Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا حملات اخیر هوایی آمریکا به قلمروی سوریه و عراق را بشدت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، وزیر خارجه کوبا سه شنبه بعد از ظهر بشدت از حملات هوایی اخیر آمریکا به عراق و سوریه انتقاد کرد.

«برنو رودریگز» وزیر خارجه کوبا در توییتی بدین منظور نوشت: «کوبا بشدت حمله هوایی آمریکا به قلمرو‌های سوریه و عراق که نقض آشکار قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد است را محکوم می‌کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع آمریکا از حمله هوایی هواپیما‌های جنگی این کشور به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر داد. پنتاگون مدعی شده که این حملات در پاسخ به حملات شبه نظامیان به پایگاه‌ها و نظامیان آمریکایی مستقر در خاک عراق صورت گرفته است.

کانال خبری صابرین نیوز در عراق نیز از بمباران مواضع نیرو‌های حشد الشعبی در نوار مرزی عراق و سوریه خبر داده است.

وزارت دفاع آمریکا در ادامه بیانیه خود ضمن تاکید بر حمایت از نظامیان آمریکایی مستقر در عراق مدعی شده است که ارتش آمریکا به دعوت دولت عراق و برای جنگ با داعش در این کشور حضور دارد و انجام این حملات یک پیام بازدارنده برای محدود کردن خطرات علیه نظامیان آمریکایی است.

خبرگزاری سانا در گزارش تکمیلی خود آورده است، یک هواپیمای جنگی که گمان میرود آمریکایی باشد ساعت یک بامداد به وقت محلی به منازل مسکونی در حومه شرقی دیرالزور در منطقه بوکمال به موشک حمله کرده است که در این حملات یک کودک شهید شده و سه غیرنظامی دیگر نیز مجروح شده‌اند.

خبرگزاری سانا همچنین از خسارات مادی به منازل مسکونی و غیرنظامی خبر داده است. منابع عراقی نیز گزارش دادند که در این حملات موشکی چهار نفر از نیرو‌های حشد الشعبی به شهادت رسیده‌اند.

این دومین بار است که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید اقدام به انجام حملات نظامی در منطقه به گروه‌های مقاومت کرده است. سخنگوی کاخ سفید دوشنبه گفت که رئیس‌جمهور آمریکا حمله به مواضعی در مرز عراق و سوریه را «ضروری، مناسب و سنجیده» می‌داند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کوبا افول آمریکا حشد الشعبی جبهه مقاومت اشغال عراق عراق و سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟

به گزارش همشهری آنلاین، تحلیلگران نظامی بر این باورند که پدافند هوایی و جت‌های «سوخو-۳۵» روسیه در مقایسه با جنگنده‌های «اف-۱۶» پیشرفته‌تر و به روزتر است. وبگاه «بالگرین میلیتری» روز دوشنبه نوشت، هواپیماهای روسی به‌ویژه جنگنده سوخو-۳۵ به‌خاطر توانایی‌شان در شناسایی جنگنده‌های آمریکایی، از صدها کیلومتر مورد تحسین خلبان‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند.

این جنگنده‌های مجهز به موشک‌های پیشرفته «آر-۳۷» می‌توانند جت‌های اف-۱۶ را مغلوب کنند. در این شرایط، هواپیماهای نیروی هوایی اوکراین در صورتی که مجبور به مقابله با این جت‌های روسی شوند، با چالش‌های مهمی مواجه می‌شوند. این درحالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها سه فرودگاه در غرب اوکراین توسط کیف برای استقرار جنگنده‌های اف-۱۶ آماده می‌شوند.

روسیه موضع خود را به صراحت اعلام کرده که هر فرودگاهی، صرف نظر از موقعیت جغرافیایی آن، به عنوان مکان حملات علیه روسیه استفاده شود، یک هدف قانونی برای موشک‌های روسیه در نظر گرفته می‌شود. سوخو-۳۵ یکی از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های روسیه است. تجهیزات اویونیک آن شامل رادار آرایه اسکن شده می‌تواند چند هدف را در بردهای طولانی ردیابی کند.

کد خبر 848174 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه جنگنده دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد