتقال فناوری و همچنین تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ به‌عنوان مرکزی برای عملیات سپاه پاسداران در آلمان، موارد دیگری است که در این پیشنهاد آمده است.

گفتنی است که نمایندگان پارلمان اروپا اخیرا با تصویب قطعنامه‌ای، حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل را شدیداً محکوم کردند و خواستار قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌ها و گروه‌های تروریستی شدند. این در حالی است که دولت‌های اروپایی و پارلمان اروپا ظرف هفت ماه گذشته نسبت به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه و همچنین اقدامات تروریستی اسرائیل در سوریه از جمله علیه سفارت ایران، سکوت اختیار کرده‌اند. نمایندگان پارلمان اروپا همچنین خواستار گسترش تحریم‌ها
علیه رژیم اسلامی به ویژه در عرصه‌های نفت و بانک شدند. آنان همچنین از اتحادیه اروپا خواستند که نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران و نقش آن در بی‌ثبات کردن خاورمیانه به ویژه از خلال حمایت از گروه حماس را تأیید کند. یادآور می‌شود طرف اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام، خود را در حد پادوی بی‌اختیار آمریکا پایین آورد و به ایران اعلام کرد که قادر به انجام تعهدات ضد تحریمی و خرید نفت ایران یا تجارت متقابل حتی در حد فروش دارو نیست. بنابراین ایران پس از دو سال خویشتنداری اقدام به توقف اجرای تعهدات برجامی کرد.

کد خبر 847328 منبع: کیهان برچسب‌ها خبر ویژه تحریم ایران و آلمان

دیگر خبرها

  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • بیش از ۵۰ مربی و معلم خوزستانی با رهبری دیدار می‌کنند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد زنجان همکاری دارند
  • ۱۶۸۹ حامی معلم با کمیته امداد همکاری دارند
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • تقویت انسجام ملی در سایه انجام عملیات وعده صادق
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران
  • مخالفت پارلمان آلمان با پیشنهاد تحریم سپاه پاسداران + جزئیات
  • سپاه پاسداران جان می‌دهد تا عزت ایران و ایرانی باقی بماند