Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران بعدازظهر امروز در ستاد هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: اینکه مبتلایان و گرفتاران حوزه مواد مخدر اقدام به ترک می‌کنند جای شکر دارد، بیش از اینکه به کسانی که در دام اعتیاد قرار دارند هشدار دهیم بهتر است به کسانی که هنوز به این دام نیفتادند؛ توجه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای فرد معتاد هیچ چیزی باارزش نیست، گفت: معتادان بیمارانی هستند که بیماری خود را نمی‌پذیرند اگر هم قبول کنند تصمیم ندارند، معالجه شوند، باید به جوانانی که سالم هستند ترویج، تبلیغ، نصیحت، هشدار و پیام‌رسانی را مدنظر قرار دهیم، تا عبرت بگیرند.

محمدی‌لائینی اعلام کرد: بخش اعظمی از مراجع‌کنندگان به دفتر نمایندگی ولی فقیه در مرکز استان کسانی هستند که به‌واسطه اعتیاد دچار آسیب شدند، اکثر سرپرست‌ها خانواده خود را رها کردند، جوانان باید در دورهم‌نشینی‌های دوستانه سالم شرکت کنند، بستر برای ترویج تفنن‌های کاذب، دروغین، نامشروع، مدکر و مخدر آماده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هر چیزی که انسان را از زندگی بازدارد، مخدر است، تاکید کرد: اعتیاد سرگرمی غافل‌کننده است، والدین باید حواس‌شان جمع باشد، خانواده‌های ما در فکر فرزندآوری هستند ولی فرزندبانی را فراموش می‌کنند.

این مسؤول اضافه کرد: ما برخورد حساب شده امنیتی اطلاعاتی آن چنانی برای مقابله با شبکه‌های پیچیده و خطرناک توزیع مواد مخدر نداریم و آن را دست کم می‌گیریم، باید به عوامل اصلی به‌جای دم‌دستی توجه کنیم، باید این شبکه‌ها را همچون جریان‌های نفاق و تروریست ببینیم.

وی در ادامه اظهار کرد: مواد مخدر بدترین تروریسم است، آسیب و بلاهای زیاد و مهمی دارد، با عده کافی و توانمندی‌های علمی کافی، نفوذ با شیوه‌های اطلاعاتی باید به فروپاشی این شبکه‌ها کمک کنیم چرا که استکبار جهانی از راه مواد مخدر، توزیع مشروبات و اشاعه بی‌فرهنگی‌ها با ما مقابله می‌کند‌، ما باید بیدار باشیم جوانان و نوجوانان را دریابیم

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه سیگار و قلیان دروازه ورودی اعتیاد است، اضافه کرد: متاسفانه توجه و ترویجی در زمینه مقابله با این دو صورت نمی‌گیرد، در حالی که جلوی خطر را باید از اینجا گرفت، خطر جدی است، با کمک همه نهادهای اجرایی با ترسیم یک افق چند ساله، در دولت آتی توان دفاعی در این زمینه را افزایش بدهیم و تا ریشه‌کن شدن این بلا پیش برویم و جشن پایان اعتیاد را برگزار کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: اعتیاد سیگار مواد مخدر قلیان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۷۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد

سرهنگ احمد نیکبخت در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه بامواد مخدر این فرماندهی از انتقال محموله بز رگ مواد مخدر به وسیله ۲ دستگاه سواری در محور مواصلاتی کاشان_قم مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این راستا تیمی از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشان با همکاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم در ابتدای محور کاشان- قم حاضر و طی عملیاتی ضربتی ۲ دستگاه خودرو پژو حامل مواد مخدر را توقیف و در بازرسی از آنها مقدار ۴۳ کیلو و ۱۵۰ گرم حشیش و ۴۲ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودروها جاساز شده بود را کشف کردند.

رئیس پلیس مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این رابطه ۳ متهم دستگیر که ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 6090057

دیگر خبرها

  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • ویپ و خطراتی فراتر از آسیب به ریه و مغز
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان
  • ماجرای گاز «خنده» در قلیان اکسیژن صحت دارد؟/ قلیان اکسیژن اعتیاد آور نیست؟