Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس، در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در شیراز افزود: مهندسان ساختمان باید ارتباط خود با مردم و ارباب رجوع گسترش دهند و ارتباط خود را با جامعه به گونه‌ای تنظیم کنند که خدمت سودمندشان در ذهن مردم به همین نحو جلوه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: برخی دادن پول به مهندس را اجحاف می‌دانند که علت آنرا می‌توان در عدم ارتباط با جامعه مخاطب و اطلاع رسانی در خصوص جامعه مهندسی و خدمات آن‌ها جستجو کرد در حالی که باید به گونه‌ای باشد که هر کس که به مهندسان رجوع می‌کند باید بداند که سرمایه خود را چند برابر کرده است.

رحیمی اظهار داشت: باید تدبیری اندیشیده شود که در قالب قانون یا اصلاح قانون، سازمان‌های نظام مهندسی با توجه به توانمندی، ظرفیت و تخصصی که دارند در ساخت و ساز‌های کشور مشارکت کنند.

او گفت: معتقدم که تا بخش خصوصی را به شکل تخصصی توانمند نکنیم و به کار نگیریم مشکل مسکن چه مسکن ملی و چه مسکن مهر حل نمی‌شود.

استاندار فارس افزود: باید بپذیریم کسانی که سال‌ها در این حرفه بوده و تجربه بالایی را کسب کرده‌اند دست جوان تر‌ها را هم بگیرند و بازار به گونه‌ای قبضه نشود که جوان تر‌ها نتوانند ورود کنند.

رحیمی ادامه داد: در مسکن ملی معتقدم که وزارت راه و شهرسازی باید با جرات بیشتری ورود کند، اراضی زیادی هست که باید یک هماهنگی در وزارت راه و شهرسازی بین معاون مسکن و معاون شهرسازی ایجاد شود تا بتوان در شهر‌ها و مراکز استان‌ها زمین مورد نیاز را برای اجرای مسکن ملی تامین کرد.

او اظهار داشت: در همین شهر شیراز هم دولت و هم بخش خصوصی زمین به اندازه کافی در اختیار دارند که می‌توانیم با تغییر و الحاق در اختیار ساخت مسکن قرار دهیم، اما نیاز است که شورای عالی شهرسازی به عنوان اولویت اول به این مباحث نگاه کند.

رحیمی ادامه داد: خیل عظیم مهندسان کشور می‌توانند توسعه آینده کشور را رقم بزنند و با توجه به نیرو‌های خوش فکر و خلاقی که در این مجموعه‌ها وجود دارد بن بستی هم برای آن‌ها وجود ندارد.

او افزود: دانشگاه‌ها نیز باید به سمت آموزش کیفی مهندسان حرکت کنند تا محصول نهایی کار مهندسان در قالب ساخت‌ها وساز‌های استاندارد و قابل قبول با عمر طولانی جلوه گر شود.

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه مجموعه نظام مهندسی ساختمان استان به مقوله مدیریت بحران و پدافند غیرعامل نیز ورود خوبی داشته است گفت: به منظور ایجاد آمادگی در استان برای مقابله با بحران‌ها حوادث احتمالی، طی سال‌های اخیر اقدام به تهیه بانک اطلاعات ماشین آلات و امکانات در استان کرده‌ایم.

رحیمی افزود: بر این اساس هرزمان که به ماشین آلات بخش خصوصی نیاز شود با مراجعه به این بانک اطلاعاتی از تعداد و نوع ماشین آلات موجود اطلاع کسب می‌کنیم و می‌توانیم برای همکاری و انجام ماموریت آن‌ها را فرا بخوانیم.

او ادامه داد: با توجه به تجربه استان در این زمینه، آمادگی داریم که در این زمینه تجربه را در اختیار سایر استان‌ها قرار دهیم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دیپلماسی عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان نظام مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از نجات جان ۱۵ نفر در آتش سوزی مجتمع مسکونی در پردیسان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدجواد سجادی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان 4 طبقه در شهرک پردیسان اظهار داشت: بعد از ظهر امروز  یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه، ساعت 18:51 آتش‌سوزی طبقه چهارم آپارتمان مسکونی در شهرک پردیسان به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی قم اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله 3 دستگاه خودرو اطفاء حریق و 1 دستگاه خودرو ویژه نردبان به همراه 12 نفر آتش‌نشان به محل آتش‌سوزی اعزام و واحدهای عملیاتی در ساعت18:52 به محل حریق رسیدند و مشغول عملیات اطفاء و نجات شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تأکید بر اینکه آتش‌سوزی از طبقه چهارم ساختمان آغاز شده و دود غلیظ مسیرهای خروج را مسدود کرده بود، ادامه داد: خوشبختانه با سرعت عمل بالای آتش‌نشانان، آتش‌سوزی در لحظات اولیه مهار شد و شهروندانی که در طبقات گرفتار شده بودند از طریق راه‌پله و خودرو ویژه نردبان از داخل ساختمان خارج شدند.

سجادی با اشاره به اینکه این حادثه خسارت جانی در پی نداشته است، گفت: علت حادثه توسط تیم علت‌یابی حریق در حال بررسی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقایسه جک J۴ با کی ام سی ایگل؛ تفاوت در چیست؟
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • واکنش سازمان نظام وظیفه درباره این نوع معافیت از سربازی
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • چرا انتشار اوراق رهنی مسکن در ایران گره گشا نبود؟
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت