Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@06:17:25 GMT

عوامل تشدید کننده میگرن کدام است؟

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۹۷۸۰۸

عوامل تشدید کننده میگرن کدام است؟

یک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه میگرن یک بیماری مرتبط با سبک زندگی است گفت: با رعایت عوامل محیطی می‌توان از بروز و تشدید آن جلوگیری کرد.

به گزارش برنا؛ هرندی متخصص مغز و اعصاب گفت: سردرد‌ها در دو شکل متفاوت نمایان می‌شوند،  سردرد‌های اولیه یک اختلال اولیه و پایه‌ای است که زمینه ژنتیکی دارد مثل میگرن، نوع دیگر سردرد‌های ثانویه که ناشی از بروز یک اتفاق اضافی مثل تومور مغزی، عفونت و التهاب بر مغز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عمده سردرد‌ها را سردرد‌های اولیه دانست و عنوان کرد: این سردرد‌ها به واسطه اختلال شیمیایی رخ می‌دهند، بعضی افراد قبل از شروع میگرن و سردرد معمولا دچار بدخلقی، احساس نیاز به غذای شیرین، خمیازه، دل درد، بیرون‌روی و سرگیجه می‌شوند.

هرندی ادامه داد: ممکن است همراه سردرد نیز علائمی، چون اختلالات بینایی، تاری چشم، حالت تهوع و استفراغ داشته باشد، لذا سروصدا، نور و بعضی بو‌ها فرد را اذیت می‌کند.

این متخصص مغز و اعصاب اظهار کرد: میگرن یک بیماری مرتبط با سبک زندگی است و با رعایت عوامل محیطی تشدید کننده می‌توان از بروز و تشدید آن جلوگیری کرد، لذا فرد با کسب آرامش، ورزش کردن، خوابیدن درست و به موقع و درمان بیماری‌های زمینه‌ای که باعث تشدید میگرن می‌شود، می‌تواند تا ۵٠ الی ۶۰ درصد از شروع و تشدید میگرن جلوگیری کند.

هرندی افزود: در درمان این بیماری از دارو درمانی استفاده می‌شود، یک سری دارو برای حملات حاد میگرنی تجویز می‌شوند و یک سری دارو‌های دیگر نیز در صورت حملات آزاردهنده و طولانی که بیش از چهار، پنج بار اتفاق می‌افتد تجویز می‌شود.

او با بیان اینکه سردرد‌ها با بوی سیگار تشدید می‌شود و ممکن است بین۴ الی ۷۲ ساعت طول بکشد، اظهار کرد: سردرد میگرنی مزمن است و با گذشت زمان ممکن است ادامه پیدا کند.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: توصیه می‌شود این افراد در زمان شروع علائم در محیط تاریک استراحت کنند و یا در زمان احساس سر درد سر و چشمان خود را ببندند، سردرد میگرنی در اغلب موارد یک طرف سر را فرا می‌گیرد، معمولا علائمی نظیر حال تهوع، احساس ضربان در سر و تشدید درد با نور و صدای زیاد را دارد.

او افزود: عواملی که باعث بروز سردرد‌های میگرنی می‌شوند عبارت از الکل، تغییرات آب و هوا، کمبود خواب، تغییر در روتین روزانه، کمبود آب بدن، گرسنگی، غذا‌های خاص، بو‌های شدید، دندان قروچه در شب و قاعدگی زنان است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مغز سبک زندگی درمان دارو سیگار زنان مغز میگرن سردرد متخصص مغز و اعصاب سردرد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۷۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که آمریکا تحرکات خود را در سوریه با هدف تقویت پایگاه‌های غیرقانونی خودش در استان‌های «حسکه» و «دیرالزور» تشدید کرده است.

طبق این گزارش، این تحرکات در پی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال خروج نظامیان آمریکا از عراق و ترس از تشدید حملات مقاومت صورت گرفته است.

طبق این گزارش، حملات روز‌های اخیر به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق به‌منزله یک پیام هشدار برای آمریکایی‌هاست و بر این نکته تاکید دارد که در صورت طفره رفتن واشنگتن از خروج از عراق و حتی سوریه، مقاومت بر تصمیم خود برای تشدید حملات پایبند است.

المیادین همچنین گزارش داد، در پی این تحولات، آمریکایی‌ها طی ماه آوریل ۱۲۰ کامیون حامل تسلیحات نظامی و اسلحه و همچنین سامانه‌های پدافندی وارد پایگاه‌های آمریکا در حسکه و حومه شرق دیرالزور کردند. همچنین در برهه زمانی مذکور، هشت هواپیمای ترابری نیز در این پایگاه‌ها فرود آمدند.

منابع خبری همچنین از تمرینات نظامی اشغالگران آمریکایی در پایگاه‌های غیرقانونی خودشان در حومه حسکه و دیرالزور خبر داده‌اند.

منابع میدانی نیز به المیادین اعلام کردند آمریکا از زمان هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در سوریه به دست صهیونیست‌ها، طرح تقویت اضافی برای پایگاه‌های غیرقانونی خود در سوریه را آغاز کرده است و این تدابیر شامل تسلیحات و تجهیزات مختلف از جمله استقرار سامانه‌های پدافند هوایی اضافی با هدف حفاظت از این پایگاه‌ها در برابر حملات مقاومت است.

در همین راستا منابع مطلع اعلام کردند: مقاومت عراق در حمایت از ملت فلسطین حملات خود را به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و بلندی‌های اشغالی جولان متمرکز کرده و آماده تشدید دوباره حملات خود در سوریه و عراق است.

این منابع گفتند: خروج آمریکایی‌ها از عراق باید خروج از سوریه را نیز به همراه داشته باشد، اما واشنگتن نمی‌خواهد پرونده‌های اردوگاه‌های داعش و زندان‌های سوریه بسته شود به همین دلیل ممکن است تمایل به ماندن بیشتر در سوریه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • تشدید اعتراضات ضد صهیونیستی در کشور‌های غربی در حمایت از مردم غزه
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟