Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،رضا استاد رحیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در نشست تخصصی «چالش‌های نوین درمان در حوزه اعتیاد» به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز و تعدادی از فعالان سازمان‌های مردم نهاد حوزه مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شدگفت: دنیای مدرن، مسائل و چالش‌های مدرنی دارد بطوریکه قبلا مصرف کنندگان فقط از هروئین و تریاک استفاده می‌کردند، اما امروزه ۸۰۳ نوع مواد مخدر وجود دارد که تشخیص آسیب‌های هرکدام بسیار مشکل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: عدم وجود دیدگاه کلی نگر باعث شده است که هر یک از مراکز درمان و ترک اعتیاد یک نوع روش درمانی را در پیش گرفته و هیچ کدام همدیگر را حمایت و هم‌پوشانی نکنند و هیچ گونه ارتباط سازمانی با هم ندارند یا اگر هم داشته باشند، بسیار ضعیف است.

اوتاکید کرد: باید تدابیری اتخاذ شود تا تعامل بین مراکز مبارزه با مواد مخدر و ترک اعتیاد افزایش یافته و در نهایت روش‌های درمانی بهبود یابد.

روزبه رجایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه بیان کرد: بحث‌ها و جلسات زیادی به بهانه هفته مبارزه با مواد مخدر مطرح و برگزار شده است که علی رغم کاستی ها، نواقص، کمبود‌های مالی و پشتیبانی که وجود دارد، در اثر تلاش و زحمات زیاد، آذربایجان‌شرقی از جمله استان‌های سرآمد در بحث مبارزه با مواد مخدر محسوب می‌شود.

اوگفت: هدف از برگزاری این جلسه بحث در حوزه درمان اعتیاد است تا با مطرح کردن روش‌های درمانی مختلف و بازگویی دغدغه‌ها و چالش‌های فعالان این حوزه به ویژه در شرایط کرونایی که درمان بیماران معتاد را تحت تاثیر گذاشته، به یک جمع بندی کلی و مفید و نتیجه‌ی مطلوب در این زمینه برسیم.

در ادامه این نشست تعدادی از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد فعال استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر با ارائه‌ی نقطه نظرات خود پیرامون راه‌های درمان جسمی، روحی، روانی، اجتماعی و جهان‌بینی اعتیاد پرداختند.

براساس این گزارش در این نشست بر روی مسائل وموضوعاتی از جمله متفاوت بودن راه درمان اعتیاد در افراد مختلف، تفاوت در مدالیته‌های درمان اعتیاد، خطرناک بودن مواد مخدر نوین شیمیایی از جمله ماده مخدره کمیکال، اهمیت بحث جلوگیری از بازگشت مجدد افراد ترک کرده به سمت مصرف مواد مخدر تاکید شد و همچنین مشکلات و چالش‌های مراکز و سازمان‌های مردم نهاد فعال در بحث مبارزه با مواد مخدر از جمله عدم توجه نهاد‌های و ادارات به فعالیت این سازمان ها، کمبود مکان برای برگزاری جلسات روانشناسی بعد از سم زدایی و... بحث و گفتگو شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ترک اعتیاد موادمخدر مبارزه با مواد مخدر سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان

سرهنگ کیومرث کشوری فرمانده انتظامی آبادان گفت: ماموران کلانتری ۱۳ قدس با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر در راستای اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر و به منظور ضربه زدن به باندهای قاچاق کار شناسایی و دستگیری افرادی که در این زمینه فعالیت دارند را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او از دستگیری سه فروشنده مواد مخدر در این عملیات خبر داد و گفت:  در بازرسی از محل اختفای آنان سه کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از نوع ماری جوانا همراه با یک قبضه سلاح جنگی کمری غیر مجاز ،دو تیغه خشاب مربوطه و شش هزار قرص ممنوعه روانگردان را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ کشوری در خاتمه با بیان اینکه متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند گفت: پلیس به صورت شبانه روزی و با شدت با قاچاقچیان مواد مخدر و مخلان امنیت و آرامش مردم برخورد می‌کند و اجازه جولان به آنها را نخواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • اصل شایسته سالاری باید در مراکز علمی حاکم باشد
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید