Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، دهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی‌با شعار «عدالت رسانه‌ای و آزادی بیان» با حضور مدیران رسانه‌های عضو این اتحادیه، کارشناسان سیاسی و مسئولان فرهنگی و به‌طور هم‌زمان در تهران، بغداد، بیروت، غزه، کابل، استانبول و صنعا از صبح سه‌شنبه هشتم تیر در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اجلاس یک روزه، عصر امروز به کار خود پایان داد.

علی عسکری در دهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی‌گفت: تشکیل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی آرایش رسانه‌ای ارزشمندی در مقابل رسانه‌های استکباری به وجود آورد و هم‌اکنون شاهد اثرگذاری بیش از پیش آن هستیم.

رئیس رسانه ملی در این اجلاس با اشاره به زمان شکل‌گیری اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی‌گفت: این اتحادیه از زمان تشکیل تاکنون از نهالی کوچک به درختی تنومند تبدیل شده، به طوری که امروز با ۲۲۸ عضو در ۳۳ کشور با ۲۲ زبان مختلف فعالیت می‌کند و ما به این رشد و بالندگی افتخار می‌کنیم.

علی عسکری تشکیل این اتحادیه را در برابر رسانه‌های نظام سرمایه‌داری و صهیونیست‌ها پدیده ارزشمندی خواند که در قبال هجمه این رسانه‌ها در عصر جنگ رسانه‌ای مقاومت می‌کند و رویاروی رسانه‌های نظام سلطه برای بیان حق و حقیقت ایستاده است.

وی افزود: این اتحادیه در دوران جنگ رسانه‌ای شکل گرفت تا مقابل رسانه‌های نظام سلطه بایستد و ظلم‌هایی را که بر مسلمانان می‌رود، به گوش جهانیان برساند و این یک آرایش رسانه‌ای ارزشمند است.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی‌با محوریت شخصیت‌های ارزشمند و مدیران رسانه‌های اسلامی‌شکل‌گرفته است، گفت: این اتحادیه از حمایت شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام نظیر سید حسن نصرالله برخوردار است و همه بزرگان جبهه مقاومت حامیان این اتحادیه هستند.

وی افزود: حاصل این جهاد رسانه‌ای، آرایش رسانه‌ای متنوع، ارزشمند و روبه‌رشدی شده است که باوجود برخی نقص‌ها، امروز توفیقات آن خشم دشمنان را برانگیخته و آن‌ها را بر آن داشته است تا برای تعطیلی این رسانه‌ها اقدام کنند.

رئیس رسانه ملی با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها درزمینه آزادی بیان، خصوصاً در بستر اینترنت و فضای مجازی گفت: تلاش برای بستن رسانه‌های جهان اسلام، چه رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران و چه دیگر رسانه‌های کشورهای جبهه مقاومت، نشان از اثرگذاری این رسانه‌ها دارد که موجب شده آن‌ها از ادعاهایشان برای آزادی بیان و هنجارهای اصلی خود عدول کنند و این نشانه ضعف و استیصال استکبار است.

علی عسکری خطاب به مسببان اصلی توقیف دامنه‌های اینترنتی رسانه‌های جبهه مقاومت گفت: بدانید که این اقدام نشانه ضعف و استیصال شما است و رسانه‌هایی که مسدود می‌کنید، کوتاه نخواهند آمد؛ چرا که این رسانه‌ها بر دوش مردان بزرگی قرار گرفته‌اند که ایستاده‌اند و تلاش می‌کنند از راه‌های دیگر پیام جبهه مقاومت را قوی‌تر از گذشته به گوش دنیا برسانند.

وی افزود: این انسان‌ها مصمم و جدی به راهشان ادامه می‌دهند و شجره طیبه‌ای هستند که هر چه شاخه‌هایش را ببرید، بیشتر رشد می‌کنند و بارورتر می‌شوند.

رئیس رسانه ملی با اشاره به وعده خداوند به یاری‌رساندن به مردان خدا گفت: خداوند نصرت می‌کند و در جاهایی که شما نمی‌دانید قدرت شکل می‌گیرد و رشد می‌کند؛ چراکه این‌ها شجره طیبه‌ای هستند که اصلشان در زمین و شاخه‌هایشان در آسمان است.

علی عسکری با تأکید بر اینکه جریان مقاومت در حال رشد و آمریکا، رژیم صهیونیستی و مرتجعان منطقه رو به افول هستند، گفت: شرایط اقتصادی و بدهی‌های روزافزون آمریکا که به بیش از ۲۸ هزار میلیارد رسیده، آینده‌ای تاریک را برای این کشور ترسیم کرده است.

وی از شواهد دیگر قدرت رو به افول آمریکا، رژیم صهیونیستی و ایادی آن‌ها هم گفت و تصریح کرد: انتخابات اخیر آمریکا از وخامت اوضاع داخلی این کشور حکایت می‌کرد و نشان از این افول داشت. علاوه بر آن بنا به اذعان فرماندهان نظامی آمریکا که گفته‌اند ایران برتری هوایی آمریکا را در منطقه شکست داده، قدرت نظامی‌شان هم روبه‌زوال است و قدرت منطقه‌ای آن‌ها هم با وجود موشک‌های نقطه‌زن ایران کم شده است.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه آمریکا امروز بیش از هر زمان دیگری مورد نفرت ملت‌های جهان است و اقدامات اخیر این کشور خصوصاً تحریم‌ها بر نفرت مردم از این کشور افزوده است، گفت: آمریکا امروز بیش از هر زمان دیگری نزد مردم منطقه منفور و در دریای نفرت آن‌ها فرو رفته و این معنای دیگری از افول سریع قدرت آمریکاست.

علی عسکری با تأکید بر اینکه رسانه‌های مقاومت باید با قدرت و اقتدار پیش بروند، ابراز امیدواری کرد اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی‌با گام‌های بلندی که برمی‌دارد، به‌سوی قدرت یافتن مسلمانان پیش برود و زمینه‌ساز طلوع خورشید ولایت عظمای الهی در سرزمین‌های اسلامی باشد.

کد خبر 5247247 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالعلی علی عسکری رسانه ملی سازمان صداوسیما فیلم کوتاه تئاتر ایران فیلم سینمایی حضور هنر ایران در جهان موسیقی ایرانی رادیو نمایش سریال ایرانی رادیو سینمای مستند سازمان هنری رسانه ای اوج ویروس کرونا مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی انیمیشن هنرمندان تئاتر اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی رئیس رسانه ملی رسانه ها جبهه مقاومت علی عسکری رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۷۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده، از آنان خواستند تا از امکانات موجود برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به این هولوکاست فلسطینی استفاده کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده، از آنان خواستند تا از امکانات موجود برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به هلوکاست فلسطینی استفاده کنند و با ایجاد هم‌افزایی بین‌المللی میان نخبگان دانشگاهی دنیا این بیداری را گسترده‌تر سازند.

خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد


ترجمه متن کامل نامه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

نخبگان محترم دانشگاه‌های ایالات متحده
جنایات رژیم اسرائیل در غزه و کشتار بیش از 34 هزار انسان بی‌گناه طی دویست روز باعث شد ما دانشجویان ایرانی شما را خطاب نامه خود قرار دهیم.

این روزها، یک نسل‌کشی هولناک در فلسطین رخ می‌دهد که در آن حدود 25000 کودک و زن به وسیله سلاح‌های اهدایی دولت شما به اسرائیل (رژیم صهیونیستی) جان خود را از دست داده‌اند. 25000 نفر یک عدد ساده نیست؛ در واقع اسرائیل 25000 زندگی، 25 هزار آرزو و 25 هزار امید و لبخند را از بین برده است.

شاید سوال برایتان پیش بیاید که چرا این نامه را خطاب به دولت‌مردان غربی نزدیم؟ پاسخ واضح است؛ ما سال‌ها است که از دولت‌مردان کشور‌های غربی ناامید شده‌ایم، زیرا اعتقاد داریم آنان آگاهانه، راه صداقت و انسانیت مبتنی بر حقوق برابر بشر را از سیاست جدا کرده‌اند. اما ما هنوز به انسانیت شما و سایر آزادی‌خواهانی که این روز‌ها محیط دانشگاه را به رغم مرگ آزادی و عدالت در سایه نقض فاحش متمم اول قانون اساسی توسط کاخ سفید، صحنه اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) کرده‌اید، امیدواریم.

سخن ما با شما به طور خاص در مورد مظلومیت تاریخی فلسطین و جنایات هشت دهه‌ای رژیم صهیونسیتی است؛ در این نامه نمی‌خواهیم به صورت تاریخی و حقوقی به بررسی ریشه‌های تشکیل دولت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و نامشروع بودن آن بپردازیم، اگرچه کسانی که اهل اندیشه‌اند، می‌توانند با بررسی بی‌طرفانه متون تاریخی به حقایق مهمی در رابطه با تشکیل دولت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) دست یابند؛ حقایقی که هیچگاه دولت‌های غربی پیرامون آن صحبت نمی‌کنند و اجازه گفتگو و بحث آزادانه در این رابطه را به شهروندان خود نمی‌دهند.

ما به جای بررسی متون حقوقی و تاریخی در این نامه از شما به عنوان نماینده‌ای از جامعه نخبگانی آمریکا فقط یک سوال می‌پرسیم:

رژیمی که برای بقا خود در هفت ماه به راحتی 25 هزار زن و کودک بی‌گناه را می‌کشد، برای ایجاد سانسور رسانه‌ای دست به ترور 100 خبرنگار می‌زند، مدارس و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند و در نهایت مانع از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه می‌شود و در این رابطه حتی با راکت، ماشین نمایندگان سازمان ملل را هدف قرار می‌دهد، آیا می‌تواند رژیمی مشروع در دنیا باشد؟ ما منتظر پاسخ شما به این سوال هستیم و خوشحال می‌شویم نظر شما را در این رابطه بدانیم.

در پایان، جنایات گسترده صهیونیست‌ها و اتفاقات تلخی که این روز‌ها در باریکه غزه می‌گذرد، امروز باعث اعتراضات وجدان‌های بیدار در اقصی نقاط جهان از جمله دانشگاهی که شما در آن فعالیت می‌کنید، شده است.

ما دانشجویان مسلمان از شما نخبگان گرامی می‌خواهیم مانند سایر آزادی‌خواهان جهان، از هر امکانی که در اختیار دارید برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به این هلوکاست فلسطینی استفاده کنید و با ایجاد هم‌افزایی بین‌المللی میان نخبگان دانشگاهی دنیا نیز می‌توانید، تصاویر و مستندات اعتراضی خود در دانشگاه را برای ما ارسال کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهادت‌طلبی از شاخصه‌های نیروهای نظامی ایران است
  • به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های شمال اراضی اشغالی
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • نقش مهم رسانه در عملیات طوفان الاقصی و رویدادهای پس از آن/دست برتر رسانه‌های مقاومت در تبیین جنایتهای رژیم صهیونیستی
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • ۱۰ پیام یک خیزش
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد