Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه ، ایران آماده مشارکت در تدوین اصول مورد نیاز فضای سایبری است گفت: ایران یکی از قربانیان حملات سایبری از طریق ویروس مخرب رایانه ای استاکس نت است.

خبرگزاری میزان - مجید تخت روانچی در سخنرانی خود در نشست شورای امنیت این سازمان که برای بررسی امنیت فضای سایبری برگزار شده بود، اظهار کرد: ایران یکی از قربانیان حملات سایبری از طریق ویروس مخرب رایانه ای استاکس نت است که توسط آمریکا و اسرائیل به طور مشترک برای آسیب به تاسیسات هسته ای صلح آمیز ایران ساخته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمادگی دارد در تلاش مجمع عمومی در جهت تدوین اصول و هنجارهای مورد نیاز فضای سایبری مشارکت کند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در تلاش مجمع عمومی در جهت تدوین اصول و هنجارهای مورد نیاز فضای سایبری مشارکت کند.

وی افزود: فضای سایبری فرصت های طلایی را برای بشر فراهم می کند تا به طور مداوم تمام جنبه های زندگی خود را توسعه و ارتقا دهد و چنین توانمندی برجسته ای باید در سراسر جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه ترویج شود و جلوی سوء استفاده از آن شامل ارتکاب اقدامات تجاوزکارانه، باج خواهی، تهدید و استفاده از زور و دخالت در اموری که در صلاحیت داخلی هر کشور بوده و موجب نقض حاکمیت ملی آنها می شود را گرفت.

تخت روانچی ادامه داد: طی سالهای اخیر شاهد روند نگران کننده ای از اتهام زنی های سیستماتیک برخی از کشورها کشورهای دیگر و انتساب انجام حملات سایبری یا فعالیته ای مشابه در فضای سایبری را به آنها شاهد بوده ایم، دلیل این اتهام زنی ها را صرفا انگیزه های سیاسی عنوان کرد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل اظهار داشت: فضای سایبری و تکنیک ها و فن آوری های مرتبط با آن باید منحصراً برای اهداف صلح آمیز مورد استفاده قرار گرفته و برای این منظور، کشورها باید با همکاری ، مسئولیت پذیری و مطابقت کامل با قوانین بین المللی قابل اجرا اقدام کنند.

تخت روانچی با بیان اینکه، مجمع عمومی سازمان ملل باید به تلاش های خود برای توسعه و تدوین اصول و هنجارهای بین المللی مورد نیاز فضای مجازی ادامه دهد، گفت: ایران در این زمینه آمادگی دارد تا در تلاش مجمع عمومی در جهت تدوین اصول و هنجارهای مورد نیاز فضای سایبری مشارکت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: مذاکرات فرسایشی؛ راهبرد غرب برای دور کردن ایران از اهداف تعیین شده

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها: تخت روانچی استاکس نت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تخت روانچی استاکس نت حملات سایبری سازمان ملل مجمع عمومی تخت روانچی استاکس نت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۸۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی