Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست امروز (سه‌شنبه 8 تیر) این کمیسیون اظهار داشت: دستور کار اول کمیسیون کشاورزی درباره میزان تامین ارز به منظور واردات نهاده‌های دامی با توجه به خشکسالی سالجاری بود این در حالی است در لایحه سالجاری بودجه، 6 میلیارد دلار برای واردات نهاده‌های دامی و کشاورزی مدنظر قرار گرفته است اما بر اساس گزارش ارائه شده از سوی مسئولین وزارت جهاد نیاز ارزی برای واردات نهاده‌های دامی با توجه به خشکسالی رخ داده 10 میلیارد دلار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه با توجه به خشکسالی رخ داده در سالجاری و افزایش نیاز ارزی برای تامین نهاده‌های دامی باید قانون بودجه اصلاح شود، افزود: با کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس شورای اسلامی نامه نگاری لازم جهت اصلاح بودجه صورت می‌گیرد تا سقف تخصیص ارز به واردات نهاده‌های دامی افزایش داده شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: همچنین مقرر شد خرید اعتباری نهاده‌های دامی تا سقف 2 میلیارد دلار باقی مانده توسط شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی ادامه پیدا کند تا در روند تامین نهاده‌ها اختلالی ایجاد شود.

ساداتی نژاد گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید تمهیدات لازم در مناطق سردسیر به منظور کشت ذرت علوفه‌ای را با خرید تضمینی فراهم کند. 

وی با اشاره به دستور کار دوم کمیسیون کشاورزی افزود: با توجه به خشکسالی رخ داده متاسفانه‌ دام‌های مولد به کشتارگاه می‌روند که جبران این خسارت در آینده نیاز به حمایت‌های سنگین مالی دارد؛ افزایش قیمت شیر توسط ستاد تنظیم بازار باید اعمال شود اما برای جلوگیری از آسیب مصرف کنندگان باتوجه به شرایط اقتصادی موجود، دولت باید در قالب توافقنامه‌ای مابه‌التفاوت نرخ افزایش قیمت شیر را به کارخانه‌های لبنی پرداخت کند تا این افزایش قیمت تاثیری در محصولات اصلی لبنی به صورت جدی تاثیری نداشته باشد.

 بررسی دلایل مخالفت شورای نگهبان با توسعه 3 منطقه آزاد در کمیسیون اقتصادی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: شورای نگهبان با لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی و لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران مخالفت کرده بود که این دلایل در نشست این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات جلسه عصر امروز (سه شنبه 8 تیر) این کمیسیون اظهار داشت: دستور کار اول نشست کمیسیون اقتصادی ادامه بررسی طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران ارجاع شده از صحن علنی مجلس بود که در این جلسه رئیس انجمن حسابداران، کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و نمایندگان نیروهای مسلح حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه در خصوص طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران اعضای کمیسیون اقتصادی به جمع‌بندی نهایی دست پیدا نکردند، افزود: مقرر شد کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از سازمان حسابرسی کل کشور، نیروهای مسلح، نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش‌ها تشکیل شود و متنی مشترک که نظر صحن مجلس را تامین کند تدوین کنند و به کمیسیون اقتصادی ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دستور کار دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه بررسی استفساریه ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: پس از بررسی عبارتی که نماینده پیشنهاد دهنده و طراح استفساریه ارائه کرده بود به این نتیجه رسیدیم که این متن ابهام موجود را برطرف نمی‌کند به همین دلیل مقرر شد در خصوص متن پیشنهادی جایگزین که نظر شورای نگهبان و هدف طراح را تامین کند مجددا نشستی برگزار شود و متن جایگزین تهیه شده و در نشست آتی کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مرحبا با بیان اینکه دستور کار دیگر جلسه امروز کمیسیون اقتصادی بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران بود. شورای نگهبان اطلاعات و توجیهات پیوست هر دو لایحه را قانع کننده نداسته و آنها را رد کرده است.

وی اظهار داشت: شورای نگهبان در جریان بررسی‌های خود، لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی را با استناد با اصل ۱۱۰ قانون اساسی و لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران را به دلیل ناکافی بودن اطلاعات رد کرده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه در خصوص لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری- صنعتی سرخس- دوغارون و مازندران مقرر شد دو گزارش مجزا با توجیهات، توضیحات و اطلاعات کافی مورد نیاز تهیه شود تا در جلسه آتی کمیسیون ارائه شود، عنوان کرد: در زمینه لایحه توسعه محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی نمایندگان استان گیلان پیشنهاد تغییرات در متن تبصره  را داشتند که مقرر شد در این زمینه نظر شورای نگهبان نیز اخذ شود تا متنی که به تصویب کمیسیون می‌رسد مطابق نظر شورای نگهبان نیز باشد.

 دیوان محاسبات مامور تهیه گزارش هزینه‌کرد یک میلیارد یورو مقابله با کرونا شد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: درخواست تفحص از نحوه هزینه کرد یک میلیارد یورو برای مبارزه با بیماری کرونا با حضور مسئولان وزارت بهداشت بررسی و در دیوان محاسبات مامور تدوین گزارشی در این باره شد.

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریج جزئیات نشست عصر امروز (سه‌شنبه 8 تیر) این کمیسیون اظهار داشت: در خواست تحقیق و تفحص از نحوه اختصاص و هزینه کرد مبلغ یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی برای مبارزه با بیماری کرونا در نشست امروز این کمیسیون در دستور کار بود.

وی افزود: در این جلسه و به منظور بررسی تحقیق و تفحص مذکور تقوی‌نژاد معاون وزارت بهداشت، کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات و امیرآبادی‌فراهانی نماینده قم و نوروزی نماینده علی‌آباد کتول نمایندگان درخواست کننده، بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اجازه مقام معظم رهبری برای مقابله با شیوع کرونا برای برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی تصریح کرد: طی این مدت تعدادی از نمایندگان نسبت به نحوه هزینه‌کرد این مبلغ انتقاداتی داشته‌اند که امروز مسئولان حاضر در جلسه توضیحاتی را در این مورد ارائه کردند.

مفتح خاطرنشان کرد: کمیسیون برنامه و بودجه در پایان جلسه بعد از استماع اظهارات نمایندگان درخواست کننده تحقیق و تفحص و دفاعیات مسئولان وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات را مأمور به بررسی و تدوین گزارش جامعی از  نحوه اختصاص و هزینه کرد مبلغ یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی کرد.

وی تاکید کرد: بعد از ارائه گزارش دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه و بودجه، در صورت عدم اقناع نمایندگان درخواست کننده با درخواست تحقیق و تفحص موافقت کرده و گزارش آن را به صحن علنی مجلس ارائه خواهد کرد.

 کمیسیون انرژی وزارت نفت را مکلف به تامین اعتبار قیررایگان در 6 ماه ابتدای سال کرد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به درخواست استفساریه برای تامین اعتبار قیر رایگان از سوی وزارت نفت گفت: بعد از بحث و بررسی این موضوع، نهایتا نمایندگان مجلس وزارت نفت را مکلف به تامین اعتبار قیر رایگان در 6 ماه اول سالجاری کردند.

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه‌شنبه 8 تیر) این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون انرژی سه دستور کار وجود داشت که دستور کار اول درباره بررسی عملکرد سه ماهه وزارت نیرو درباره احکام مربوط به این وزارتخانه در حوزه آب و برق در قانون بودجه 1400 بود؛ تبصره‌های زیادی در قانون بودجه وجود دارد که مربوط به مجموعه وزارت نیرو است و قرار گذاشته بودیم عملکرد این وزارتخانه درباره هر کدام از این تبصره‌ها به صورت مستمر بررسی کنیم.

وی افزود: امروز گزارش وزارت نیرو درباره تبصره 15 قانون بودجه سال 1400 ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره دستور کار دوم این کمیسیون تصریح کرد: تعدادی از نمایندگان درخواست استفساریه‌ای درباره بند «ز» تبصره یک قانون بودجه 1400 را مطرح کردند؛ طبق این بند وزارت نفت مکلف است 150 هزار میلیارد ریال را به منظور تأمین قیر رایگان تخصیص دهد. محل تأمین این اعتبار هم از محل مازاد درآمدهای حاصل از جز 2 بند «ب» تبصره مذکور است.

نخعی خاطرنشان کرد: بهانه وزارت نفت برای اینکه در 6 ماهه اول سال اعتباری را به صورت ماهانه در این باره تأمین نکند آن است که طبق جز 2 بند «ب» تبصره مذکور امکان تأمین اعتبار این موضوع مربوط به 6 ماه دوم سال است و عملاً نمی‌توانیم اعتباری را برای 6 ماهه اول سال تأمین کنیم اما تعدادی از نمایندگان که این استفساریه را مطرح کرده بودند توضیحات خود را ا رائه کردند و بعد از رأی‌گیری در صحن کمیسیون رأی مثبت این به استفساریه دادند و برهمین اساس وزارت نفت مکلف است در 6 ماهه ابتدای سال هم به صورت ماهانه اعتبار تأمین قیر رایگان را تخصیص دهد.

وی درباره دستورکار سوم کمیسیون انرژی گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس درباره اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص عملکرد شرکت ملی پتروشیمی و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس مطرح شد و حجت‌الاسلام موسوی لارگانی به عنوان نماینده درخواست‌کنندگان در این باره توضیحات لازم را ارائه کرد و نماینده شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیرعامل آن و مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس توضیحاتی را در پاسخ به این موضوع ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: نظر این کمیسیون بعد از بحث و تبادل‌نظر در این باره آن بود که کمیته‌ای تشکیل شده و در ا ین کمیته تعدادی از نمایندگان عضو کمیسیون انرژی برای بررسی دقیق‌تر ابعاد مختلف آن این موضوع را بررسی کنند؛ این کمیته 10 روز فرصت دارد تا ابعاد مختلف را بررسی کرده و گزارش آن را به صحن کمیسیون ارائه دهند تا تصمیم‌گیری در این باره در روزهای آتی اتخاذ شود./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: کمیسیون کشاورزی لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس سخنگوی کمیسیون اقتصادی کمیسیون اظهار کمیسیون برنامه و بودجه واردات نهاده های دامی کمیسیون اقتصادی مجلس تعدادی از نمایندگان دوغارون و مازندران نمایندگان درخواست توجه به خشکسالی کمیسیون کشاورزی یک میلیارد یورو دیوان محاسبات شورای نگهبان تحقیق و تفحص سه شنبه 8 تیر جزئیات نشست قانون بودجه منطقه آزاد صنعتی سرخس قیر رایگان دستور کار وزارت نفت مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۹۸۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز _یکشنبه ۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها به مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها در دستور کار صحن علنی قرار گرفت و نتوانست رای لازم را کسب کند.

کد خبر 748696

دیگر خبرها

  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟