Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرهنگ غلامرضا هاشمی‌زاده  روز سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردستان در فرمانداری با قدردانی از کارکنان مبارزه بامواد مخدر شهرستان افزود: امسال علاوه بر افزایش ۱۷۵ درصدی کشفیات مواد مخدر، افزایش دستگیری موادفروشان در شهرستان را شاهدیم و در این ارتباط ۱۱ نفر خرده فروش و ۱۲۰ نفر نیز در راستای مصرف و توزیع مواد مخدر بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیشترین مواد کشف شده تریاک، مرفین و حشیش بوده است، ادامه داد: کشف این مقدار مواد مخدر در اردستان بی سابقه است و دستگیری‌ها نشان از شمار زیاد مصرف‌کنندگان دارد.

فرمانده انتظامی اردستان با اشاره به تعطیلی کمپ‌ ترک اعتیاد باران، تصریح کرد: بهزیستی باید پیگیر رفع مانع‌های موجود برای راه‌اندازی مجدد این کمپ باشد و حمایت از کمپ ترک اعتیاد زندگی دوباره را در دستور کارقرار دهد.

وی با بیان اینکه طرح امنیت محله محور در اردستان در حال اجرا است، اضافه کرد: تاکنون ۲۰ طرح شناسایی معتادان، خرده فروشان و دستگیری فروشندگان مواد مخدر اجرا شده و این افراد تحویل دستگاه قضایی شده‌اند و شماری در زندان بسر می‌برند.

هاشمی زاده با اشاره به اینکه زمان رسیدگی به پرونده این افراد گاهی چندین ماه طول می کشد و برخی نیز بار دیگر در شهر رها می‌شوند، گفت: همین موضوع برای تداوم خلاف این افراد فرصت مجدد ایجاد می‌کند و اگر ظرفیت کمپ ترک اعتیاد زندگی بالای ۲۰ نفر باشد می‌توان‌ معتادان را جمع‌آوری کرد و تحویل کمپ داد.

وی ادامه داد: خیران باید به کمک مسوولان بیایند تا از اعزام معتادان به کمپ ترک اعتیاد قلعه شور خوداری شود.

لزوم تشکیل گروه مرجع در محلات

فرماندار اردستان نیز با تبریک هفته قوه قضاییه و مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: باید در همه محله‌های این شهرستان یک گروه مرجع تشکیل داد تا موضوع مواد مخدر را پیگیری و دلسوزانه کار کند.

حمیدرضا تاملی افزود: سازمان ملل متحد شعار سال ۲۰۲۱ مبارزه با مواد مخدر را "حقایق در باره مواد مخدر را به اشتراک بگذاریم تا زندگی‌ها را نجات دهیم" اعلام کرده که نشان از اهمیت موضوع و لزوم مشارکت همگانی در این راه دارد.

به گفته وی، مولفه‌های موثر در حوزه‌های مدیریتی به سرعت در حال تغییر است و دستگاه‌ها گاهی از درک آن‌ها عاجزند و به دلیل بروکراسی اداری واکنش لازم را نشان نمی‌دهند.

وی، یکی از چالش های موجود را دوگانگی در صدور احکام دانست و اظهار داشت: گاهی در مقابله ها، احکام قضایی سختگیری می‌شود اما بعدها با فشارهای بین المللی و واقعیت‌های داخلی عقب‌نشینی می‌کنیم که به یک نگاه بدهکارانه نسبت به مصرف‌کنندگان منجر می‌شود و دستگاه ها را زیر سوال می برند و فضای شرارت آمیز را به فضای ترحم آمیز تبدیل می کنند و دستگاه ها باید پاسخگو باشند.

فرماندار اردستان گفت: آنچه قابل بیان است در پدیده اجتماعی نمی توان انتظار داشت تنها دستگاه های دولتی بتوانندکار کنند و خدمات ارایه دهند، از طرفی دستگاه ها معمولا به کسی خدمات ارایه می کنند که مطالبه گر باشد واین ساختار دولتی با این مدل جواب نمی دهد.

وی، موضوع آگاه سازی را مهمترین ابزار پیشگیری از اعتیاد اعلام و تصریح کرد: اداره بهزیستی و نیروی مقاومت بسیج این‌موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

تاملی کمک سازمان های غیردولتی و مردم نهاد به مسوولان در راستای مبارزه با مصرف مواد مخدر را ضروری دانست و اظهار داشت: این در حالی است که با وجود فعالیت ۳۲ سازمان مردم نهاد در شهرستان حتی یک سازمان مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر نداریم.

فرماندار اردستان با اشاره به اینکه برخی بر این باورند که بیکاری منشا مصرف مواد مخدر است، تصریح کرد: این شهرستان مشکل اشتغال ندارد و هر فرد مایل به کار و دارای تخصص بیکار نخواهد ماند.

وی، از تلاش کارکنان نیروی انتظامی اردستان که در راستای کشف مواد مخدر تلاش زیادی کرده‌اند و در سه ماهه سال جاری کشفیات قابل توجهی از انواع مواد مخدر داشته اند تقدیر و تشکر کرد.

پرداخت ۹.۲ میلیارد تومان تسهیلات به بهبودیافتگان و مددجویان بهزیستی 

رییس اداره بهزیستی اردستان گفت: در راستای ایجاد اشتغال برای افراد بهبود یافته و مددجویان تحت پوشش در سال گذشته افزون بر ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ۷۹ بهبود یافته و شماری از مددجویان تحت پوشش پرداخت شده است؛ امسال نیز سقف پرداخت تسهیلات از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

محمدعلی مطلب‌زاده با تبیین برنامه‌های بهزیستی در هفته مبارزه با مواد مخدر افزود: در بحث تامین هزینه کمپ‌های ترک اعتیاد بهزیستی در حد توان خود کمک کرده‌ایم و همکاری اداره‌ها به ویژه شهرداری‌ها نیاز است.

وی درباره وضعیت کمپ باران خاطر نشان کرد: کارهای اداری آن انجام شده و تا پایان تیر ماه این کمپ به طور مجدد راه‌اندازی می‌شود.

در این نشست از خدمات فرمانده انتظامی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر و یکی از پرسنل پرتلاش منطقه انتظامی اردستان تجلیل شد.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار تفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها فرمانداران مراکز ترک اعتیاد اردستان پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرمانداران مراکز ترک اعتیاد اردستان فرمانداران مراکز ترک اعتیاد اردستان پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا سازمان بهزیستی کشور مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر ترک اعتیاد دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزیزد، سرهنگ "سید رضا صادقیان" در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای اجرای طرح آرامش در شهر عوامل پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشرافیت کامل اطلاعاتی و انتظامی و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها درهفته گذشته اقدام به اجرای طرح آرامش و پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر از وجود معتادان متجاهر در سطح شهر و روستا‌های حوزه استحفاظی خود کردند.


 صادقیان گفت: اقدامات صورت گرفته پلیس در راستاي اجرای طرح سراسری آرامش در شهر با انجام کار اطلاعاتی منجر به دستگیری قاچاقچی و خرده فروش حرفه‌ای مواد مخدر در کمربندی یزد به تفت و کشف ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک شد.


 فرمانده انتظامی شهرستان تفت در پایان، ضمن خرسندی مردم و شهروندان از اجرای این طرح،  مقابله اثربخش با مقوله مواد مخدر را نیازمند عزم همگانی همه دستگاه‌های مسئول، همچنین مردم و نهادینه سازی مشارکت‌های عمومی در بین اقشار مختلف جامعه دانست.

دیگر خبرها

  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • ۶۳ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اردستان دستگیر شدند
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • دستگیری قاچاقچی حشیش در تفت
  • دستگیری قاچاقچی با ۲ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک و حشیش در تفت